actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2013, 22:06
johan.v*rmeiren johan.v*rmeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Lichtaart
Posts: 20
Varkenshouders bijten van zich af na schokkende video

De Boerenbond en het Algemeen Boerensyndicaat (ABS) weerleggen de aantijgingen van dierenrechtenorganisatie Bite Back. Die bracht vandaag een scherp rapport uit over varkenshouders. De sector spreekt over illegaal gedraaide beelden die een totaal vertekend beeld geven. Zeker twee varkensboeren dienen alvast klacht in tegen Bite Back voor laster en eerroof.

De Vlaamse varkenshouderij heeft niets te verbergen en wie aan de voordeur aanbelt, zullen we graag ontvangen en toelichting geven bij wat er te zien is.

Bite Back draaide beelden zonder toestemming op negen varkensbedrijven in drie Vlaamse provincies. De beelden zijn vaak schokkend, "maar de sector kan elk beeld duiden", menen de organisaties. "Beelden zonder duiding de wereld insturen, is misleidend. De Vlaamse varkenshouderij doet heel veel inspanningen op vlak van dierenwelzijn en verzorging van dieren. De beelden van Bite Back creëren de tegenovergestelde perceptie. Dit vinden de landbouworganisaties bijzonder onfair", klinkt het.

Ook de landbouworganisaties vinden dierenverwaarlozing naar eigen zeggen onaanvaardbaar en zetten zich in voor een dierwaardige veehouderij, "maar dan wel met zin voor realiteit". "De Vlaamse varkenshouderij heeft niets te verbergen en wie aan de voordeur aanbelt, zullen we graag ontvangen en toelichting geven bij wat er te zien is", zeggen Piet Vanthemsche en Hendrik Vandamme, voorzitters van de landbouworganisaties Boerenbond en ABS, vanmiddag. "Spijtig genoeg horen daar ook ziekte en sterfte bij, maar gelukkig vooral heel veel gezonde dieren."

Vandamme merkt ook op dat de filmers niet hebben ingegrepen. "Ik kan me niet voorstellen dat als je biggen ziet creperen, dat je dan niet ingrijpt."

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/2661/Diere...nde-video.dhtml

Eigen mening: Ik vindt het schandalig hoe deze dieren worden behandeld. Zij verdienen het ook om goed behandeld te worden. Het feit dat de sector zo misnoegd reageert op deze actie van Bite Back vindt ik het nog meest schandalig. Ze erkennen dus niet de feiten op beeld en zeggen dat de dieren wel goed behandeld worden terwijl dit niet zo is. Ik hoop dat ze toch inzien wat voor leed de dieren te verduren krijgen en ingrijpen
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th December 2013, 23:04
emily.v*ncantfort emily.v*ncantfort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 16
Ik heb toevallig gisteren nog enkele filmpjes gezien van dierenleed (http://www.rollingstone.com/feature...nimal-activists) in de Amerikaanse vleesindustrie en ik moet toegeven, ze zijn toch zeker bijna zo erg. Schandalig dat ik nog met het gedacht zou zitten dat het hopelijk minder erg zou zijn bij ons in Vlaanderen! Zelf als vegetariër uit smaak (dus niet uit dierenleed-principes) zit ik nu toch laatste tijd meer en meer na te denken om over te schakelen naar veganisme. Wat media toch met ons doet, maar de wereld hoort dit echt wel te weten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.