actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2010, 22:23
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Nederlandse politie vindt dode baby in glascontainer

Artikel:
De Nederlandse politie heeft in een glascontainer in Den Haag het stoffelijk overschot gevonden van een baby. Vermoedelijk gaat het om een pasgeboren kind. Dat heeft een woordvoerder van de politie gemeld.
De politie kreeg van een getuige een melding binnen dat er een baby in de ondergrondse glascontainer aan De Stede in de wijk Escamp zou liggen. Over de ouders van het kindje en hoe het in de container is terechtgekomen, is nog niets bekend.

Bron:
De Standaard 30/11/2010

Eigen mening:
Wat is dat de laatste tijd toch allemaal? Meer en meer baby's worden meteen gedood na hun geboorte. Ten eerste moet je extra voorzichtig zijn als je totaal geen behoefte hebt aan kinderen. Ten tweede bestaat er de mogelijk om in de eerste drie maanden van de zwangerschap je kind te laten weghalen. En ten derde bestaan er zoveel andere manieren dan je kind na de geboorte te doden. Denk eens na hoeveel mensen een kind willen, maar er geen kunnen krijgen. Dan kan je toch wel een adoptie overwegen. Zo gooi je tenminste geen mensenleven weg. Ik hoop dat de ouders snel gevonden worden en dat ze levenslang worden opgesloten. Ze verdienen echter niet beter na zo'n gruwelijke wandaad!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st December 2010, 11:20
Evelien de Laat Evelien de Laat is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Minderhout
Posts: 32
Ik vind het zeer bedroevend dat zoiets gebeurd. Wie kan er nu zijn eigen kind vermoorden? Ik begrijp dat het soms moeilijk is om een kind op te voeden of om er voor te zorgen, dat er soms situaties zijn waarin dit bijna onmogelijk is. Maar er zijn ook andere mogelijkheden als het dan toch tot een zwangerschap komt. Er zijn zoveel mensen die heel veel moeite moeten doen om kinderen te krijgen of waarbij het zelfs helemaal niet lukt. Voor deze mensen moet het dan ook extra hard aankomen dat een baby op zo'n manier om het leven komt. Ik vind dit echt een gruwelijke daad om zo'n onschuldig kindje van het leven te beroven.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 1st December 2010, 12:55
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wechelderzande
Posts: 114
Zoals de anderen al zeiden is het inderdaad jammer dat mensen zoiets doen. Er zijn de laatste tijd genoeg mogelijkheden als je ongewenst zwanger bent. Abortus, adoptie, vondelingenschuif,... Mensen zouden wat meer moeten nadenken alvorens ze beslissen zwanger te worden. Een kind is niet iets voor even, het is voor je hele leven. Ik denk dat als mensen dit al wat meer zouden doen zulke gruwelijke dingen al minder zouden gebeuren. Natuurlijk kan je dit niet helemaal vermijden, mensen die ongewenst bevallen van een kind zijn vaak radeloos en weten vaak niet wat te doen. Misschien moet het aantal vondelingenschuiven en adoptiecentra worden opgetrokken, zodat er meer mogelijkheden zijn? Ik weet het niet, ik denk dat zulke dingen zullen blijven gebeuren.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 1st December 2010, 18:01
verschueren.sien verschueren.sien is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Vorselaar
Posts: 60
Jullie zeggen wel van adoptie en dat er nog zo veel andere mogelijkheden zijn. Maar ik denk dat je in die situatie zelf zit, dat het nog altijd veel moeilijker is. Je moet je eens voorstellen dat je vreemd gaat, of als puber zwanger raakt. Het lukt je om de zwangerschap te verbergen. Maar wat moet je moet het kind doen? Vele onder hun zullen denken, als ik zorg dat het kind geadopteerd geraakt gaat het uitkomen. En als het voor hun uitkomt zitten ze nog met grotere problemen. En dan zullen ze misschien een wanhoopsdaad plegen met de gevolgen van dien.

Ik wil hier niet met zeggen van, als je zwanger bent en je weet niet wat je er met moet doen, vermoord het kind dan maar. Maar soms doen mensen dingen die andere mensen niet verstaan omdat ze zoiets nog nooit hebben meegemaakt. Daarom is het belangrijk dat je het soms ook eens uit een ander perspectief bekijkt.

Ook zoude mensen nog meer ingelicht moeten worden. Hierdoor zouden ook al vele mensenlevens gered kunnen worden. Men moet er voorzorgen dat de boodschap bij de juiste mensen aankomt. En dat mensen in zo'n situatie ook een oplossing kunnen vinden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.