actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2014, 16:56
Julie P*oost Julie P*oost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 35
VSOA roept agenten op bij volgende betoging om doktersbriefje te gaan

VSOA roept agenten op bij volgende betoging om doktersbriefje te gaan

VSOA Politie roept de Brusselse agenten op om bij een volgende ordedienst om een doktersbriefje te gaan. Volgens de vakbond krijgt de Brusselse politie immers onvoldoende steun van burgemeester Yvan Mayeur (PS), die geen enkele steunbetuiging zou hebben uitgesproken na het geweld tijdens de nationale betoging donderdag.
'We kunnen ons goed voorstellen dat de collega’s die de volgende keer worden ingezet in een dergelijke ordedienst zodanige stress zullen ondervinden - omdat ze vrezen voor hun eigen leven, gelet op het feit dat de eigen werkgever hun fysieke veiligheid niet voldoende beschermt - dat een medische vrijstelling gerechtvaardigd is', argumenteert de VSOA.

Kop van jut is burgemeester Mayeur. 'Waar is de burgemeester om zich te ontfermen over de meer dan honderd gewonden bij het personeel, waarvoor hij de verantwoordelijkheid draagt', aldus nog de vakbond. 'Als bestuurlijke overheid heeft hij de crapuleuze uitlatingen ‘dat de ordediensten zouden geprovoceerd hebben’, zelfs niet ontkend.'

De uithaal van de vakbond is opvallend, aangezien Mayeur 'de anti-sociale acties van Antwerpse dokwerkers en hooligans' donderdagavond al snel veroordeeld heeft. De burgemeester liet ook meteen verstaan een klacht met burgerlijke partijstelling te overwegen.

Bron: De Standaard
Datum: 7 november 2014
Link:http://www.standaard.be/cnt/dmf20141107_01363818

Eigen mening:
Ik vind het niet correct van VSOA om agenten tot dit aan te zetten. Politieagenten hebben over het algemeen een gevaarlijkere job dan bijvoorbeeld een leraar, maar hier kiezen ze ook voor volgens mij. Niet dat ik vind dat politieagenten elke dag naar hun werk mogen vertrekken met de gedachte dat het hun laatste dag zou kunnen zijn maar ze hebben wel een bepaalde functie in de maatschappij, en die is mensen beschermen. Het is niet het geval dat er elke dag, elke week zulke betogingen zijn in België. het is iets dat niet veel voorkomt.
Ik heb respect voor de politie en voor wat ze doen maar als ze de volgende keer een doktersbriefje zouden gaan halen om niet te moeten 'werken' op de dag van een betoging, zou mijn respect, persoonlijk, voor die groep politieagenten niet meer hetzelfde zijn.

Laatst aangepast door Julie P*oost : 7th November 2014 om 17:04.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.