actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Welke ramp vinden jullie 'het ergst'?
-De gijzeling van vorig jaar in Beslan 20 36.36%
-De tsunamiramp in Zuidoost-Azië 17 30.91%
-De terroristische aanslagen in Madrid & Londen 13 23.64%
-De gevolgen van de Katrina-orkaan in de V.S. 5 9.09%
Stemmers: 55. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th September 2005, 05:03
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Welke ramp vinden jullie 'het ergst'?

Ik stel de vraag, maar ik zeg er direct bij ik het voor elk van de 'gevallen' voor de getroffenen uiteraard even erg vind... Maar het gaat hier dan ook in niet geringe mate over 'perceptie'...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th September 2005, 13:13
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Als ik het ergst interpreteer in termen van het meest onmenselijke i.p.v. een kwantitatieve duiding van het aantal slachtoffers... dan toch zeker de gijzeling in Beslan.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 5th September 2005, 21:45
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
Het zijn allemaal verschrikkelijke gebeurtenissen maar ik heb toch gekozen voor Beslan!
Waarom? Het is een ramp veroorzaakt door mensen gericht op kinderen... Onschuldige kinderen die hun talenten niet eens hebben kunnen ontplooien.
Mijn persoonlijke toets met de tsunamiramp heeft me lang doen twijfelen tussen die twee. Bij onze relaties in thailand is alles goed afgelopen. Een vriend van hier in België heeft zijn nichtje daar verloren..
__________________
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 22nd September 2005, 18:59
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Uiteraard vind ik het ook voor alle vier de "gevallen" ongelooflijk tragisch en erg, dood is tenslotte nog steeds dood, wat de oorzaak ook moge zijn.
Maar als ik er dan de ergste moet uitkiezen dan zal het toch gaan tussen het gijzelingsdrama in Beslan en de aanslagen in Madrid en Londen. Dit omdat die , zoals Katleen al zei , het gevolg zijn van menselijk handelen en dat maakt het des te onmenselijker en tragischer (raar eigenlijk hé, dat iets door mensen veroorzaakt is onmenselijker is dan iets waar "we" geen hand in hadden, dat is alleszins mijn mening). Als de wereld wat verdraagzamer zou zijn hadden deze rampen voorkomen kunnen worden, dat besef maakt hen in mijn ogen nog erger.

Anderzijds, als ik zou moeten kiezen tussen welke ramp ik het liefst zou kunnen wissen bij wijze van spreken, dan zou ik uiteraard kiezen voor die met de meeste slachtoffers...
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 13th October 2005, 01:57
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student
 
Geregistreerd op: Jul 2004
Locatie: Herentals
Posts: 559
Kan je er even die aardbeving in Pakistan er ook bij vermelden want als je dat zo ziet op TV Een hele school in puin en alle kinderen eronder. Tikkeltje erger als Beslan dan volgens mij. Alhoewel een poll over deze rampen bij mij een wat wrange smaak teweeg brengt. Ik stem dan ook liever niet...


EDIT: en ook weer raar hoe een gijzelingsdrama waarbij weliswaar een 200-300(!) kinderen het leven lieten bij de poll hoger scoort dan een ramp zoals de tsunami waarbij tienduizenden mensen stierven...
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 13th October 2005, 02:04
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Davy V.H.
...een wat wrange smaak teweeg brengt.:


Tja, uiteraard... Zou een beetje raar zijn als die smaak anders zou zijn


Citaat:
...EDIT: en ook weer raar hoe een gijzelingsdrama waarbij weliswaar een honderdtal(!) kinderen het leven lieten bij de poll hoger scoort dan een ramp zoals de tsunami waarbij tienduizenden mensen stierven...


Suggestie: zou het niet kunnen dat de 'menselijke factor' hier de doorslag geeft? M.a.w.: mensen die andere mensen de duivel aandoen, vindt men des te erger omdat het uiteindelijk om VERMIJDBAAR kwaad gaat, terwijl zo'n tsunami - vanaf morgen zo te spellen en niet anders! - toch nog altijd een grote toevalsfactor insluit waar in eerste instantie niet gek veel aan te doen valt...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 13th October 2005, 02:12
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student
 
Geregistreerd op: Jul 2004
Locatie: Herentals
Posts: 559
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Tja, uiteraard... Zou een beetje raar zijn als die smaak anders zou zijn




Suggestie: zou het niet kunnen dat de 'menselijke factor' hier de doorslag geeft? M.a.w.: mensen die andere mensen de duivel aandoen, vindt men des te erger omdat het uiteindelijk om VERMIJDBAAR kwaad gaat, terwijl zo'n tsunami - vanaf morgen zo te spellen en niet anders! - toch nog altijd een grote toevalsfactor insluit waar in eerste instantie niet gek veel aan te doen valt...


