actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th May 2009, 18:22
maarten.gilops maarten.gilops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Sint-Lenaarts
Posts: 73
Demjanjuk 'gezond genoeg voor gevangenis'

MUNCHEN - De van oorlogsmisdaden verdachte oud-kampbewaker John Demjanjuk is ondanks zijn hoge leeftijd gezond genoeg om in de gevangenis opgesloten te worden. Dat concluderen artsen die de 89-jarige man in de Stadelheim-gevangenis, nabij München, woensdag hebben onderzocht.
Demjanjuk wordt ervan beschuldigd betrokken te zijn geweest bij de moord op minstens 29.000 joden in het vernietigingskamp van Sobibor, in Polen. Daar was de man in 1943 zes maanden lang kampbewaker.

Demjanjuk was dinsdag naar Stradelheim overgebracht nadat hij maandagavond door de VS was uitgewezen.

Sinds 1952 verbleef de man op Amerikaans grondgebied. In 2002 werd hem het Amerikaanse staatsburgerschap ontnomen. Twee maanden geleden schreef het Duitse gerecht een arrestatiebevel tegen Demjanjuk uit.

Volgens zijn familie en zijn advocaten lijdt Demjanjuk aan een vorm van leukemie.

Ik post dit bericht omdat ik hier een dubbel gevoel bij heb. Die man heeft gruwelijkheden gedaan en hij moet daar voor gestraft worden, maar langs de andere kant is hij al zo oud dat hij niet lang meer zal leven. Zeker als hij echt leukemie heeft, op die leeftijd is het moeilijk om daar nog tegen te strijden. Straffen we ook niet meer de familie van de kampbewaker dan we overlevende troosten? Kortom, ik weet niet wat hier het beste is.

bron: DS
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.