actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Boeken, Artikels, Muziek & Films > Artikels & Boeken
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2007, 15:01
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
De perfecte borst bestaat niet

De perfecte borst bestaat niet

'Borsten', Saskia Reusens, BMP, 192blz., 22,50 euro.



'Vrouwen zijn onzeker over hun boezem. En alsof dat nog niet erg genoeg is, draagt 70 tot 80 procent van de vrouwen een foute beha.' Dat zegt Saskia Reusens, schrijfster van het boek 'Borsten'. 'We aanvaarden nog steeds niet dat de perfecte borsten niet bestaan', aldus Reusens.


Houden vrouwen niet van hun borsten?

'Borsten leveren een hoop zorgen en frustraties op. Maar we zijn er ook trots op. Bijna geen enkele vrouw is honderd procent tevreden met haar borsten. Door overal afbeeldingen van mooie vrouwen met een perfecte boezem te zien, zijn we er nog onzekerder op geworden.'


Maar vrouwen weten nu ondertussen toch dat reclameborsten niet 'naturel zijn?

'Ook al weten we dat de beelden met de computer bijgewerkt zijn of de borsten opgespoten, dan nog vergelijken we onbewust. Net zoals je tegenwoordig in alles perfect moet zijn, willen we ook dat onze borsten perfect zijn. Dat kan natuurlijk niet.'


Hoe word je zekerder?

'Vrouwen moeten meer samen onder de douche staan. Dan zien ze elkaar zoals ze echt zijn: niet perfect. Mannen douchen wel vaker met elkaar na een voetbalmatch en weten al veel langer dat ze niet perfect hoeven te zijn.'


Voelen vrouwen zich niet vooral onzeker omdat ze niet weten of de man hun borsten mooi vindt?

'Absoluut. Terwijl mannen helemaal niet zulke boemannen zijn die per se willen dat hun vrouw de perfecte borsten heeft. Oké, ze geven toe dat ze eerst naar de borsten kijken als ze iemand leren kennen, maar voor hen telt uiteindelijk ook het totaalpakket. Voor mijn boek heb ik verschillende mannen geïnterviewd. Die vertelden openlijk over de borsten van hun partner. Een van hen zei dat mooi: 'mijn vriendin heeft niet de perfecte borsten, maar so what? Ik ben ook niet perfect'. Het is goed voor vrouwen om de rollen eens om te draaien.'


Vrouwen hebben ook nog een ander probleem: de beha.

'Zeventig tot tachtig procent van de vrouwen draagt de verkeerde beha. Ik heb een enquête uitgevoerd en ben met elf vrouwen naar een lingeriewinkel gestapt. Wat bleek? Acht van de elf vrouwen droeg een foute bh, terwijl ze er echt van overtuigd waren dat het een goede was.'


Hoe komt het dat we er niet in slagen om de juiste beha te kiezen?

'Vrouwen gaan ervan uit dat, als ze eenmaal de juiste maat hebben, de maat nooit verandert, terwijl borsten voortdurend evolueren. We worden ouder, krijgen kinderen, vallen af en komen weer aan... Veel vrouwen zijn bang om in een lingeriewinkel de hulp van een verkoopster te vragen, terwijl dat echt niet nodig is. Die verkoopster ziet honderden borsten per dag passeren.'


Er is toch ook nog vaak verwarring over de cup en de omvang?

'De maat van een beha wordt aangeduid met een cijfer en een letter. Voor alle duidelijkheid: het cijfer bepaalt je omtreksmaat, de letter de cupmaat van de borsten. Maar beha-maten zijn geen gemakkelijk verhaal. Wereldwijd worden verschillende maatsystemen gebruikt. Bovendien durven binnen hetzelfde systeem de maten van verschillende fabrikanten ook nog eens af te wijken.'


Moeten we nu een beha met beugels of zonder beugels dragen?

'De beha's met beugels worden het best verkocht. Ik draag ook eentje met beugels omdat ik een iets zwaardere buste heb. Beugels bieden meer ondersteuning en drukken de borsten uit elkaar en naar boven. De schouderbandjes staan in het midden van de cup en ondersteunen de borst voldoende. Heb je grote borsten, draag dan best een beugel. Heb je kleine, dan hoeft het niet.'


De beha's zijn door de jaren heen gesofisticeerder geworden.

'Absoluut. In 1850 droegen we nog een korset, nu is er al sprake van banaanvormige implantaten die in de borst worden geplaatst.'


Zijn borsten door de jaren heen veranderd?

'De gemiddelde borst is de jongste twintig jaar opmerkelijk groter geworden. Twee decennia geleden gingen de standaard lingeriematen tot een C-cup. Vandaag zijn een D-, E- of zelfs F-cup gangbaar. Opvallend is wel dat de confectiematen voor kleding vrijwel dezelfde zijn gebleven. Meisjes met een confectiemaatje 36 en een D-cup zijn al lang geen uitzondering meer.'


Hoe komt dat?

'Er zijn meerdere verklaringen. Behalve het feit dat steeds meer vrouwen plastische chirurgie ondergaan, is de gemiddelde mens gewoon groter geworden. Als we groter worden, is het logisch dat ook onze borstomvang toeneemt. Ook ons gewijzigd voedingspatroon zorgt voor een grotere boezem. We eten meer en ook vetter. Dat zorgt voor een toename aan vetweefsel in onze borsten. En last but not least, steeds meer vrouwen nemen de anticonceptiepil. De pil bevat extra hormonen die het volume van je borsten doen toenemen.'


Hoe ziet de perfecte borst eruit?

'Dat is voor iedereen anders. Vraag aan tien mannen wat de perfecte borst is, en je krijgt tien keer een ander antwoord. Kortom, de perfecte borst bestaat niet.'


DS, 29-11-2007
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th November 2007, 20:09
Evy Van den Schilden Evy Van den Schilden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Vorselaar
Posts: 34
Help! Het zijn maar borsten

Zoals de perfecte leerkracht niet bestaat? (even een hersenspinsel... )


Je kan zeggen wat je wil, maar als ik in een lingeriewinkel aan een verkoopster hulp vraag kan ze me negen van de tien keer niet helpen. Behoorlijk frustreerend. Dus ik zal waarschijnlijk tot die 80% behoren die een foute BH draagt.

Ik begrijp niet dat er zoveel te doen is om borsten. Ze zijn er gewoon, waarom je er druk om maken.
Ik merk vooral dat beginnende pubers enorm bezig zijn met hun borsten en vooral de omvang. Ik hoor mijn zusje het nog zeggen: "Die van mijn vriendin zijn wel twee keer zo groot en ze is een jaar jonger." Blijkbaar is dat ook het gespreksonderwerp tijdens het omkleden voor de turnles. Maar ja, dat zullen we dan maar bij de algemene tendens voegen zeker? Dat jongere in het algemeen enorm met hun (totale) lichaam bezig zijn, steeds vergelijken met andere leeftijdsgenoten en idolen. Jammer dat er niet meer diepgang is dan dat.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th November 2007, 20:35
Brughmans Jente Brughmans Jente is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Brecht
Posts: 60
inderdaad!!!
de perfecte borst bestaat niet..... De ene borst is altijd wel iets anders van vorm of van grootte.
En als je naar iedere vrouw zou moeten kijken die naakt zou staan. 9 van de 10 heeft die vrouw dan geen gelijke borsten.
Dus mannen, leve de vrouw met de ongelijke borsten!!!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.