actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2013, 09:25
S*ofie.Buyens S*ofie.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: HERENTALS
Posts: 86
100 nieuwe vrijwilligers nodig bij Tele-Onthaal door nieuwe zelfmoordlijn

100 nieuwe vrijwilligers nodig bij Tele-Onthaal door nieuwe zelfmoordlijn

Tele-Onthaal zoekt voor volgend jaar honderd nieuwe vrijwilligers. Dat heeft de organisatie achter de anonieme hulplijn bekendgemaakt. Die nood is vooral ontstaan door het toenemend aantal oproepen via chat en het opstarten van de nieuwe zelfmoordlijn 1813.
Naast de telefoonlijn op het bekende nummer 106 moeten de vrijwilligers van Tele-Onthaal sinds enkele jaren ook oproepen via internet behandelen. Het aantal chatgesprekken steeg in 2012 met 44 procent tot meer dan 6.000. Die stijging vraagt extra inzet, meldt de Federatie Tele-Onthaaldiensten Vlaanderen.

Ook voor het beantwoorden van oproepen op de nieuwe zelfmoordlijn 1813 worden echter vrijwilligers gezocht. Tele-Onthaal bemant die lijn samen met vrijwilligers van het Centrum ter Preventie van Zelfmoord (CPZ).

Vrijwilligers krijgen een opleiding voor ze zelf gesprekken gaan voeren. Geďnteresseerd kunnen bellen naar het nummer 09-220.82.92 of mailen naar federatie@tele-onthaal.be. Meer informatie kan gevonden worden op de website van Tele-Onthaal .
3/12/2013: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131203_00868847

Eigen mening: Ik denk ook dat de laatste jaren het aantal chatgesprekken over zelfmoord gestegen is. Mensen zijn meer geneigd iets te vertellen over het internet, dan over telefoon zou ik denken. Zo kunnen ze meer hun gevoelens vertellen dan wanneer ze dit ook echt moeten uitspreken. Ik vind het wel verbazingwekkend dat er een nieuwe lijn geopend moet worden, zijn er dan zoveel zelfmoordoproepen? Ik vind wel dat ze die vrijwilligers een soort opleiding moeten geven, of een cursus zodat ze weten wat ze moeten doen als ze iemand met zelfmoord neigingen aan de lijn krijgen. Volgens mij is het zeer confronterend als iemand met zijn problemen naar een 'leek' komt. Zal deze weten wat zeggen, wat doen? Ik zou het zelf niet kunnen, maar chapeau voor mensen die die deze mensen willen en kunnen helpen.

Laatst aangepast door S*ofie.Buyens : 3rd December 2013 om 09:39.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd December 2013, 11:42
G*lles.Den.Abt G*lles.Den.Abt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Noorderwijk
Posts: 115
Doordat ik zelf een paper heb moeten schrijven rond depressies ben ik zelf beginnen beseffen dat de gedachte aan zelfmoord meer en meer in onze samenleving sluipt. Daarom is het initiatief om een nieuwe zelfmoordlijn op te starten zeker niet slecht. Het feit is volgens mij wel dat mensen niet direct staan te springen om deze job aan te nemen omdat je komt dagelijks in contact met deprimerende berichten, daarom zullen het ook sterke mensen met ervaring moeten zijn die deze job gaan uitoefenen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.