actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th April 2013, 15:11
eline.de.roover eline.de.roover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 93
Waarom is facebook blauw?

Kleuren wekken bepaalde emoties op, en bedrijven maken daar dankbaar gebruik van om aankoopbeslissingen te beïnvloeden. Maar welke kleuren zorgen voor welke sentimenten, en hoe is dat wetenschappelijk te verklaren?
In het geval van Facebook is de kleurkeuze alleszins minder wetenschappelijk dan je zou denken. Oprichter Mark Zuckerberg is namelijk rood-groen kleurenblind, en blauw is doodeenvoudig de kleur die Zuck het beste ziet.

Maar de meeste marketeers springen doordachter om met de kleuren die ze gebruiken. In een blogpost vertellen de makers van Buffer, een social media-app, een en ander over kleurgebruik in marketing. En ze vertellen er ineens ook bij waarom hyperlinks traditioneel een blauwe kleur krijgen.

bron: http://www.standaard.be/cnt/DMF20130430_049
blog artikel: http://blog.bufferapp.com/the-scien...s-facebook-blue

Eigen mening:
Ik denk zeker dat kleuren kunnen beïnvloeden, zo zou bijvoorbeeld een rode kleur aanstekelijk werken voor te eten. Maar de kleur blauw was me nog niet echt opgevallen. Nu kan ik niet ontkennen dat je na het lezen van het artikel en de blog moet ik toegeven dat voor mij overal de blauwe kleur eruit sprong. Of het nu effectief zo is of dat het komt dat de vraag gesteld werd, laat ik jullie het zelf testen. Maar opvallend is wel dat ook twitter blauw is. En ook de site van De Standaard is vernieuwd en ze zijn van de vertrouwde rode kleur naar het lichtblauwe gegaan. Toeval of niet? Geen idee, maar dat kleuren soms onze interesses prikkelen daar geloof ik zeker in.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th May 2013, 23:38
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Wat een toeval dat Actualiteit.org ook een overheersende blauwe kleur heeft. Meneer Staes, is dit bewust gedaan?

Ik geloof ook wel dat kleuren je kunnen beïnvloeden, maar dit zal wel beperkt zijn denk ik. Een kleur kan je niet aanzetten om bijvoorbeeld meer te facebooken of twitteren of hier posts te droppen. Maar het kan je wel een aangenaam of minder aangenaam gevoel geven. Maar welke kleur welk gevoel iemand geeft heeft volgens mij ook met persoonlijke voorkeur te maken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th May 2013, 00:43
G*iet.Boden G*iet.Boden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 109
Ik denk dat we tegenwoordig vaak worden beinvloed zonder we het goed en wel beseffen. Er bestaan zoveel manieren om mensen aan te zetten tot iets. Kleurgebruik is daar een mooi voorbeeld van. Het volgende artikel geeft nog net iets meer uitleg over welke kleuren nu welk gedrag uitlokken.

http://www.seomysite.nl/seo-marketi...s-online-gedrag
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.