actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2015, 13:52
ARNE.W*LLEMS ARNE.W*LLEMS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Grobbendonk
Posts: 73
Autosalon Brussel: "Niet laten afschrikken door terreurdreiging"

De komende 94ste European Motor Show Brussels zal voor het grote publiek plaatsvinden van 14 tot 24 januari. Zoals steeds in de even jaren gaat het om een 'groot salon'. Organisator Febiac benadrukt bij de voorstelling zich niet te laten afschrikken door de terreurdreiging en alles in het werk te stellen om de veiligheid van bezoekers en exposanten te garanderen. Febiac mikt zelfs op "eenzelfde bezoekersaantal of meer" dan tijdens het vorige grote salon twee jaar geleden, toen er zowat 585.000 bezoekers waren.

"Het salon vindt plaats in een moeilijke context voor de automobielsector", zegt Jacky Mouligneau, voorzitter van het autosaloncomité. "De geloofwaardigheid in de sector staat onder druk en het is aan ons om het vertrouwen te herstellen."

Febiac-woordvoerder Joost Kaesemans benadrukt dat de organisatie desalniettemin "ambitieus en positief" is. "Wat de terreurdreiging betreft, zullen we niets aan het toeval overlaten. De crisis van de voorbije maand ligt nu stilaan al even achter ons, en als alles blijft zoals het vandaag is, mikken we op evenveel of zelfs meer bezoekers dan tijdens het vorige grote salon."

Het komende autosalon telt 117 exposanten, die nu reeds een dertigtal automobielpremières en een veertigtal motorpremières aangekondigd hebben.

Het salon zal op 13 januari officieel geopend worden door prins Laurent. Tickets kosten voor volwassenen 15 euro ter plaatse of 13 euro bij voorverkoop online.

Bron: http://www.demorgen.be/economie/aut...iging-bfb428d6/

Eigen mening:
Ik denk dat de organisatoren van het autosalon zich vergissen. Er gaan minder mensen naar het autosalon komen door de terreurdreiging. Ik begrijp die mensen ook, Brussel is geen veilige stad momenteel en ik heb zelf ook heel veel bang van terrorisme. Langs de andere kant vind ik dat we ons niet mogen laten doen door de terreurdreiging, het begint ons leven op een negatieve manier te beïnvloeden. Vanuit de overheid zou men een campagne moeten opstarten om mensen een veiliger gevoel te geven, met veel nadruk op de grote beveiligingsmaatregelen die de organisatoren nemen. Het algemeen beeld op veiligheid en terrorisme moet in positieve zin gewijzigd worden. In mijn ogen kan dat alleen vanuit hogere instanties.

Laatst aangepast door ARNE.W*LLEMS : 8th December 2015 om 14:03.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.