actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > Vluchtelingen
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2016, 08:58
Jolien.R*ns Jolien.R*ns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 68
Na 'jungle' Calais: elke dag 21 illegale migranten onderschept in ons land

Sinds de start van de ontmanteling van het vluchtelingenkamp in Calais werden bij gerelateerde operaties in ons land 274 onregelmatige vreemdelingen onderschept. Dat zijn er gemiddeld 21 per dag, laat minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) weten. Het cijfer ligt niet zo veel hoger dan de aantallen die voor de ontmanteling werden opgepakt.

Sinds de start van de ontmanteling worden in België extra patrouilles ingezet en random controles uitgevoerd in de buurt van de grens. De vluchtelingen die daarbij werden onderschept zijn voornamelijk afkomstig uit Somalië en Eritrea, 'mensen die vaak geen middelen hebben om smokkelaars te betalen, maar absoluut naar Engeland willen', aldus Jambon.

'De verschillende diensten hebben ruim op voorhand verschillende scenario’s klaargemaakt en hebben daardoor goed op tijd het juiste schuifje maatregelen kunnen opentrekken', aldus de minister. 'Zo hebben we op een bepaald moment beslist om 120 politiemensen extra in West-Vlaanderen in te zetten.'

Wat de ontmanteling van het kamp op langere termijn voor België zal betekenen, blijft onduidelijk. 'We houden de extra voorziene capaciteit van 120 politiemensen dan ook paraat', aldus Jambon.

Bron: De Standaard, 4/11/2016, http://www.standaard.be/cnt/dmf20161104_02554826

Eigen mening:
Het is normaal dat ze naar hier vluchten. Zij willen naar Engeland en als het niet via Frankrijk gaat, dan komen de vluchtelingen naar ons land. Het vluchtelingenaantal vind ik toch vrij hoog, omdat de ontruiming nog niet zo lang geleden is. Toch begrijp ik de vluchtelingen wel, ook al mogen zij niet naar hiertoe vluchten of naar een ander land. Wij weten ongeveer hoe het verlopen is in de 'jungle van Calais, maar wij hebben hier geen echt beeld van. Als jij wordt weggetrokken bij mensen met wie je bevriend bent en een tijd hebt samengewoond, dan is het logisch dat je niet meer weet wat je moet doen. De vluchtelingen moesten een plaats aanduiden op een kaart waar ze naartoe wilden in Frankrijk. Wie zegt dat zij daar gelukkiger gaan worden? Natuurlijk moest de 'jungle' ontruimd worden, want daar was ook geen houden meer aan. Ik vind alleen dat ze meer rekening moesten houden om de meeste kennissen bij elkaar te plaatsen of dat ze toch in de buurt zouden kunnen wonen. Ik weet ook dat je niet met alles en iedereen rekening kunt houden, maar zij zijn ook gewoon mensen zoals jij en ik. Wij zouden ook graag bij vrienden en familie in de buurt willen wonen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.