actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th September 2007, 12:27
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Question Pil 'herstelt' maagdenvlies moslima's

Pil 'herstelt' maagdenvlies moslima's


Een ziekenhuis in het Nederlandse Utrecht gaat een pil aanbieden als alternatief voor het herstellen van het maagdenvlies. De pil is een truc voor moslimvrouwen en -meisjes om het bloeden bij hun ontmaagding na te bootsen, meldt het ziekenhuis.



Zetpil

Het gaat om een vaginale zetpil die een half uur na inbrengen een 'slijmerige rode afscheiding' veroorzaakt, zegt gynaecoloog Ineke van Seumeren. Het UMCG Utrecht krijgt jaarlijks zo'n twintig verzoeken van meisjes van Turkse en Marokkaanse afkomst om het maagdenvlies te reconstrueren. Ongeveer de helft van de verzoeken wordt ingewilligd, zegt Van Seumeren.


Alternatieve middelen

Van Seumeren benadrukt tijdens consultaties dat de meeste vrouwen niet of nauwelijks bloeden tijdens de eerste keer. "Ik vraag hen of zij onderling dan niet praten over alternatieve hulpmiddeltjes. Als alternatief geef ik ze de pillen mee."

De gynaecoloog stelt verder dat het maagdenvlies helemaal geen vlies is. "Het is een dubbellagig soepel weefselrandje vlak achter de ingang van de vagina. Ongeveer zestig procent van de meisjes heeft bloedverlies bij de eerste keer omdat het randje inscheurt, maar ze hebben dat in zeer wisselende mate. Veertig procent van de vrouwen merkt er niks van de eerste keer." (novum/kjg)


Blog HLN, 26/09/07 10u45
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th October 2007, 15:17
Smits.Diede Smits.Diede is offline
Diede Smits
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 174
Pil 'herstelt' maagdenvlies moslima's

Ik weet dat in de moslimcultuur er verwacht wordt dat je maagd blijft tot je huwelijk. Dit geldt zowel voor mannen als vrouwen. Bij de mannen is het natuurlijk heel moeilijk te achterhalen of zij al seks hebben gehad. Bij de vrouwen die nog geen seks hebben gehad, zou het maagdenvlies nog intact zijn, want normaal gesproken scheurt het maagdenvlies bij de eerste penetratie, waarbij soms een lichte bloeding kan ontstaan.
Normaal gesproken typ ik hier en er KAN een lichte bloeding ontstaan.
Niet elke vrouw verliest bloed wanneer haar maagdenvlies scheurt.
Ook door het beoefenen van bepaalde sporten zoals turnen en paardrijden, kan je maagdenvlies scheuren.

In dit opzicht kan deze pil misschien soelaas bieden, aan diegene die hun maagdenvlies verloren zijn zonder eerst seksueel contact te hebben.

Anderzijds is het gewoon bedrog. Als je seksueel contact hebt gehad, moet je er de gevolgen maar van dragen, hoewel ik de moslimcultuur erg streng vind, moet je (als je trouw wilt blijven aan je godsdienst) eerlijk zijn tegenover jezelf en je godsdienst. Een moslimvrouw die zo'n pil aanneemt kan alleen maar een dubbel gewetensconflict hebben. Ze bedriegt tweemaal haar geloof. Eerst en vooral omdat ze seks heeft gehad voor haar huwelijk. En een tweedemaal wanneer ze liegt tegen haar man over haar maagdelijkheid.

Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 8th October 2007, 17:15
Stef.Berghmans's Avatar
Stef.Berghmans Stef.Berghmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Mol
Posts: 153
Een handig dingetje voor wanneer je wil doen alsof (als vrouwen dit al niet anders ook doen). Tot zover de mop.

Ik vind het idee om te doen alsof je bloedt al zeer absurd. Zoals hieronder ook staat bloedt een groot gedeelte van de vrouwen de eerste keer niet.

Er zijn echter ook moslimvrouwen die verplicht worden te trouwen en hierbij ook verplicht worden om maagd te blijven tot ze trouwen.

Deze pil helpt erbij om vrouwen die niet kunnen/willen wachten tot ze trouwen toch aan hun man het idee te geven dat ze nog maagd zijn.

Het feit dat iemand die verplicht is te trouwen deze pil gebruikt om haar man te laten geloven dat ze nog maagd is vind ik maar vreemd. Als je al niet wil trouwen en je moet maagd zijn, waarbij je ook nog eens deze pil neemt (uit schrik waarschijnlijk) stel ik me vragen bij de 'regels' die je godsdienst je oplegt.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 8th October 2007, 19:25
Karen 01 Karen 01 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Emblem (Ranst)
Posts: 112
Ik vind "ontmaagd = ontmaagd". En is in een huwelijk eerlijkheid niet één van de belangrijkste elementen?!

