actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Geef je vriend(-innet)je aan bij de politie indien geen of gebrekkig fietslicht...
Moet kunnen... 1 4.17%
Er over 23 95.83%
Stemmers: 24. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2007, 01:57
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
fietslichtaan.nl

__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th November 2007, 12:07
Karen 01 Karen 01 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Emblem (Ranst)
Posts: 112
Ik vind dit wel eens leuk om te doen... Maar ik denk niet dak ik ermee zou kunnen lachen als ik van Van Geel een telefoontje zou krijgen. Ik heb dan ook niemand opgegeven.
Ik wil ook nog even meedelen, dat wij vroeger toen we naar schoolfietsten zonder licht, 50 euro boete riskeerden. Maar misschien is 20 euro de Nederlandse norm?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th December 2007, 10:44
Julie De Ceulaer Julie De Ceulaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 76
Dit vind ik erover. Je gaat je eigen vriend(in) toch niet aangeven als hij een kapot fietslicht heeft. Ik denk dat dat wel voor ruzie kan zorgen. En volgens mij heeft iedereen al wel eens zonder licht gereden in het donker.
Maar de politie moet wel voldoende controles doen, want zonder licht rijden is echt wel gevaarlijk.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 12th December 2007, 21:04
Lennart Lennart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 93
Dit gaat er gewoonweg echt over. Ik zou mijn vrienden of vriendinnen nooit om zoiets stoms aangeven. Ik heb zelf ook al veel zonder licht gereden en zij hebben mij ook nooit aangegeven. Ik vind dat zoiets niet kan, ik zou ze zelfs nog helpen om een geldig excuus te verzinnen.
Hoewel ik nu besef (sinds ik zelf met de auto rijd) het heel moeilijk is te zien in het donker, dus het is natuurlijk wel voor hun eigen bestwil, daar ben ik van overtuigd.

Laatst aangepast door Lennart : 12th December 2007 om 21:14.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 12th December 2007, 21:17
Tom.Geens Tom.Geens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 78
Je vriend of vriendin aangeven voor een gebrekkige fietsverlichting lijkt me iets te ver gaan. Echter wijs ik men vrienden er wel op als zij zonder licht rijden, het kan bijvoorbeeld even goed zijn dat zij het gewoon niet weten. Ik probeer zelf ook te vermijden om zonder fietsverlichting te rijden, als ga ik niet beweren dat ik nooit gezondigd heb omwille van een lege batterij of dergelijke.

Het lijkt me wel belangrijk dat jongeren beseffen hoe belangrijk een fietslicht is, want wanneer je op de fiets zit, kan je goed op het verkeer letten en heb je bijna altijd alles gezien. Maar voor autobestuurders ligt dat anders. Altijd alles zien is moeilijk en het hedendaagse drukke verkeer vraagt om vlot te rijden. Dan is een fietser met verlichting altijd veel sneller opgemerkt dan een fietser zonder.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 13th December 2007, 15:54
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Dit zou erover gaan. Maar ik wijs mijn vriendinnen er wel zelf op als zij zonder licht rijden, want nu ik zelf met de auto rijdt, besef ik dubbel zo veel hoe gevaarlijk het is om als fietser zonder licht te rijden. Ja, Karen heeft gelijk. Ik dacht ook dat het (vroeger) € 50 boete was (ik spreek niet uit ervaring hé). Mijn licht werkte altijd goed!! En iemand die ik ken moest dan ook nog op een woensdagnamiddag verkeersles gaan volgen.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 13th December 2007, 16:21
jan.dufraing jan.dufraing is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: poederlee
Posts: 117
Ik zal mijn vrienden zeker niet aan geven bij de politie als hun licht niet brandt. Ik zal er wel een opmerking over maken van hoe gevaarlijk dat wel is, zonder licht rijden. Het is echt iets dat zeer gevaarlijk is maar aangeven bij de politie gaat erover.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 15th December 2007, 18:30
katrijn.michielsen's Avatar
katrijn.michielsen katrijn.michielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 115
Ik vind iemand aangeven bij de politie omdat hij of zij geen fietslicht heeft. Je kan ze natuurlijk wel aanraden om een licht te gebruiken, omdat dat echt wel veiliger is, maar iemand aangeven, nee dat gaat erover vind ik.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 16th December 2007, 02:00
steven.ingang steven.ingang is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2007
Locatie: berlaar
Posts: 61
hmm

Je kan je vriend(inn)en wel inlichten dat hun licht niet brand. Zonder licht rijden is inderdaad gevaarlijk! Hun dan aangeven is inderdaad wel wat overdreven.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 18th December 2007, 18:39
maarten.gilops maarten.gilops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Sint-Lenaarts
Posts: 73
Een vriend aangeven bij de politie omdat zijn licht niet brand. Dat is erover! Ik denk ook dat mijn vrienden mij dit dan zeer kwalijk zouden nemen. Misschien dat het in Nederland wel gebeurt, maar daar werkte de kliklijn ook. (telefoonlijn waar je buren kon aangeven op zwart werk) Ik denk dat wij, Belgen, de regels iets minder correct nemen als onze noorderburen.
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 31st December 2007, 00:14
caroliencuypers caroliencuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Ekeren
Posts: 98
Gaat er toch wel over.

