actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2013, 07:30
L*ura.present L*ura.present is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Malle
Posts: 172
Helft bakkers bewaart pateekes niet koud genoeg

Helft bakkers bewaart pateekes niet koud genoeg


Van de 1.440 brood- en banketbakkerijen in ons land die dit jaar al werden gecontroleerd door het Federaal Voedselagentschap, kregen er 589 een waarschuwing dat ze een of meer dingen in orde moesten brengen, of bijna één op de twee.

Tegen 124 bakkers werd een proces-verbaal opgesteld wegens zware tekortkomingen en 13 winkels werden zelfs tijdelijk gesloten. Dat schrijft de Gazet van Antwerpen dinsdag.

Meest voorkomende problemen zijn de temperatuur van gekoelde levensmiddelen die niet wordt gerespecteerd, de aanwezigheid van huisdieren of ongedierte of andere problemen met hygiëne.

Bakkers in de provincie Antwerpen scoren slechter dan het nationale gemiddelde. In stad en provincie samen waren zowel dit jaar als vorig jaar zestig procent van de gecontroleerde zaken met iets niet in orde.

Hygiëne ondermaats

De grootste problemen situeren zich in Brussel. Daar werden vorige maand nog enkele zaken gesloten omdat de hygiëne ondermaats was.

De beroepsfederatie Bakkers Vlaanderen wijst erop dat de cijfers niet betekenen dat alle geviseerde bakkers onhygiënisch werken. 'De controles zijn uiteraard nodig. Maar het gaat even goed om het ontbreken van bepaalde vergunningen of andere documenten. Of bijvoorbeeld om een emmer met pudding die niet is afgesloten, of waar geen datum opstaat', zegt Bart Thomassen, verantwoordelijke voor voedselveiligheid en hygiëne bij Bakkers Vlaanderen.

Bron: De Standaard, dinsdag 2013/11/12


Mening
De titel van dit artikel is zeer sensatiegericht. Toch vind ik dat het echt nieuws is omdat we dagelijks brood nodig hebben. Ik vind het ook zeer opmerkelijk dat bakkers in de provincie Antwerpen slecht presteren want ik werk namelijk ook in een bakker en ik vind het in onze bakker vrijwel zeer hygiënisch. Over de titel wil ik ook nog even wat kwijt. Het is belangrijk dat de patisserie zeer koud staat in de bakker. Wanneer ik het koud heb vraag ik af en toe wel eens of de verwarming in de bakker wat hoger mag. Dit gaat dan tevens niet omdat het te warm wordt en dit is slecht voor de patisserie.
Bij ons in de bakker hangt er veel over hygiëne, misschien moeten alle bakkers dit doen? Zo moeten wij ook aanduiden wanneer we iets hebben uit gekuist zodat de bazin hiervan op de hoogte is. Bij mij komt het er gewoon op aan dat hygiëne in de bakker zeer belangrijk is en dat ik het goed vind dat ze hier controles op uitvoeren zodat viezigheden vermeden kunnen worden.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.