actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd February 2010, 15:02
chelsy collart chelsy collart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oosterwijk
Posts: 82
Stierenvechtertje op de horens

04/09/'07 De 14-jarige Spaanse stierenvechter Jairo Miguel is voor de tweede keer in een paar maanden tijd gewond geraakt na een stierengevecht in Mexico. Hij werd opnieuw doorboord door de horens van een stier. Dat hebben Spaanse media dinsdag bericht.

Miguel raakte zondag tijdens een stierengevecht in Mexico-stad gewond. Ondanks zijn verwondingen slaagde de jonge knaap er nog in om het dier te doden. De 14-jarige Spaanse torero werd intussen geopereerd en moet ongeveer twee weken in het ziekenhuis verblijven.

In april raakte Miguel ook al zwaargewond tijdens een gevecht met een stier. Toen boorden de horens van de stier in het lichaam van de jongen, op enkele centimeter van het hart van Miguel. De stier brak toen ook een paar ribben van de jongen.

Dat incident veroorzaakte een storm van protest in Spanje over "kindertorero's" die uitwijken naar Zuid-Amerika. De kinderen trekken naar de Zuid-Amerikaanse arena's omdat de minimumleeftijd voor stierenvechters in Spanje 18 jaar is.

Bron : GVA


eigen mening :
dit is een iets ouder artikel, maar toch met een boodschap die voor alle tijden werkt. hierbij het filmpje van het incident : http://www.rtl.nl/components/actuee...jarige-GOED.xml

Ik zal niet zeggen dat ik dit fragment erg vond, mijn eerste reactie was : "just tegoei!!"
Hebben mensen nu nog niet geleerd, stierengevechten, hier kan ik mezelf razend om maken. Dat er mensen zijn die zo stom zijn om in een arena met een stier te gaan staan, ok. Maar dat deze stier dan nog bruut vermoord word als entertainment! NEE, dat gaat te ver. Deze stier wordt letterlijk neergestoken, dat deze stier de jongen dan neersteekt met zijn horens : eigen schuld dikke bult!!!
Wat denken deze mensen wel, ja het is een traditie en blablabla…
Het is een gruwelijke traditie, een uiterst pijnlijke traditie voor deze stieren, en dat noemt men dan entertainment. Dan hoop ik dat er ooit de traditie komt dat men deze mensen in de arena zet tegenover de stier zonder wapens! Is dat nu echt de enige manier van entertainment voor deze mensen?
Ik hoop dat men ooit deze stierengevechten zal verbieden! Maar zal het er ooit van komen? Wie weet. Zal men er ooit mee stoppen? Nee nooit. Hondengevechten, verboden maar nog steeds een dagelijks fenomeen. Hanengevechten, verboden maar ook nog steeds een dagelijks fenomeen.

Zielig, gewoonweg zielig.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.