actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th April 2016, 11:44
Maxime.v*ndersmissen Maxime.v*ndersmissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hoogstraten
Posts: 74
‘Studenten moeten zich kunnen domiciliëren in hun studentenstad’

‘Studenten moeten zich kunnen domiciliëren in hun studentenstad’

Als het van de burgemeester van de oudste Vlaamse studentenstad afhangt, kunnen studenten zich binnenkort in Leuven domiciliëren. ‘Dat iedereen zomaar een kot kan huren in een studentenstad zonder er zich te domiciliëren, creëert een veiligheidsprobleem’, zegt Louis Tobback.

De burgemeester van Leuven pleit er dan ook voor dat studenten zich kunnen domiciliëren in hun studentenstad. ‘Iedereen kan zomaar een kot huren - en dus ergens wonen - zonder dat de stad precies weet wie er op dat adres woont. In Leuven zijn zo 35.000 studenten van wie we niet weten waar ze wonen’, argumenteerde Tobback op Radio 2 Vlaams-Brabant.

Dat creëert, zeker in deze tijden van terreurdreiging, een groot veiligheidsprobleem, vindt hij. ‘Niet alleen voor de onze, maar ook voor hun eigen veiligheid zouden studenten daarom, zoals in Nederland, zich moeten kunnen domiciliëren in hun studentenstad.’

bron: www.destandaard.be, 5 april 2016, http://www.standaard.be/cnt/dmf20160405_02219955

mening: Toen ik de titel van het artikel las, dacht ik dat het niet nodig was. Toen ik dan het artikel zelf las, wist ik waarom ze dit willen. Ik begrijp dat ze willen weten wie waar woont. In tijde van terreur is het inderdaad aangeraden om te weten wie zich waar bevindt. Hoe kunnen ze nu weten of iedereen veilig is en wie er gewond is. Zo zouden ze ook eerder aan de ouders kunnen laten weten of hun kind(eren) in gevaar is (zijn). Studenten zijn makkelijke slachtoffers en dit zeker in grote steden. Ze zijn vaak op grote plaatsen waar er veel mensen aanwezig zijn. Wanneer studenten op kot zitten, gaan ze misschien al sneller niet naar een les gaan. Terwijl de ouders misschien denken dat ze in de les zitten en zo gaat er chaos ontstaan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th April 2016, 14:02
Magalie O*stvogels Magalie O*stvogels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Schoten
Posts: 97
Ik ga akkoord met de mening van Maxime. Naar mijn mening zou het goed zijn dat studenten zich kunnen domiciliëren in hun studentenstad. Nu heeft men vaak geen flauw benul wie er in bepaalde koten leeft en wat de achtergrond van de bewoners is. Een register aanleggen van wie waar woont zou voor iedereen beter zijn. Niet alleen komt het de veiligheid ten goede, maar de kotbazen hebben ook een overzicht van wie waar verblijft. Ten tijde van terreur is dit geen slechte zaak. Moest iemand verdacht gedrag van een inwoner van een bepaald kot opmerken, dan kan men door het aanleggen van een database in no time opzoeken wie daar woont en wat zijn of haar achtergrond is. Hierbij wil ik wel een kanttekening maken. Niet alleen is het meer papierwerk voor studenten die zich willen domiciliëren, waar niet elke studenten zo blij mij is. Ook weet je nooit of iemand een vervalste paspoort toont aan de openbare dienst tijdens de domiciliëring of net niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.