actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th February 2018, 14:12
Hannah.W*llems Hannah.W*llems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Lille
Posts: 52
Spar opent kassaloze winkel

Klanten van enkele Spar-supermarkten kunnen binnenkort winkelen zonder langs de kassa te passeren. Of andere winkels uit de Colruyt-groep volgen, is nog niet duidelijk.

De warenhuisgroep Colruyt is de eerste in België die het klanten mogelijk maakt te winkelen zonder langs de kassa te passeren. Binnenkort worden enkele Spar-supermarkten bij wijze van test uitgerust met een kassaloos systeem. 'Het experiment start nog voor de zomer', zegt Colruyt-woordvoerder Hanne Poppe.

Mensen kunnen dan een app downloaden en met hun smartphone producten scannen in de winkel. Aanschuiven aan de kassa hoeft niet. In de video hieronder wordt duidelijk hoe het systeem van Spar werkt.

QR-code

Aan de uitgang moeten klanten met de app een QR-code scannen, waarna het verschuldigde geld automatisch van hun bankrekening gaat. 'Klanten die maar enkele producten willen kopen, zullen met dit systeem veel tijd uitsparen', zegt Dirk Depoorter, verantwoordelijk voor de Colruyt-keten Spar.

Steeds meer supermarkten experimenteren met kassaloze winkels. Het bekendste voorbeeld is het Amerikaanse technologiebedrijf Amazon, dat vorige maand een kassaloze winkel opende in zijn thuisstad Seattle.

Ook Albert Heijn experimenteert met kassaloos winkelen. Op het hoofdkantoor in Nederland kunnen personeelsleden al boodschappen doen zonder kassa. Het systeem zal worden uitgebreid naar tachtig publiek toegankelijke Albert Heijn-vestigingen.

Voorlopig vindt de test alleen in de Spar-winkels plaats. Het is nog niet duidelijk of en wanneer de Colruyt-winkels volgen.

Eigen mening bij dit artikel:

Naar de winkel zonder de kassa te moeten passeren, is dan 'het mes snijdt aan twee kanten' niet van toepassing? Het enorme voordeel is dat het tijd bespaart, en tijd is een van de belangrijkste factoren in onze samenleving. Tijd is kostbaar, dus wanneer we minder tijd kunnen stoppen in nutteloze dingen zoals aanschuiven, dan doen we dat ook. Zoals in het artikel wordt aangehaald is dit systeem ideaal voor klanten die maar enkele producten willen kopen, zeker wanneer dit snel moet gebeuren. Ik irriteer me soms zelf enorm hard aan de tijd die ik moet aanschuiven terwijl ik maar enkele dingen in mijn mandje heb, dus op zo'n momenten zou ik zeker de app gebruiken om snel te kunnen betalen. Aan de andere kant zou ik het contact met de vrouw of man achter de kassa missen, de korte babbel die misschien maar een minuut of twee duurt vind ik toch best wel fijn. Ik denk ook maar aan de generatie die niets van smartphones, apps en andere technische snufjes weet, hoe zullen zij deze aanpassing kunnen volgen? Ik denk dat het ideaal zou zijn dat de twee opties beschikbaar zijn, de kassa en de app. Mensen die liever sociaal contact hebben met de kassamedewerker of niets snappen van smartphones etc. kunnen langs hun vertrouwde kassa, terwijl mensen met weinig tijd de app kunnen gebruiken.

Bron: De Tijd
Link: https://www.tijd.be/ondernemen/reta...el/9985260.html
Geraadpleegd op: 26 februari 2018, 14u09
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.