Als ik 's morgens naar school vertrek in Vorselaar zie ik regelmatig de politie opmerkingen geven over de lichten op de fiets tegen jongeren.

Zelf vind ik het enorm storend wanneer ik met de auto rij en een fietser zijn licht niet heeft opstaan, zo heb ik er gsitere nog bijna één omver gereden. Veel te gevaarlijk dus.

Maar om nu je vrienden aan te gaan geven wanneer hun lichten niet werken, gaat me net iets te ver. Dan zou je meer werk hebben dan je denkt. Maar inderdaad meer controles zouden zeker geen kwaad kunnen.

Misschien moeten we dan ook voorstellen dat voetgangers een fluobandje moeten dragen wanneer ze 's avonds gaan wandelen, want dit geeft ook veel problemen.

Carolien Cuypers
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 31st December 2007, 19:06
Eliene soontjens Eliene soontjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: kasterlee
Posts: 92
dit zou ik nooit doen , o.m.v. het feit dat het mijn vriend(innetje) zou zijn, maar zelf heb ik wel een keer naar de verkeersles moeten gaan omdat ik in het centrum van kesse-lo aan het sms'en was terwijl ik op mijn fiets zat, bij deze weten julie het dus, sms'en op de fiets is verboden!!
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 22nd April 2008, 16:56
s5050033 s5050033 is offline
Elien Wuyts
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Dessel
Posts: 48
Ik vind een vriend/vriendin aangeven nu ook iets te ver gaan. Dat neemt niet weg dat je het zomaar moet laten gebeuren. Geef zeker een opmerking over zijn/haar kapotte fietslicht, het kan een leven redden.
Elk weekend kom ik wel eens van die beruchte fietsers zonder licht tegen en tot nu toe heb ik er nog geeneen overreden. Hiervoor prijs ik me gelukkig want het is echt niet evident om 's nachts een fietser zonder licht op te merken!
__________________
elien
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 26th April 2008, 15:45
Sofie.Moereels Sofie.Moereels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Apr 2006
Locatie: Olen
Posts: 84
Zelf verantwoordelijk voor eigen veiligheid

Aangeven vind ik er echt over, omdat ik vind dat mensen vanaf 12 jaar zelf verantwoordelijk genoeg zijn om te beseffen dat het opzetten van hun fietslicht hun leven kan redden.
Kinderen/mensen moeten leren beseffen dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen veiligheid.
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 2nd May 2008, 12:52
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: grobbendonk
Posts: 167
Question Er over ...

Deze poll heeft echt totaal geen zin ... Wie geeft nu zijn eigen vriend of vriendin aan omdat hij zijn licht niet opzet! Het is echt heel gevaarlijk om zonder licht te rijden, maar je bent nog steeds verantwoordelijk voor je eigen veilgheid en voor de veiligheid van de andere mensen op de weg!
Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 29th September 2008, 12:02
tobiasopdebeeck tobiasopdebeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 93
Gaat erover.

Ikzelf rij altijd met de fiets als ik ergens naartoe wil (in geel en omstreken dan anders pak ik gewoon de bus). Als het donker wordt zet ik mijn fietslicht aan, als er iemand mee rijd en die heeft geen licht of een slecht licht dan kan ik daar wel iets van zeggen maar je vriend(in) aangeven vind ik persoonlijk er dik over gaan. Er zijn nu zelf fietsen met een ingebouwde dynamo in het voorwiel hierdoor moet je geen extra moeite meer doen om te fietsen met je fietslicht aan, dit zouden ze standaard in elke fiets moeten doen dan zullen meer mensen hun fietslicht opzetten.
Met citaat antwoorden
  #17  
Oud 29th September 2008, 20:30
Natalie Docx Natalie Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Berlaar
Posts: 109
Iemand die je kent gaan aangeven voor dit? Nee, dat gaat er inderdaad over. Dat wil niet zeggen dat het 'juist' is om zonder lichten te rijden met de fiets. Als je zelf met de fiets rijdt denk je daar niet altijd aan of denk je: "Ze zullen mij wel zien zeker..." Maar als autobestuurder is het echt wel handig als de zwakke weggebruiker even moeite wil doen om zijn/haar licht aan te doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.