actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Turkije
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2012, 16:01
S*EVEN.BRUYNSEELS S*EVEN.BRUYNSEELS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Westerlo
Posts: 98
Vrachtschip zinkt voor Turkse kust

Vrachtschip zinkt voor Turkse kust

Een vrachtschip is tijdens een storm gezonken op de Zwarte Zee, in de buurt van Istanbul. Dat heeft Turkse kustwacht gemeld. Zeven bemanningsleden worden vermist.
Reddingswerkers hebben een lichaam geborgen en vier bemanningsleden gered. Zeven opvarenden worden nog vermist.

De Volgo Balt 199, die voer onder de vlag van Saint Kitts en Nevis, was met kolen onderweg van Rusland naar de Turkse kustplaats Antalya toen het in de problemen raakte. De bemanning bestaat uit elf Oekraïners en een Rus.

Een tweede schip in het gebied, met veertien bemanningsleden aan boord, dreigt ook door de hoge golven te worden verzwolgen. Sleepboten zijn onderweg naar de BBC Adriatic, die de vlag van Antigua en Barbuda voert, om assistentie te verlenen.

‘De omstandigheden op zee zijn erg zwaar waardoor het erg moeilijk is een reddingsoperatie uit te voeren', zei Salih Orakci van de Turkse kustwacht. ‘Maar zo Allah het wil, zullen we het schip redden.'

Wegens de hevige regenstorm werd het scheepvaartverkeer op de Zee van Marmara bemoeilijkt. De wind ontwortelde bomen in Istanboel en beschadigde daken.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...121204_00390932

Commentaar: Ik vind het raar dat schepen nu nog kunnen zinken door een storm. Ik dacht dat schepen daar nu wel op voorzien zijn om een storm te kunnen overleven, maar dat blijkt helaas niet zo. Ook het feit dat de kustwacht zegt 'Zo Allah het wil wil, zullen we het schip redden' vind ik weer zoiets typisch voor dat soort landen. Ik ben helemaal niet tegen moslims of andere culturen, in tegendeel. Maar zo'n uitspraken doen vind ik er gewoon over, hier staan wel mensenlevens op het spel, en dan vind ik niet dat je er met zo'n uitvlucht mee af komt om niet te veel moeite te moeten doen om die mensen te proberen redden of helpen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.