actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2007, 20:52
Caroline.Deckmyn Caroline.Deckmyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Hulshout
Posts: 79
Indiase scholier overleden na mishandeling door leraar

Indiase scholier overleden na mishandeling door leraar

Een 14-jarige Indiase scholier is overleden na in de klas door zijn leraar te zijn mishandeld omdat hij in zijn schrift zat te krabbelen. Dat heeft de krant Hindustan Times gemeld.

De jongen, Ajay Kumar, lag sinds 23 oktober in het ziekenhuis aan de beademing en overleed dinsdag. De politie heeft een onderzoek ingesteld. Volgens zijn vader sloeg de leraar zijn zoon net zolang tot hij bewusteloos raakte.

Minister van onderwijs Arvinder Singh zei tegen de krant dat scholen geen lijfstraffen mogen geven. 'Als de leraar schuldig wordt bevonden, zal ik strenge maatregelen nemen', aldus de minister.
sdg (ap)

Bron:Het nieuwsblad
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th November 2007, 09:24
Sanne.Etienne Sanne.Etienne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Oostmalle
Posts: 74
Angry Leerkracht slaat leerling dood

Ik dacht dat lijfstraffen op school al lang verbannen waren. Blijkbaar niet in alle landen dus. Dit is iets wat absoluut niet kan. Mishandelen mag gewoon niet. Je mag niet mishandeld worden door je ouders,andere mensen die je op straat tegenkomt,maar toch zeker niet door leerkrachten? Er wordt hen aangeleerd om alles op een diplomatische manier op te lossen. Geef die jongen dan een strafstudie of laat hem een opstel van 5 blz. schrijven... Je mag best streng zijn, maar er zijn grenzen! Nu van mij als vrouw moeten niet veel leerlingen schrik hebben denk ik. Als ik iemand te lijf zou gaan, zou direkt de hele klas MIJ te lijf gaan denk ik. Dat is de mentaliteit van tegenwoordig.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 8th November 2007, 12:02
Karen 01 Karen 01 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Emblem (Ranst)
Posts: 112
Dit is gewoonweg schandalig! Hoe kunnen mensen nu zoiets doen? Ik dacht net zoals Sanne dat de lijfstraffen verboden waren?! Maar niets is minder waar blijkbaar. Ik ben zowiso al tegen geweld! Het is voor niets goed! Er haalt toch niemand voodeel uit?! Niemand heeft het recht om iemand te mishandelen, geen enkele reden is goed genoeg.
Voor zulke dingen is mijn verstand echter te klein denk ik.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 8th November 2007, 12:06
Sven De Pooter Sven De Pooter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Nijlen
Posts: 60
dood slaan

zoals sanne zegt mogen ze nog lijfstraffen geven? het is een schande dat ze dit nog doen is een schande. mensen zijn toch geen bokszakken? ga dan ergens tege een muur slaan. maar toch niet tegen een kind

geef de kinderen dan 2 bladzijden of een taak. het is al erg genoeg dat je hun vrije tijd afneemt.

greetz en beatz,
sven
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 2nd December 2007, 11:27
Nele Meuris Nele Meuris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Wiekevorst
Posts: 62
Waar gaat de wereld naartoe?
Lijfstraffen zijn verboden, en daar moet je je aan houden. Deze leerkracht moet zowizo al zwaar bestraf worden vind ik. Want wat dan nog, als hij de dood niet op zijn geweten heeft, so what?
Hij heeft het kind wel geslagen en dat is verboden!
Laat deze llk. ook maar is naar Mario Hannes gaan, in een les agogie ofzo.
Daar zal die wel andere dingen leren dan slaan!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 2nd December 2007, 13:07
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Het ergste aan de zaak is dat er altijd eerst iemand moet sterven voor men maatregelen neemt. Wie weet hoe lang doen leerkrachten het daar al.
Laat ons dan maar hopen dat deze jongen zijn dood iets bereikt.
En misschien dat andere landen er nog een les uit kunnen leren.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 13th December 2007, 13:41
Natasja_dc Natasja_dc is offline
Natasja
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Halle-Zoersel
Posts: 73
Ik begrijp niet dat zoiets nog kan gebeuren in deze tijd. Lijfstraffen zijn al lang verboden. Ik snap trouwens ook niet dat de andere leerlingen niets gedaan hebben. Het is wel moeilijk in te grijpen tegen iemand waar je waarschijnlijk bang van bent, maar het kan toch niet dat je zomaar iemand laat bewusteloos slagen. De ouders begrijp ik dit ook niet, als je merkt al ouder dat je kind al meerdere malen bewusteloosgeslagen is door een leraar klaag je dit toch aan. Dit is toch niets om zomaar te laten gebeuren. Ik zou mijn kinderen gewoon van die school afhalen of een klacht neerleggen tegen die leraar alvorens zoiets ergs kan gebeuren.

Ik vind het ook heel raar dat leerlingen of leerkrachten van andere klassen dit niet is opgevallen, dit moet je toch kunnen horen. Ik vind dat deze leraar hoe dan ook heel zwaar gestraft moet worden en nooit meer in het onderwijs mag staan. Deze persoon kan nooit geen goed voorbeeld meer zijn voor leerlingen.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 13th December 2007, 14:23
jessica.luyckx jessica.luyckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: brecht
Posts: 65
Angry leerling doodslaan

Het is daar wel niet zo gemakkelijk als hier he. Als je heel arm bent is het nog moeilijker. Als je je kind dan van school haalt, waar moet hij dan naartoe. We weten niet hoever de scholen daar van elkaar staan he.
Ik vind het erg dat er nog zo'n leerkrachten bestaan. Ik zou zelf nog geen leerling één keer kunnen slaan.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 16th December 2007, 02:43
steven.ingang steven.ingang is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2007
Locatie: berlaar
Posts: 61
hmm

Alweer zo een triest verhaal! Een leerling bewusteloos slagen voor zo iets banaal?? Ik kan geloven dat het er in andere landers anders aan toe gaat in het onderwijs. Maar om nu zo iets te doen of toe te laten...
Laten we hopen dat dit een ogen opener was in die landen , zo is de dood van die jongen niet voor niets geweest zoals Minke al eerder zei.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 16th December 2007, 20:50
Robbert Schroeven's Avatar
Robbert Schroeven Robbert Schroeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: itegem
Posts: 59
Dan was ik toch al enkele keren dood geweest hoor.

Maar het ergste van al is dat de lijfstraffen verboden zijn en dat er toch leerkrachten zijn die zich er niet aan houden.
Ik denk dat wanneer je hier een leerling wat te hardhandig aanpakt dat je zonder pardon ontslagen wordt. Redelijk zeker van zelfs.
__________________
For every animal you don't eat, I'm going to eat three.
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 17th December 2007, 09:09
Natalie Docx Natalie Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Berlaar
Posts: 109
Ongelooflijk, als ik daar zat was ik dus allang dood. Dat zoiets nog mogelijk is in het jaar 2007 is eigenlijk wel erg. Dat die leerkracht maar goed gestraft wordt zou ik zeggen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.