actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th March 2008, 19:25
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Man vijf maanden zwanger

Een man met een bolle, zwangere buik, het kan. Een Amerikaanse man is vijf maanden in verwachting van zijn eerste kindje.

Thomas Beatie deed zijn uitzonderlijke verhaal aan het homomagazine The Advocate. Beatie is een transgenderist. Hij was oorspronkelijk een vrouw, maar liet zich omvormen tot man.

Hij volgde een testosteronbehandeling en liet zijn borsten verwijderen. Andere operaties onderging hij nog niet. Beatie is wel officieel erkend als man en trouwde met Nancy.

Toen Beatie en zijn vrouw na een relatie van tien jaar aan kinderen wilden beginnen, kon Nancy er geen meer krijgen. Beatie stopte tijdelijk met zijn testosteroninjecties en het koppel ging op zoek naar een spermadonor.

Het proces heeft heel wat voeten in de aarde gehad - het stel kreeg de hulp van negen verschillende dokters - maar intussen is Beatie vijf maanden zwanger.

'Het verlangen naar een kind is noch een vrouwelijk, noch een mannelijk verlangen. Het is een menselijke wens', aldus Beatie. 'Het is ongelooflijk. Ondanks dat mijn buik groeit, voel ik me nog steeds volledig man. Voor Nancy ben ik nog altijd haar liefhebbende echtgenoot die ons kind draagt. Ik prijs me gelukkig met zo'n lieve, steunende vrouw', weet Beatie.

Bekijk de foto: http://www.advocate.com/exclusive_detail_ektid52947.asp

Het nieuwsblad - 26 maart 2008
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th March 2008, 20:46
Karen 01 Karen 01 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Emblem (Ranst)
Posts: 112


Hier schrik ik toch wel van ! ! Ik had nooit gedacht dat dit zou kunnen... Goed voor die mensen dat het kan natuurlijk... Maar wat ik me nu af vraag... Kan die man op de natuurlijke manier bevallen? Want ja, hij is vroeger vrouw geweest, maar hoe zit het met de gaatjes vanonder? Of ben ik gewoon te dom om dit te begrijpen?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th March 2008, 11:43
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Citaat:
Kan die man op de natuurlijke manier bevallen? Want ja, hij is vroeger vrouw geweest, maar hoe zit het met de gaatjes vanonder?


Wel in onze krant stond daar het antwoord op. Deze 'mauw' (MAn-vroUW) heeft enkel zijn borsten laten verwijderen, maar voor het overige is hij lichamelijk nog steeds een vrouw...

Toen ik de titel las: 'Man in verwachting...' Ja, ik zeg het altijd: ik wil ook wel eens zwanger zijn... Maar bij het verderlezen van het artikel... Euhm... tja het is nogal een apart geval.

Ik heb er zo mijn vragen bij. Maar ja: het is in principe een vrouw die zwanger is hé. Zo bekijk ik het toch. Ik begrijp trouwens niet op welke basis deze 'mauw' het begrip 'man' op zijn/haar paspoort krijgt gezet... Louter omdat hij/zij dit vraagt? Want lichamelijk is dit, in mijn ogen, hoofdzakelijk een vrouw (vagina, eierstokken, baarmoeder...). Alle mannelijke kenmerken zijn er enkel door het toedienen van testosteron.

Ik begrijp het toch niet zo goed, hoor... Moeten we als mens tegenwoordig alles kunnen veranderen? Ik ben absoluut blij met onze eigen wil en de kans om zelf te denken en daar moeten we ten volle gebruik van maken. Maar ergens ligt dan toch een grens en moet je iets dat niet van jezelf komt kunnen aanvaarden, of niet? Er zijn altijd dingen waar je geen invloed op hebt (en naar gelang je geloof zijn er dat meer of minder), maar als je de fundamentele dingen niet kan accepteren ...

Het is een moeilijke situatie. I'm so happy to be a man!
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 28th March 2008, 14:55
jo.guns jo.guns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Vosselaar
Posts: 139
Amai.. Toch allemaal wel straf lijkt me. Het is inderdaad wel een goede oplossing voor het koppel, maar langs de andere kant.. Als hij of zij dan toch persé een man wil zijn, zou hij of zij zich er toch wel bij neer moeten leggen dat mannen eigenlijk niet gemaakt zijn om kinderen te krijgen. Moest ik deze man/vrouw nu tegen komen op't straat, zal ik toch wel eens een paar keer omkijken denk ik.. 't Is een behoorlijk vreemd zicht!!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 31st March 2008, 12:18
stefanie Mermans stefanie Mermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2007
Locatie: Arendonk
Posts: 56
Amai, wat er tegenwoordig toch allemaal kan.
Ik denk toch ook dat ik eens eventjes vreemd zou opkijken als ik deze persoon zou tegen komen op straat. Maar het is natuurlijk heel goed voor het koppel dat dit kan, maar toch blijf ik het raar vinden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.