actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2017, 09:41
Marjolein.M*chielsen Marjolein.M*chielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Oostmalle
Posts: 31
Zes arrestaties na raid op door Roma gekraakte woning in Gent

Vrijdagavond heeft een twintigtal mensen het pand in Gent bestormd dat gekraakt wordt door Roma. De politie kwam snel ter plaatse en kon zes mensen arresteren, dat bevestigt een woordvoerder van de politie aan De Gentenaar.
Het is voorlopig niet duidelijk wie achter de knokploeg zit. Volgens Het Laatste Nieuws waren het supporters van AA Gent die het recht in eigen handen namen, die avond speelden de Buffalo’s tegen Standard. De Gentse politie kan dit echter niet bevestigen, de mannen waren gemaskerd. Volgens de woordvoerder konden de relschoppers evengoed mensen uit nachtleven zijn.
De relschoppers veroorzaakten echter een berg schade. Zo werd de voordeur geforceerd en gingen enkele ramen aan diggelen. Wel zouden er bij de raid op het huis geen Roma gewond zijn geraakt. Bij de schermutselingen met de relschoppers zou wel een agent gewond zijn geraakt, klinkt het. 'De politie stond al paraat voor de wedstrijd tussen AA Gent en Standard toen de oproep binnenkwam waardoor we snel ter plaatse waren', aldus nog de woordvoerder.
Maandag ontdekte een huurder in Gent dat zijn pand gekraakt werd door dertien Romazigeuners. Het parket heeft een onderzoek geopend. De eigenaar verklaarde dat hij de krakers aantrof na een weekendje aan zee. Al snel werden signalen opgevangen dat het pand in feite leegstond. Alles lijkt erop te wijzen dat er een domicilie stond, enkel en alleen om een leegstandsboete te ontlopen.
De Roma zijn één grote familie, waaronder vijf jonge kinderen, een hoogzwangere vrouw en een bejaarde dame. 'We zijn enorm geschrokken', vertelt één van de krakers aan Het Laatste Nieuws. 'Er was de voorbije dagen wel wat aandacht, maar deze agressie hadden we nooit zien aankomen.'

Bron: De Standaard (http://www.standaard.be/cnt/dmf20171104_03169279)

Datum: 4 november 2017

Mening: Een paar maanden geleden was er in Gent een dergelijk voorval. Toen kon de politie helemaal niets doen. Ik vond het toen een schande dat het in België toegestaan was om een pand te kraken. De wet waarin staat dat kraken verboden is, is onlangs goedgekeurd alleen moet die wet eerst nog in het Staatsblad verschijnen voor ze van kracht is. Het duurt toch allemaal wat lang naar mijn mening. Waarom was er niet eerder een wet vraag ik mij dan af. Ik begrijp dat sommige mensen het ook liefst anders zien en daarom het recht in eigen handen nemen.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.