actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2011, 16:52
Jolien.Cop Jolien.Cop is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Beerse
Posts: 107
Tweederde Belgen neemt telefoon op als werkgever belt tijdens vakantie

Tweederde Belgen neemt telefoon op als werkgever belt tijdens vakantie

69 procent van de Belgen neemt zijn mobiele telefoon op als hij of zij tijdens de vakantie opgebeld wordt door iemand van het werk. De redenen om dat te doen, lopen uiteen: 47 procent zegt beschikbaar te blijven omdat hij zijn job echt graag doet en 22 procent vreest de negatieve gevolgen als de oproep onbeantwoord blijft. Dat blijkt uit een studie van jobsite StepStone bij 15.248 Europeanen.

Uit een vergelijking met andere Europese landen, blijkt volgens Stepstone dat Belgen de grootste angsthazen zijn. "In andere landen gaven veel minder mensen aan dat ze hun telefoon beantwoorden uit vrees voor negatieve gevolgen", klinkt het.

Noorse en Zweedse werknemers zijn het meest geneigd hun telefoon te beantwoorden tijdens hun vakantie, zo blijkt. "Maar liefst 89 procent van de Noren en 81 procent van de Zweden beantwoordt werkgerelateerde telefoons tijdens vrije dagen", zo becijferde Graydon. "Ze doen dat ook in meer gevallen uit liefde voor hun werk dan Europeanen." Duitsers, Oostenrijkers en Nederlanders zijn veel minder bereikbaar. (belga/kve)

Bron: De Morgen

Mijn mening: Toen ik dit artikel las was ik niet zo echt verbaasd. Als ik hier in mijn omgeving de vraag stel 'Neem je tijdens je vakantie op als je baas belt?' antwoorden de meeste hierop 'ja'. Ik begrijp dat mensen dit doen uit vrees voor negatieve gevolgen (vb. ontslag). Maar dan denk ik bij mezelf: Het is toch vakantie? Je baas kan je toch niets maken? Ofwel? Ik moet toegeven, vroeger deed ik dit ook wel. Ik heb jaren weekendwerk gedaan in een supermarkt en wanneer ze mij op mijn vrije dag beldde, nam ik toch ook wel op. Je weet maar nooit wat er aan de hand is. Meestal waren deze telefoons dan voor te vragen of ik kon inspringen, of ik iets kon oplossen etc... Ook al was het mijn vrije dag, daar hielden ze geen rekening mee... Nu vandaag de dag, denk ik toch tweemaal na vooraleer ik een telefoon opneem van mijn werkgever. Klinkt misschien wat egoïstisch, maar voor je het weet gaan ze ervan profiteren! En dan vind ik toch wel dat je op je strepen mag staan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd November 2011, 17:03
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Ik vind persoonlijk dat dit op niets slaagt. Als je vakantie hebt dan heb je vakantie en dan moet het werk je niet lastig vallen. Klinkt misschien egoïstisch, maar als jijzelf naar je baas belt in zijn vakantie, gaat hij/zij ook niet opnemen.

Mijn vader nam vroeger ook altijd, tijdens zijn vakantie, zijn gsm op als het werk belden. Dit doet hij niet meer. Hij verbindt meteen zijn gsm door naar het werk, zodat ze hem tijdens de vakantie niet storen. Voortaan geniet hij nog meer van de vakantiedagen, zonder dat hij gestoord wordt door het werk.

Persoonlijk zou ik dit later ook doen, alhoewel wij als toekomstige leerkrachten niet echt (hopelijk) vaak worden opgebeld tijdens onze vakantiedagen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd November 2011, 14:35
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 132
47% doet dit uit liefde voor de job. Zo zou het voor ons, in de toekomst, ook moeten zijn. Leerkracht zijn is een job die niet stopt wanneer je naar huis rijdt. We zullen nog heel veel voor het werk bezig zijn buiten onze uren. Niet uit angst voor werkgever maar wel omdat het nodig is als je kwaliteitsvolle lessen wil geven. Daarom denk ik dat liefde voor het vak echt een vereiste is wanneer je voor het vak van leerkracht kiest.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.