Uiteraard... een andere verklaring zou ik niet kunnen bedenken. Maar ik moet ook toegeven dat het nieuws van de tsunami wel wereldnieuws was en in alle kranten stond, maar echte harde beelden hebben we weinig gezien denk ik. Vaak slechts foto's van een kaal landschap dat pas echt gaat schokken als je de "before and after" foto's gaat bekijken denk ik. Alé zo ervaar ik het toch. Beslan was dan weer dichter bij de deur en kon je bijna LIVE volgen...
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 13th October 2005, 02:17
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Davy V.H.
Uiteraard... een andere verklaring zou ik niet kunnen bedenken. Maar ik moet ook toegeven dat het nieuws van de tsunami wel wereldnieuws was en in alle kranten stond, maar echte harde beelden hebben we weinig gezien denk ik. Vaak slechts foto's van een kaal landschap dat pas echt gaat schokken als je de "before and after" foto's gaat bekijken denk ik. Alé zo ervaar ik het toch. Beslan was dan weer dichter bij de deur en kon je bijna LIVE volgen...


Tiens, was nu net de tsunamiramp niet hét voorbeeld waar we effectief beelden van hadden?? Denk aan die vele camtoestanden die we hier uiteindelijk te zien hebben gekregen van toeristen in Phuket e.a. die 'the wave' live hadden vastgelegd?? Maar, toegegeven, Beslan was eveneens nogal expliciet qua beeldmateriaal...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 13th October 2005, 02:23
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student
 
Geregistreerd op: Jul 2004
Locatie: Herentals
Posts: 559
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Tiens, was nu net de tsunamiramp niet hét voorbeeld waar we effectief beelden van hadden?? Denk aan die vele camtoestanden die we hier uiteindelijk te zien hebben gekregen van toeristen in Phuket e.a. die 'the wave' live hadden vastgelegd?? Maar, toegegeven, Beslan was eveneens nogal expliciet qua beeldmateriaal...


Ja maar die 'wave' van de tsunami was dat echt zo spectaculair op TV? Enkel veel mensen die vechten voor hun leven tegen het water, maar dat zien we wel vaker tegenwoordig met al die overstromingen wereldwijd. Nou ja... ben ik zelf al bezig over welke ramp het ergste is en ik wou niet stemmen
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 13th October 2005, 02:32
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Davy V.H.
Ja maar die 'wave' van de tsunami was dat echt zo spectaculair op TV? Enkel veel mensen die vechten voor hun leven tegen het water, maar dat zien we wel vaker tegenwoordig met al die overstromingen wereldwijd.


Hmm, 'spectaculair' is mss niet het juiste woord, maar de beelden van die vloedgolf zijn toch wel op mijn netvlies gebrand... Afgezien dan van diegene die hier door Kenny als 'fake' zijn ontmaskerd... (zie http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=912). Hij heeft die goede gewoonte oveigens nooit afgeleerd... Zie http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=2789
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 24th October 2005, 13:18
Frederickx Frederickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Mol
Posts: 59
Post rampen

Alle 4 de rampen zijn natuurlijk erg om dat er veel menselijk leed met gemoeid is. Als het economisch bekeken wordt dan zullen de orkaan Katrina en de Tsunami de ergste rampen zijn. Maar ik prefereer om vanuit het menselijk standpunt te kijken. Daarom zet ik de aanslagen in Madrid op 1. Waarom dan niet de aanslagen in Beslan. Ik ben van mening dat men misschien een bloedbad had kunnen vermijden als de russen meer voor de onderhandeling hadden gekozen inplaats van voor een militaire interventie. Bij de aanslagen in Madrid was er geen mogelijkheid om te onderhandelen met de terroristen.
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 7th April 2006, 13:38
stien vriens stien vriens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Westerlo
Posts: 47
Elke ramp is natuurlijk erg, of het nu ene gevolg is van de natuur of van mensen.
Ik heb wel gestemd voor de tsunami. Dit vind ik samen met de gevolgen van katrina de ergste rampen.
Deze zijn veroorzaakt door de natuur, en hier kunnen mensen niets aan doen.
Alles was verwoest door die natuur, mensen moeten alles terug opbouwen...
Maar daarom vind ik die andere rampen ook niet erg. Toch ben je als inwoner van België dan toch een beetje blij, dat dit niet in jouw land gebeurt, want stel je maar eens voor...
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 18th April 2006, 22:59
Britt Schellens Britt Schellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Veerle-Laakdal
Posts: 72
Pas een documentaire gezien over de gevolgen van orkaan Katerina. Vele mensen wonen nog steeds in een soort kamp waar gezinnen in een houten hutje wonen. Er zijn caravans beloofd aan deze mensen, maar hier hebben ze nog niet veel van gezien. Niet ver van het kamp kunnen de mensen 100'en lege caravans zien staan, deze zijn nog niet uitgedeeld. Er gaat immers een hele procedure aan vooraf. Vele mensen kunnen hun huis (of wat er van over schiet) nog niet opnieuw opbouwen aangezien de getroffen gebieden op vele plaatsen nog niet vrijgegeven zijn...
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 3rd May 2006, 21:30
kristofdebruyn kristofdebruyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: zandhoven
Posts: 93
welke ramp is het ergst?

