actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2012, 11:06
charlotte.vanlooy charlotte.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 106
"Tientallen dieren om het leven gekomen tijdens verfilming The Hobbit"

Volgens de oppassers werden op een boerderij buiten de Nieuw-Zeelandse hoofdstad Wellington ongeveer 150 dieren gehouden die voor de film zijn ingezet. In totaal zouden daarbij 27 dieren om het leven zijn gekomen: paarden, geiten, kippen en één schaap. De oppassers menen dat hun dood werd veroorzaakt doordat ze rondliepen op een terrein vol kliffen, diepe gaten en andere "dodelijke valkuilen".

Op de filmset
De toezichthoudende organisatie American Humane Association zegt dat het dierenwelzijn tijdens de opnamen niet in het geding is geweest. Wel erkent de organisatie door de kritiek te zijn gewezen op tekortkomingen in zijn systeem van toezicht. Dat beperkt zich tot de omstandigheden op de filmset, en strekt zich niet uit tot het verblijf waar de dieren tussen de opnamen door naartoe worden gebracht.

Een woordvoerder van Hobbit-regisseur Peter Jackson heeft nu toegegeven dat de dood van twee paarden bij de filmopnamen had kunnen worden vermeden. Na het incident zouden de omstandigheden waaronder de dieren werden gehouden onmiddellijk zijn verbeterd.

Computeranimatie
Dierenrechtenbeweging PETA heeft aangekondigd actie te zullen voeren bij de galapremières die vanaf 28 november worden gehouden in Nieuw-Zeeland, de Verenigde Staten en Groot-Brittannië. Volgens PETA was het inzetten van dieren tijdens de productie overbodig, gezien het grote aantal scènes dat met behulp van computeranimatie is vervaardigd.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/945/Film/a...he-Hobbit.dhtml

Mening: Voor de filmmakers lijkt het misschien niet erg dat er enkele dieren sterven. Er zijn er nog wel genoeg op deze wereld. Maar toch vind ik het niet de bedoeling dat ze geen rekening gaan houden met de veiligheid van deze dieren. De filmregisseur geeft zelf toe dat de dood van 2 paarden had kunnen vermeden worden. Dat is nu wel een beetje te laat natuurlijk ..... Het lijkt misschien vaak dat dieren goed verzorgd worden wanneer ze te zien zijn in een film, maar dit artikel geeft hier dan toch een andere blijk van. Denk maar eens aan dingen die gebeuren bij dieren die een rol spelen in het circus. Het klinkt misschien cliché, maar dieren hebben ook gevoelens. Zij voelen ook pijn. Ik denk niet dat mensen het leuk moesten vinden als wij ze hetzelfde gingen behandelen als dieren soms worden behandeld!
" Draag zorg voor de dingen/personen/zaken die je nodig hebt" !
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th May 2013, 19:44
Caroline.vanHulzen Caroline.vanHulzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Tongerlo
Posts: 79
Dit vind ik toch wel verontrustend! Zoals Charlotte al heeft verteld lijkt het misschien niet zo erg voor de filmmakers omdat er inderdaad nog veel dieren op de wereld zijn. Maar ik vind dit toch niet kunnen!
Het is niet omdat ze een wereldberoemde film maken, dat ze zich ineens alles kunnen veroorloven. Ik vind het dan ook echt niet kunnen dat er onschuldige dieren door gaan omdat zij daar een film willen opnemen. Ik vind het echt niet kunnen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th May 2013, 20:14
Laure.Mylemans Laure.Mylemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herenthout
Posts: 60
Eigenlijk denk ik dat hier een beetje wordt overdreven. Het maken van de film vond plaats over een vrij lange periode, waaronder waarschijnlijk zowiezo wel dieren zouden zijn gestorven, opnames of niet. De makers van de Lord of the Rings trilogie en the Hobbit staan er om bekend om alles achter te laten in de staat zoals die voordien was en het herstellen van de natuur in de oorspronkelijke staat. Oké, het kan wel eens voorvallen dat er een ongelukje gebeurd, maar nu heb ik de indruk dat het op de filmmakers wordt afgeschoven zodat er geld uitgeslagen kan worden.
Met de stelling van PETA ben ik het al helemaal niet eens. Er waren wel dieren nodig in de film, aangezien de personages in het eerste deel bijna constant in de buurt van paarden zijn..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.