actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th March 2011, 10:17
nelleke.aerts nelleke.aerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Testelt
Posts: 83
'Ik Kyoto' verandert pendelgedrag voorgoed

'Ik kyoto' verandert pendelgedrag voorgoed
DUURZAME MOBILITEIT
maandag 28 maart 2011,
Vanaf vandaag moedigen 212 bedrijven hun werknemers aan om niet meer met de auto naar het werk te komen of anders te carpoolen.

'We richten fietsgroepen op, zodat werknemers niet alleen naar het werk moeten fietsen. En we hebben een tool ontwikkeld zodat mensen van het bedrijf zich kunnen inschrijven om te carpoolen. Dat doen we niet alleen voor het milieu, maar ook omdat fietsen gezond is en omdat we zo het teamgevoel bij de werknemers willen bevorderen.'

Stijn Indenhoek is verantwoordelijk voor de campagne 'Ik kyoto' bij Wolters Kluwer Belgium. Het is één van de 212 bedrijven die samen 56.000 werknemers vertegenwoordigen, die meedoen aan 'Ik kyoto'. Met de campagne stimuleren bedrijven hun werknemers om duurzaam te pendelen.

'Vorig jaar hebben we voor het eerst op grotere schaal meegedaan en ook intern acties opgezet', zegt Indenhoek. '180 van onze 700 werknemers deden mee. Ik vond dat een succes. Sindsdien ontwikkelen we een heel beleid rond duurzaam naar het werk komen. We hebben een fietsenstalling en douches, en een fietsvergoeding. Mensen die echt dicht bij het werk wonen, blijven met de fiets komen. Ik merk zelf dat ik ook vaker de fiets neem sinds ik deelnam aan de campagne. Ook de combinatie van een treinabonnement met een bedrijfswagen is een van de vele mogelijkheden die we ernstig onderzoeken.'

Niet alleen de al overtuigden doen mee aan 'Ik kyoto'. In 2007, toen de actie voor het eerst werd georganiseerd, liet 13 procent van de deelnemers voor het eerst zijn auto staan voor een duurzaam pendelalternatief. Dat percentage steeg jaarlijks, tot 25 procent vorig jaar. Uit een bevraging in 2009 bij de deelnemers van het jaar voordien, bleek dat een kwart van de deelnemers voorgoed op een duurzamere manier naar het werk gaat en zijn pendelgedrag heeft aangepast.

Bron: http://www.destandaard.be (maandag 28 maart)

Eigen mening: de Kyoto norm, al jaren spreken we erover maar af en toe vraag ik me af of er ook effectief iets aan het veranderen (verbeteren) is. Ik ben dan ook blij om te lezen dat het aantal werknemers die deelnemen aan deze bovenstaande actie stijgt. Op 4 jaar tijd bijna een verdubbeling van het percentage deelnemers. Bovendien blijkt een deel van deze personen ook zijn pendelgedrag te hebben aangepast. Onder het motto 'alle beetjes helpen' is dit toch weer een stap(je) in de goede richting...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.