Ik heb gekozen voor de ramp: terroristische aanslag in Madrid.
Ik vond het niet zo makkelijk om te kiezen tussen deze en de gijzeling. Deze twee vond ik het ergste omdat wij deze rampen zelf veroorzaken. Mensen die andere mensen bij wijze van spreken aanvallen. Hoe dom kan het zijn? Onschuldige mensen die moeten sterven voor politiek, overtuigingen,... De natuurrampen zijn natuurlijk ook heel erg, dat hoor je mij niet zeggen. Maar daar kunnen we veel minder aan doen. Nattuurrampen gebeuren nu eenmaal. Ok, we verprutsen onze natuur. Maar bij de aanslagen staan mensen oog in oog met elkaar en schieten elkaar af, dat kan ik niet begrijpen.
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 16th May 2006, 21:46
Ellen_Pihay Ellen_Pihay is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Olen
Posts: 74
Ik vind ook alle rampen erg omdat er zoveel slachtoffers bij betrokken waren, maar ik heb gekozen voor de aanslagen in Madrid en Londen.
Deze rampen vind ik gewoonweg erg omdat ik niet begrijp dat mensen tot zoiets in staat kunnen zijn. Het is al erg als je hier nog maar aan zou denken.
De Tsunami-ramp en de orkaan Katrina zijn beide natuurrampen, een speling van het lot. Dit kan men niet voorkomen. Natuurlijk is het erg dat hier ook zoveel onschuldige slachtoffers waren, maar tegen de natuur kan men niets beginnen.
Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 17th November 2007, 16:27
marliessomers marliessomers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: essen
Posts: 146
Alle rampen zijn erg. Omdat er bij elke ramp heel veel slachtoffers zijn. Maar ik vind de gijzeling van vorig jaar in Beslan en terroristische aanslagen in Madrid & Londen nog erger. Omdat dit door “mensen” is veroorzaakt. Zij wilden met opzet slachtoffers maken, dat vind ik erger dan dat er mensen sterven door een natuurramp. Het zijn onschuldige mensen en kinderen die sterven en daar heb ik het moeilijk mee.
Met citaat antwoorden
  #17  
Oud 18th November 2007, 16:16
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Net zoals de vorige mensen zeiden, zijn alle rampen verschrikkelijk erg. Maar uiteindelijk kunnen we zeker niet alle rampen voorkomen. Ik denk nu aan de Tsunami in Zuid-Oost Azië,... Hierbij speelt de natuur een grote rol. Als je dan nadenkt over de gijzelingen en aanslagen in New York, dan krijg ik toch wel schrik. Deze rampen worden veroorzaakt door mensen zelf.
Met citaat antwoorden
  #18  
Oud 19th November 2007, 10:03
BertDierickx1BASO's Avatar
BertDierickx1BASO BertDierickx1BASO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Westerlo
Posts: 169
Ik heb de terroristische aanslagen in Madrid en Londen gekozen. Zoals al vermeld is, alle rampen zijn erg! Maar bij gijzelingen en aanslagen, gebeurt dit toch door de mens zelf. De Tsunami wordt veroorzaakt door de natuur, daar kunnen wij als mens weinig aandoen.
__________________
Met citaat antwoorden
  #19  
Oud 19th November 2007, 20:58
Natalie.Van.den.Bergh Natalie.Van.den.Bergh is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Geel
Posts: 66
Ik heb gestemd op de gevolgen van Katrina. Ik vind het niet kunnen dat mensen in nood zo lang op hulp moeten wachten, en dan zeker nog in zo een economisch welvarend land, dat dus de middelen en het geld heeft voor hulp. En dat er al deze hulp belooft is, maar veel te laat en niet volledig komt, waardoor er mensen sterven die da ramp anders overleefd hadden. De Tsunami was ook erg, maar bij die ramp hebben alle westerse landen meteen hulp geboden.
Met citaat antwoorden
  #20  
Oud 20th November 2007, 10:15
Natalie Docx Natalie Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Berlaar
Posts: 109
Ik vind ze alle 4 even erg, maar mijn voorkeur gaat toch naar de gijzeling in Beslan en de aanslagen in Madrid en in Londen. Dit had niet moeten gebeuren, mens tegen mens. Vele mensen zijn gestorven voor niets eigenlijk. De natuurrampen zijn natuurlijk ook erg, maar deze zijn niet te voorkomen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.