actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th April 2008, 10:33
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Jyoti: 15 jaar, 58 centimeter en 5 kilo

Ze is 15, maar amper 58 centimeter groot en 5 kilogram zwaar. Jyoti Amge, uit het Indische Nagpur, is de kleinste tiener ter wereld. Toch gaat ze gewoon naar school zoals alle andere meisjes van haar leeftijd.

Volgens het Indiase Book of Records was ze al het kleinste meisje van haar leeftijd. Sinds ze nu ook officieel is uitgeroepen tot 's werelds kleinste tiener, gaan haar foto's de wereld rond. Ze poseert trots tussen haar klasgenootjes of met haar gsm, die in haar handjes monsterlijk groot lijkt. Steevast glimlacht ze van oor tot oor. Intelligent is ze ook, en haar klasgenootjes aanvaarden haar zoals ze is. Op school heeft ze een speciale lessenaar gekregen, niet groter dan een poppenmeubeltje.

'Bij haar geboorte leek Jyoti een normale baby. Haar dwerggroei werd pas vastgesteld toen ze vijf was', zegt haar moeder Ranjana Amge. Jyoti lijdt aan achondroplasie, de meest voorkomende vorm van dwerggroei. Jyoti laat het niet aan haar hart komen. Ze droomt ervan het tot actrice in Bollywood te schoppen. Binnenkort zal ze alvast een liedje opnemen met haar idool, de Indiase rapper Mika Singh. Een groot begin voor een klein meisje.

Zie ook de foto: http://www.nieuwsblad.be/Article/De...icleID=T91QINR5

Het Nieuwsblad - 11 april 2008

Mijn mening: Ik ben blij dat de leerlingen van haar klas haar aanvaarden zoals ze is. Maar als je de foto bekijkt is, vind ik het wel erg voor het meisje.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th April 2008, 10:18
jo.guns jo.guns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Vosselaar
Posts: 139
Het is inderdaad wel erg voor dag meisje, maar wel een dikke proficiat voor haar. Ze gaat toch nog gewoon naar school, trekt haar er niets van aan en doet toch een poging om haar dromen te reailiseren.
Vooral het feit dat ze zich er niet al te veel van aantrekt en gewoon zichzelf kan zijn is wel schitterend. Ik kan me maar al te goed voorstellen dat ze op straat wordt nagekeken en nagewezen!
Vele jongeren zouden in zak en as zitten, maar zij doet dit wel goed! Hopelijk kan ze haar dromen toch waar maken, al zal het misschien wel moeilijk worden!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.