actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th September 2015, 12:46
G*ddy.Peiten G*ddy.Peiten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Loenhout
Posts: 80
"Mogelijk verplicht spreidingsplan voor de gemeenten"

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) vreest dat als de toestroom van vluchtelingen zo groot blijft, de kazernes niet zullen volstaan om de vluchtelingen op te vangen. Hij werkt daarom een simulatie uit voor een verplicht spreidingsplan voor de gemeenten.
Een beslissing over een verplicht spreidingsplan is er nog niet. "Voorlopig redden we ons wel met de afspraken die we met gemeenten hebben gemaakt, maar het is mogelijk dat dat in de toekomst niet volstaat", zegt Francken.

Daarom denkt de regering aan een verplichte spreiding van de vluchtelingen onder de gemeenten. Francken werkt nu op basis van verschillende criteria een simulatie uit.

Bron: deredactie.be

Eigen mening:
Dat de kazernes niet langer die duizende vluchtelingen kan opvangen, lijkt me geen wonder. Ik vind daarbij een spreiding over de gemeenten een goed idee. Het is in mijn ogen geen goed idee om alle vluchtelingen in de grootsteden te laten verblijven. Ten eerste is daar weinig plaats en ten tweede hebben zij meestal al de grootste groep hulpbehoevenden onder hun vleugels. In de gemeenten is er nog voldoende ruimte -of beter ruimte en mankracht- om deze groepen op te vangen. Daarnaast denk ik ook dat vluchtelingen beter ingeburgerd geraken in onze Vlaamse gemeenten dan in de grootsteden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th September 2015, 13:52
Shanice V*n Gorp Shanice V*n Gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 88
Net als Giddy ben ik ervan overtuigd dat er in de grootsteden alleen onvoldoende plaats is om de grote hoeveelheden vluchtelingen die dagelijks blijven binnenkomen in ons land op te vangen. Bovendien zijn er in de grote steden al meer mensen die het financieel moeilijker hebben. In de grote steden zijn er ook meer allochtonen. Enerzijds is het misschien wel fijn voor de vluchtelingen om mensen te ontmoeten die van hetzelfde land dan hen komen. Anderzijds voor een vlotte inburgering is het beter dat ze tussen 'echte' reeds ingeburgerde of autochtone Belgen terechtkomen. Wat mij betreft zijn deze vluchtelingen hier zeker welkom. Toch maak ik me af en toe ook wel zorgen als ik (sensatie)berichten lees over de enorme stijgingen in verkrachtingscijfers in landen waar ze veel vluchtelingen hebben binnengelaten. Anderzijds vind ik het wel erg kort door de bocht om deze mensen hier meteen aan te linken. Uiteraard moeten personen (vluchteling of niet) gestraft worden indien ze zulke ernstige feiten als verkrachting plegen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.