actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th December 2010, 21:34
Stéphanie.Verreydt Stéphanie.Verreydt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Noorderwijk
Posts: 78
Saoedische vader blaast huwelijk achtjarige dochter af

Saoedische vader blaast huwelijk achtjarige dochter af

Een man die in Saoedi-Arabië met zijn achtjarige dochter naar het hospitaal ging voor een "voorhuwelijks medisch onderzoek," is tot andere gevoelens gebracht. De directie van het ziekenhuis kon de vader ervan overtuigen om van dit voornemen af te zien.

Personeel aan het onthaal van het hospitaal in de stad Rass was geschokt toen ze vernamen wat de man daar met zijn dochter kwam doen. De directeur werd erbij gehaald. Die praatte de vader zijn idee uit het hoofd. "U berokkent uw dochtertje ernstige sociale en mentale schade", was het argument van de directie.

Ten langen leste kon de vader overtuigd worden. Hij verzekerde de directeur dat hij het huwelijk zou afblazen en dat zijn dochter gewoon weer naar school zou gaan. (eb)
16/12/10 15u14

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...ochter-af.dhtml

Eigen mening:
Ik vind het moedig van deze man dat hij deze beslissing durft te nemen. In die cultuur worden ‘jonge’ meisjes uitgehuwelijkt, ze mogen zelf niet kiezen en het gebeurt er blijkbaar soms op erg jonge leeftijd. De leeftijd van dit meisje vind ik toch erg jong, het is nog maar een kind! Men zou overal ter wereld, ongeacht cultuur of godsdienst, een wettelijke minimum leeftijd moeten invoeren om te mogen huwen of uitgehuwelijkt te worden. Hoe kan een kind op 8-jarige leeftijd al weten hoe je als getrouwde ‘vrouw’ een huishouden moet leiden of een gezin moet groot brengen. Laat die kinderen toch nog even genieten van het ‘zorgeloze’ leven van een kind. Dan stel ik mij ook nog de vraag waarom dat 8-jarige meisje voor een ‘voorhuwelijks medisch onderzoek’ naar het hospitaal moest gaan. Wil dit dan zeggen dat dit meisje misschien geen maagd meer zou kunnen zijn? Hier zou men al vlug spreken over pedofilie, maar in hun cultuur kent men dit blijkbaar niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.