Zijn moslims normaal niet heel gelovig?! Dan moeten de moslim vrouwen ook hun geloof maar respecteren vind ik. Ik begrijp zeker dat dat niet altijd even makkelijk is voor hen. Zeker als je verplicht bent te trouwen en dergelijke zoals hieronder al is vermeld.

Maar al bij al vind ik het maar een bizar idee.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 8th October 2007, 19:46
Maxime Vd Haute Maxime Vd Haute is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 54
Waarom is de medische wereld op zoek naar een oplossing voor dit probleem?
Blijkbaar onderschatten wij dit fenomeen bij de moslimcultuur.
De gevolgen voor de vrouw zijn zeer zwaar (verstoting eigen familie en familie van de man, mishandeling, ...) als het uitkomt tijdens de eerste huwelijksnacht dat ze geen maagd meer is.
De families staan die nacht zelfs aan de deur aanmoedigingen te roepen naar de man, en wachten op de lakens met bloed!

Kan je je voorstellen hoeveel angst er bij de bruid moet zijn?

Ik noem dit middeleeuwse praktijken!!!
En ik kan begrijpen dat de vrouwen op zoek zijn naar een 'bedrogmiddel' als je weet wat er met deze vrouwen allemaal kan gebeuren.

Aanrader, boek: "Wilde vijg" van Nedjma
Waargebeurd verhaal, spreekt voor zichzelf.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 9th October 2007, 19:53
LienBoogers LienBoogers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: geel
Posts: 8
Ik ga hier helemaal akkoord met Maxime. Ik heb enkele jaren geleden mij ook een beetje verdiept in de moslimcultuur. Echt verschrikkelijk wat die vrouwen moeten doorstaan. Ik zou maar al te graag zo'n pilletje nemen, als ik een moslimvrouw moest zijn. Dan weet je zeker dat je niet al te veel pijn moet doorstaan de eerste huwelijksnacht.
Akkoord je beliegt dan wel je man vanaf de eerste huwelijksdag, maar als ik de keuze heb tussen pijn of geen pijn is de keuze vlug gemaakt. Je maagdenvlies kan al scheuren door een verkeerde beweging, want ik zie onze moslima's nog niet allemaal paardrijden.
Maagd of geen maagd dat is dan aan hen de keuze. Hoewel ik denk dat er nog veel moslima's maagd zijn, zodat ze niet worden uitgestoten door hun omgeving.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 9th October 2007, 21:09
Dagmar Dagmar is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Herentals
Posts: 54
Moslimcultuur

Ik zou het als Moslimvrouw enkel al uit voorzorg nemen denk ik. Stel dat inderdaad je maagdenvlies al voor je eerste sexueel contact gescheurd is dan kan je onschuldig beschuldigd worden van overspel. Maar wat ik mij ook afvraag: het is niet zo dat ieder meisje bloedt wanneer haar maagdenvlies scheurt, als dit het geval is worden zij dan sowieso beschuldigd van overspel door hun moslimcultuur?
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 22nd October 2007, 21:43
Sanne.Etienne Sanne.Etienne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Oostmalle
Posts: 74
Pil

Maagd blijven tot aan je huwelijk is niets meer van deze tijd... Bij de christenen is seks voor het huwelijk helemaal geen taboe meer. Vroeger was het ook schandalig maar als de islam niet wil meegaan met de tijd, vind ik het 'goed' dat er zo'n pil bestaat. Het blijft wel bedrog vind ik, maar dan is heel de godsdienst dat ook. Want om eerlijk te zijn, welk meisje van 18-19-20 jaar is er nu nog maagd? Als je dan hoort op het nieuws dat er alsmaar meer meisje de pil beginnen nemen vanaf 15 jaar...
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 24th October 2007, 13:09
Sven De Pooter Sven De Pooter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Nijlen
Posts: 60
Pil 'herstelt' maagdenvlies moslima's

Om te reageren op sanne Ik heb een paar dagen gelezen dat nog steeds sommige mensen van 18-19-20 jaar kiezen om geen seks te hebben voor het huwelijk.
Maar voor de Moslima's vind ik het zeker een goed idee. want als je een beetje de moslimcultuur kent weet je dat, wanneer de man seks heeft met een moslima en ze is geen maagd meer is , er een vlieg aan de lamp hangt.
Maar dan zit je ook weeral met het probleem niet iedereen verliest bloed bij de ontmaagding.!!
Dus ik vin dat de moslim mannen een beetje minder aan hun cultuur moeten houden. En zoals Mika het zegt:"RELAX TAKE IT EASY"

greetz,
Sven
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.