actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st November 2013, 10:36
l*tte.demeulder l*tte.demeulder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 145
Aardbeving met kracht van 6,6 in Centraal-Chili

Aardbeving met kracht van 6,6 in Centraal-Chili

Ter hoogte van de Centraal-Chileense kusten heeft zich donderdag een aardbeving met een magnitude van 6,6 voorgedaan. Er is niet onmiddellijk sprake van schade.
De aardbeving deed zich even na middernacht Belgische tijd voor. Het epicentrum bevond zich in de Stille Oceaan, 54 kilometer ten zuidwesten van Coquimbo en 363 kilometer ten noord-noordwesten van de hoofdstad Santiago, zo meldde de Amerikaanse geologische dienst USGS. De beving ontstond op een diepte van zowat 10 kilometer.

Het tsunami-observatorium voor de Stille Oceaan vaardigde geen tsunami-alarm uit en meldde ook geen omvangrijke schade.

Chili wordt vaak getroffen door aardbevingen. Het land bevindt zich op de risicogordel die de hele Stille Oceaan omringd.

Begin 2010 werd Chili opgeschrikt door een zware beving met een magnitude van 8,8. Daarbij lieten 200 mensen het leven en was er veel materiële schade.

Bron: De Standaard, 1-11-2013

Mening:
Dit soort nieuws vind ik vreselijk om te lezen. Ook al is er niet onmiddellijk spraken van schade. Het blijft zeer zwaar nieuws. Chili bevindt zich op de risicogordel die de hele Stille Oceaan omringd. Dit is nu eenmaal geen goede plek als land om zich hierboven te bevinden. Maar daar is weinig aan te doen. Ook denk ik dat het als inwoner van dit land zeer zwaar is. Je hebt hier al je hele leven doorgebracht en om daar van af te zien is niet altijd even gemakkelijk. Je geeft je leven niet graag op denk ik dan. Het is voor deze mensen volgens mij ook zeer moeilijk om hun leven verder uit te bouwen. Want dit kan op zeer korte tijd allemaal worden afgenomen. Door krachten van de natuur waar tot nu toe nog niets kan aan veranderd worden. We staan machteloos tegen dit fenomeen. En we kunnen enkel maar toekijken in de hoop dat het nog zal meevallen voor de inwoners van Chili in dit geval.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.