actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2011, 12:35
Geert.Janssen Geert.Janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Olen
Posts: 84
"Pukkelpoppers hebben recht op geldelijke terugbetaling"

"Pukkelpoppers hebben recht op geldelijke terugbetaling"
© epa

Er is heel wat te doen rond de voorgestelde oplossing voor de onfortuinlijke Pukkelpoppers. Die krijgen na de vreselijke ramp dit jaar een terugbetaling van hun ticket in de vorm van drank- en eetbonnen, verspreid over drie jaargangen. Ongeveer de helft van de gedupeerden zou echter gewoon cash geld terugeisen. Een advocaat beweert in Het Laatste Nieuws dat ze daar ook recht op hebben.
Afgelast of stopgezet, daar draait het in de kleine lettertjes rond. "Bij afgelasting van het evenement zal de ticketprijs, exclusief de service- en administratiekost, worden teruggestort aan de persoon of firma die de bestelling heeft gedaan." Dat staat te lezen in de verkoopvoorwaarden op het e-ticket.

Maar organisator Chokri Mahassine stelde maandag een andere 'oplossing' voor dan een terugbetaling in baar geld. Eet- en drankbonvouchers verspreid over de komende drie edities van het Hasseltse muziekfestival. Hij zegt dat Pukkelpop die rampzalige vrijdag niet werd afgelast maar stopgezet. "Natuurlijk is Pukkelpop wél afgelast", zegt advocaat Alex Wijnant in Het Laatste Nieuws. "Op die eerste festivaldag toen het onweer losbarstte, mag je nog spreken van overmacht en stopzetting. Maar niet voor de twee daaropvolgende dagen. Als ontevredenen naar de rechter stappen, acht ik de kans groot dat ze gelijk krijgen."

Pro en contra
Op het net gonst het van boze maar ook enthousiaste reacties op het voorstel van Mahassine. Er is begrip voor, omdat het festival anders failliet gaat en er dus nooit meer een editie van Pukkelpop zal plaatsvinden, maar er is dus ook ongenoegen. Sommigen willen bijvoorbeeld niet opdraaien voor de geleden financiële schade door bands die hun miljoenengage wél kregen zonder te spelen.

Verder moest de organisatie op Facebook aan een festivalganger toegeven dat zijn ongebruikte drank- en eetbonnen van dit jaar - ter waarde van 250 euro - niet gecompenseerd zullen worden en niet geldig zijn voor Pukkelpop 2012.

Pukkelpop drukte maandag nog de stiekeme wens uit dat niet iedereen gebruik zou maken van hun "geste", om het populaire muziekfestival te redden. Op dit moment is het echter helemaal niet duidelijk of de organisatie ook werkelijk in haar opzet zal slagen. Hieronder kan u alvast uw eigen voornemen kwijt. (jv)
19/10/11 09u38

Bron: Het Laatste Nieuws

Eigen mening:

Mensen klagen over het feit dat ze 160 euro kwijt zijn, sommige mensen zijn hun kinderen, vrienden,... kwijt. Ik denk persoonlijk dat je wel net iets meer respect mag hebben. En dat die mensen toch wel net iets meer waard zijn dan uw 160 euro. En je mag al blij zijn dat er een nieuwe editie komt, maar als iedereen zo zonder respect reageert dan ga je inderdaad volgende jaren geen pukkelpop meer hebben want dan betaalt de organisatie zich blauw
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th October 2011, 14:06
Nathalie.Tops Nathalie.Tops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 116
Ik ben het helemaal met Geert eens! Ik begrijp wel dat mensen het jammer vinden dat ze hun ticket niet krijgen terugbetaald maar, zoals Geert al aanhaalde, je mag jezelf gelukkig prijzen dat je nog de mogelijkheid hebt om je geld terug te vragen. Dit kunnen de slachtoffers niet meer. Bovendien vind ik de mensen die hun geld kost wat kost terug willen wat egoïstisch. Als Pukkelpop alle tickets moet terugbetalen, zou dit het einde betekenen van het festival.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th October 2011, 18:28
Valerie.Pandelaers Valerie.Pandelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vorselaar
Posts: 99
Ik ben het ook eens met onderstaande meningen. Ik kan me niet inbeelden dat ik mijn geld zou terugvragen, uiteraard vind ik het wel jammer dat pukkelpop op deze manier verlopen is, maar ik kan het niet begrijpen dat je je geld zomaar durft terug te vragen. Dit is voor mij een onrespectvolle handeling, zowel naar de slachtoffers, als naar de organisatie toe.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 19th October 2011, 18:59
Tinne.Joosen Tinne.Joosen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 71
Ik was op Pukkelpop, en had een combi ticket. Het is natuurlijk wel een groot bedrag (zeker voor jongeren) om kwijt te zijn, maar het was nu simpelweg een geval van overmacht. Zelfs al zou men de beslissing om het festival stop te zetten niet genomen hebben uit respect voor de slachtoffers, zou het nog steeds zo goed als onmogelijk zijn geweest om het te laten doorgaan. Het slijk, de mega waterplassen,... dit zou niet mogelijk én niet veilig zijn geweest. Niemand heeft ervoor gekozen om dit te laten gebeuren, dus is niemand verantwoordelijk. Voor mij is er zelfs helemaal geen compensatie nodig. Als je naar een evenement als Pukkelpop gaat, weet je op voorhand dat er ergens een kans bestaat dat het festival afgelast zal worden. Dat is het risico dat je neemt.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 19th October 2011, 19:54
Kira-Lynn.Moris Kira-Lynn.Moris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Booischot
Posts: 23
Het zou jammer zijn als er geen edities van Pukkelpop meer volgen! Daarom vind ik het goed dat de organisatie gekozen heeft om met drank- en eetvouchers te werken, want zoals ik al reageerde op een ander artikel: eten en drinken blijft op een festival héél duur en het zal er niet op beteren, vrees ik. Met de onderstaande meningen ben ik het ook meer dan eens.
De mensen die hier zodanig op reageren, zouden blij moeten zijn dat ze nog iéts terugkrijgen. Voor hetzelfde geld zou er helemaal geen compensatie zijn en wat zouden ze dan doen?!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 23rd October 2011, 16:08
Caroline.vanHulzen Caroline.vanHulzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Tongerlo
Posts: 79
Ik was zelf ook op pukkelpop, ik had een combi-ticket en had juist die ochtend een ticket gaan kopen voor mijn broer waar wij dus niets meer aan gehad hebben. Dus ik ben zeer blij met de beslissing van het bestuur dat pukkelpop volgend jaar doorgaat en ik vind het een goede beslissing om bonnetjes te geven. Het was fijn geweest als de tickets werden terugbetaald maar dan zou pukkelpop niet meer bestaan, dus ik vind dit een goede tussenweg.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 23rd October 2011, 21:03
Julie.raedts Julie.raedts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 51
Ik vind het goed dat diegene die een combiticket hadden hiervan toch een deeltje krijgen terugbetaald. Wat er dit jaar allemaal geweest is op pukkelpop is zeer erg voor de mensen en voor de familie en vrienden die iemand hebben verloren. Ik vond het schandalig dat er mensen waren die zeiden dat het festival door moest gaan en niet mocht afgelast worden omwille van een paar slachtoffers. Een mensenleven is wel een pak meer waard dan een ticket van 160 euro.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 23rd October 2011, 21:17
Hans.VanGorp Hans.VanGorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kasterlee
Posts: 35
Ik snap niet wat er bij die mensen omging toen zij direct begonnen te klagen over hun 160 euro die ze dan nog in drankbonnen terugkrijgen! Hoe moeten de familieleden van de slachtoffers zich voelen? Zij zijn hun geliefden kwijt terwijl anderen aan hun belachelijke 160 euro dachten. Bovendien gaat er nu volgend jaar nog een festival kunnen doorgaan. Daar ben ik al meer dan tevreden mee.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 24th October 2011, 19:36
Eveline.Leysen Eveline.Leysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 67
Ik had ook een combiticket gekocht voor Pukkelpop en ik was ook aanwezig toen ‘de hel’ losbrak. In heb begin besefte ik niet hoeveel schade het festival had opgelopen, laat staan dat er slachtoffers en doden waren. Toen ik die avond thuis kwam, besefte ik pas hoeveel geluk ik heb gehad, toen leek die 160 euro niets meer waard.
De meeste jongeren hebben (hard) moeten werken om het festival te betalen. Een combiticket kost 160 euro en voor de drank – en eetbonnen heb ik 30 euro betaald. Ik kan begrijpen dat sommige jongeren liever een deel van hun geld hadden teruggezien, maar wat de Pukkelpop-organisators hebben beslist, vind ik wel een goed alternatief.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 25th October 2011, 10:17
guus.wuyts@hotmail.com guus.wuyts@hotmail.com is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Lichtaart
Posts: 54
Dit was het eerste jaar dat ik niet naar pukkelpop was geweest en ik was blij toen ik hoorde wat er was gebeurd. Bijna al mijn vrienden waren wel aanwezig op het festival. Ik was doodongerust! Ik kon hen de eerste uren niet bereiken en voelde me heel slecht. Het feit dat er dan mensen zijn die hun geld terug 'eisen' vind ik een beetje egoïstisch. Zoals al gezegd ging het om een geval van overmacht en er was nu eenmaal ook niets aan te doen. De mensen mogen al blij zijn dat er volgend jaar nog een editie komt, want de organisatie heeft heel wat kritiek naar hun hoofd gekregen. Ze waren echt aan het overwegen om de handdoek in de ring te gooien door al deze verwijten. Spijtig voor hen die hun geld kwijt zijn, maar nog veel erger voor de mensen die hun vrienden of kinderen nooit meer zullen zien.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.