actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st November 2014, 15:56
Jorn.S*oops Jorn.S*oops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Antwerpse politie start grote anti-inbraakcampagne

Antwerpse politie start grote anti-inbraakcampagne

Vandaag start de Antwerpse politie met een grootschalige anti-inbraakcampagne. Stadinwaarts zullen voertuigen gecontroleerd worden met identiteitscontroles van de inzittenden en een gericht zoeken naar inbrekersmateriaal en of buit. Vanaf 14 uur zijn er controles aan de aansluiting van de E19 met de Generaal Lemanstraat, vanaf 18.30 uur elders in de stad.

De actie kreeg de codenaam Pop-up en loopt tot eind december. Hiermee wil de politie het aantal woninginbraken terugdringen. Er zijn ook controles op het openbaar vervoer en op straat. De komende twee maanden zal de politie iedere dag op verschillende plaatsen opduiken om verdachte personen en voertuigen te controleren. Volgens de politie wordt er op het einde van het jaar altijd meer ingebroken.

De dienst misdaadanalyse stelde vast op welke tijdstippen en locaties inbrekers het vaakst actief zijn. Aan de hand van die resultaten, die elke dag opnieuw zullen worden geactualiseerd, bepaalt de politie waar en wanneer de actie Pop-Up het meest efficiënt kan worden opgezet.

Aan het operationele luik van de actie wordt ook een interactief communicatieluik gekoppeld. Bewoners van een buurt of straat waar recent werd ingebroken, ontvangen een brief in de bus. Daarin worden ze geïnformeerd dat er werd ingebroken en dat er controleposten kunnen opduiken.

De bewoners krijgen ook preventietips mee en krijgen het verzoek alert te zijn in hun straat. Wanneer zij verdachte situaties, personen of voertuigen opmerken wordt hen gevraagd de politie te verwittigen via de Blauwe Lijn op het nummer 0800 123 12.

Bron: De Redactie, 01/11/14, http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/r...erpen/1.2135560

Eigen mening: Ik vind het een goed initiatief en volgens mij gaan de resultaten er zeker zijn. Zeker omdat men preventief te werk gaat. In theorie zijn de politie in staat om inbraken te stoppen voor ze daadwerkelijk gebeuren door zoals vermeld verdachten te controleren enzovoort. De actie is nog maar net begonnen dus over de resultaten kan nog niets gezegd worden, maar ik vind het belangrijk nieuws omdat ik potentieel zie in dergelijke acties. Nu gebeurt het enkel in Antwerpen, maar deze acties kunnen ook elders gehouden worden. Dat zal vast en zeker gebeuren wanneer de resultaten lovend zijn.
De bewoners krijgen ook preventietips mee, dit is zeker handig, maar misschien kon men deze tips meer publiek maken via sociale media en kranten. Met een beetje gezond verstand en met internet kan iedereen zo'n tips vinden, maar wanneer iets in de actua gebracht wordt denk ik dat het meer effect heeft op mensen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.