actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th May 2011, 21:17
Annelies.Stokbroekx Annelies.Stokbroekx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 95
Dikke kinderen hebben vaker pijn

Dikke kinderen hebben vaker pijn

Kinderen met overgewicht hebben twee keer zoveel last van hun spieren en gewrichten als 'normale' kinderen. Dat concludeert huisarts en onderzoeker Marjolein Krul van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Ze promoveert woensdag op haar onderzoek.

Als de kinderen last hebben van hun spieren en gewrichten, zullen ze minder gaan bewegen, waardoor ze nog dikker worden, stelt de promovenda. Volgens haar moeten de kinderen meer begeleiding krijgen, zodat de vicieuze cirkel kan worden doorbroken.

Ze onderzocht ruim 2.400 kinderen in de leeftijd van 2 tot 17 jaar. Bij 319 kinderen was sprake van overgewicht. Met name de kinderen tot 11 jaar hadden last van hun nek, rug, voeten en enkels. De oudere kinderen gaven aan vaak last te hebben van spieren en gewrichten. (anp/mvdb)

24/05/11 17u11

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gez...aker-pijn.dhtml

Eigen mening:
Ik vind het begrijpelijk dat mensen met overgewicht in het algemeen meer last hebben van hun gewrichten dan mensen met een normaal BMI. Ze moeten bij elke beweging die ze maken extra kilo's meesleuren. Doordat dit voor sommigen een zware inspanning zal zijn, zullen ze -zoals in het artikel vermeld werd- de moed sneller verliezen om aan lichaamsbeweging te doen. Ik begrijp dan ook dat deze kinderen in een vicieuze cirkel terecht komen.
Het is dus belangrijk dat alle kleine kinderen ook al voldoende lichaamsbeweging hebben zodat ze nooit met zwaarlijvigheid te maken hebben. Jammer genoeg is dit niet altijd een oplossing. Er zijn natuurlijk ook zwaarlijvige kinderen waarbij dit genetisch bepaals is.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th May 2011, 17:44
Hanne.Broeckx Hanne.Broeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kasterlee
Posts: 119
Het is een feit dat steeds meer kinderen dikker worden, maar dit komt door de maatschappij die steeds meer fast food aanbied. Daarom denk ik dat het in de eerste plaats de ouders zijn die hun kinderen goede eetgewoonten moeten aanleren. Dit vanaf het begin. Vele kinderen kennen geen water meer, ze drinken uitsluitend frisdrank of andere zoete dranken. Dit is zeer ongezond. En je hebt natuurlijk kinderen die meer aanleg hebben om dikker te zijn maar ik ben er van overtuigd dat er ook een manier bestaat om hen te begeleiden en te zorgen dat ze een zo laag mogelijk overgewicht hebben. Het spreekt natuurlijk voor zich dat als je te zwaar bent dit na verloop gaat uiten op je lichaam en zoals in het artikel vermeld wordt een vicieuze cirkel is die moeilijk te doorbreken valt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th May 2011, 19:20
Laura.Cabanier Laura.Cabanier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Poppel
Posts: 82
Ik denk dat wat er in dit artikel staat, al wel eerder bekend was.
Het is vrij logisch dat zwaardere kinderen meer last hebben van spieren en gewrichten door de extra kilo's die ze mee dragen.

Dat dit in de actualiteit verschijnt is enkel maar een herinnering denk ik.
Het mag niet uit ons hoofd verdwijnen dat we gezond moeten leven. Het is ook nodig dat kinderen door ouders en op school goed begeleid worden bij het gezond eten. Het is vooral belangrijk dat aan de kinderen getoond wordt dat gezond ook lekker kan zijn. Het is dan aan de ouders om thuis gezonde eetpatronen toe te passen. Het kind moet van jongs af aan in contact komen met gezond eten, het is voor zijn eigen goed.

Een kind heeft ook wel vetten nodig om goed te ontwikkelen, maar het spreekt voor zich dat vetten en andere ongezonde zaken niet te vaak op het menu mogen staan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.