actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th March 2017, 11:17
Claudy.R*es Claudy.R*es is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Tielen
Posts: 77
Vrouwen gaan beter om met geld dan mannen

Vrouwen gaan beter om met geld dan mannen

Een enquête bij meer dan 21.000 Europeanen, door het kredietmanagementkantoor Intrum Justitia, leert dat vrouwen bewuster omgaan met uitgaven dan mannen en beter op de hoogte zijn van dagelijkse kosten.
Volgens Intrum Justitia behoren de Belgische mannen tot de slechtste leerlingen van de Europese klas. Van alle Europese mannen zijn enkel de Franse mannen nog iets nonchalanter of roekelozer.
Zo zouden Belgische mannen er in vergelijking tot andere Europeanen geen moeite mee hebben om hun huur (10 procent) of lening (16 procent) te laat af te betalen. Dat is boven het EU-gemiddelde van respectievelijk 6 en 11 procent.

In vergelijking met de Belgische vrouwen zijn de mannen liefst driemaal meer bereid tot het nemen van financiële risico’s. Volgens berekeningen van Intrum zouden er een half miljoen Belgische mannen geen graten zien in (te) late betalingen.
Mannen zijn volgens de enquête ook meer bereid dan vrouwen om risico’s te lopen voor de financiering van een vakantie of de aankoop van als tv’s. Een man op de drie zou in dat geval zijn, tegen minder dan een vrouw op de vijf.

Bron:
www.destandaard.be

Mijn mening:
Ik ben van mening dat mannen evengoed met geld kunnen omgaan dan vrouwen. Ik zou niet weten waarom vrouwen beter met geld kunnen omgaan dan mannen. Dit hangt van persoon tot persoon af en heeft niets te maken met het geslacht. Ik denk wel dat vrouwen twee keer nadenken voor ze hun geld besteden, iets wat mannen misschien minder doen. Het is wel zo dat mannen in het algemeen nonchalanter zijn dan vrouwen, dit kan zich ook weerspiegelen tijdens het uitgeven van geld.
Daarnaast ben ik het eens met het onderzoek over het feit dat mannen meer risico durven nemen dan vrouwen. Vrouwen zullen minder snel aandelen verhandelen dan mannen, vrouwen zullen ook minder snel een grote financiële beslissing in hun eentje nemen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th March 2017, 12:27
Neal.M**ulemans Neal.M**ulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Herenthout
Posts: 71
Citaat:
Orgineel gepost door Claudy.R*es
Vrouwen gaan beter om met geld dan mannen

Een enquête bij meer dan 21.000 Europeanen, door het kredietmanagementkantoor Intrum Justitia, leert dat vrouwen bewuster omgaan met uitgaven dan mannen en beter op de hoogte zijn van dagelijkse kosten.
Volgens Intrum Justitia behoren de Belgische mannen tot de slechtste leerlingen van de Europese klas. Van alle Europese mannen zijn enkel de Franse mannen nog iets nonchalanter of roekelozer.
Zo zouden Belgische mannen er in vergelijking tot andere Europeanen geen moeite mee hebben om hun huur (10 procent) of lening (16 procent) te laat af te betalen. Dat is boven het EU-gemiddelde van respectievelijk 6 en 11 procent.

In vergelijking met de Belgische vrouwen zijn de mannen liefst driemaal meer bereid tot het nemen van financiële risico’s. Volgens berekeningen van Intrum zouden er een half miljoen Belgische mannen geen graten zien in (te) late betalingen.
Mannen zijn volgens de enquête ook meer bereid dan vrouwen om risico’s te lopen voor de financiering van een vakantie of de aankoop van als tv’s. Een man op de drie zou in dat geval zijn, tegen minder dan een vrouw op de vijf.

Bron:
www.destandaard.be

Mijn mening:
Ik ben van mening dat mannen evengoed met geld kunnen omgaan dan vrouwen. Ik zou niet weten waarom vrouwen beter met geld kunnen omgaan dan mannen. Dit hangt van persoon tot persoon af en heeft niets te maken met het geslacht. Ik denk wel dat vrouwen twee keer nadenken voor ze hun geld besteden, iets wat mannen misschien minder doen. Het is wel zo dat mannen in het algemeen nonchalanter zijn dan vrouwen, dit kan zich ook weerspiegelen tijdens het uitgeven van geld.
Daarnaast ben ik het eens met het onderzoek over het feit dat mannen meer risico durven nemen dan vrouwen. Vrouwen zullen minder snel aandelen verhandelen dan mannen, vrouwen zullen ook minder snel een grote financiële beslissing in hun eentje nemen.


Ik ben het grotendeels eens met de mening van Claudy. Dat mannen minder goed met geld om kunnen gaan lijkt mij vrij verwonderlijk, dit is een persoonlijkheidsgebonden eigenschap. Ik kan wel begrijpen dat men schrijft dat een man meer risico's durft nemen op financieel vlak. Dit merk ik vaak zelf. Heel wat mannen zijn iets nonchalanter in het tijdig betalen tegenover dat heel wat vrouwen de betalingen op het voorrand hebben uitgestippeld. Een man zal ook vaker iets kopen met het gedacht, hoe we dat kunnen betalen zien we later wel. Maar dit mag zeker niet veralgemeend worden vind ik.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th March 2017, 18:09
Bart.V*nderLinden Bart.V*nderLinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Ik ben het volledig eens met Claudy. Daarbij, een grootschalig onderzoek waarbij het doel deze resultaten (vrouwen gaan beter om met geld dan mannen) geeft vormt daardoor nog geen vast besluit waar we in de statistiek conclusies uit kunnen nemen. Wat ze hier doen is veralgemenen en een selectie maken van personen met verschil in geslacht. Zoals Claudy aanhaalde hangt dit af van persoon tot persoon. Laten we toch niet weer eens een zoveelste vergelijking tussen mannen en vrouwen maken, want ieder mens is immers uniek en mag er zijn.

Dat mannen meer financiële risico's nemen kan te wijten zijn aan het feit dat mannen meer tewerkstelling hierin hebben, en indirect dus ook meer interesse (aangenomen dat je je job graag uitoefent).
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.