actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th May 2018, 23:21
Arno.V*andenBergh Arno.V*andenBergh is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Herentals
Posts: 43
Burgemeester Brussel wil imamschool Grote Moskee enkel sluiten op verzoek van federal

Burgemeester Brussel wil imamschool Grote Moskee enkel sluiten op verzoek van federale regering

De Brusselse burgemeester Philippe Close (PS) sluit niet uit dat de imamschool die in de Grote Moskee huist, wordt gesloten. De enige voorwaarde is dat premier Michel om de sluiting zou vragen, en dat die deel zou uitmaken van een gecoördineerde actie.

De imamopleiding in de Grote Moskee kwam recentelijk onder vuur te liggen nadat een vertrouwelijk rapport van het coördinatieorgaan voor de dreigingsanalyse (OCAD) aan het licht bracht dat sommige Saudische handboeken die gebruikt worden bij de opleiding van imams, antisemitisch zijn en oproepen tot de jihad.
David Weytsman, fractieleider van de MR in de Brusselse gemeenteraad, riep op tot een onmiddellijke sluiting van de school. ‘Ik deel uw zorgen, het was fout om het beheer van de school in Saudische handen te leggen’, zei Close maandag in de gemeenteraad.
Verder wil de Brusselse burgervader geen conflicten met het federale niveau, dat eigenaar is van het gebouw. De stad Brussel zal het dossier van nabij opvolgen, beloofde hij.
Woensdag is er nieuw overleg gepland. Een sluiting volgt dus enkel met goedkeuring en op vraag van het federale niveau.

Datum: 14/05/2018
Bron: De Standaard http://www.standaard.be/cnt/dmf20180514_03512405


Mijn mening: Ik denk dat burgemeester Close zijn vel heeft gered met de beslissing die hij hier heeft gemaakt. De burgemeester van Brussel stond dan ook voor een zeer moeilijke keuze.: Sluit hij de imamschool, Waarmee hij zeker en vast rellen op zijn dak krijgt. Of kiest hij er voor om de imamschool open te laten, maar dan de radicalisering nog meer kansen geeft om te groeien. Beide keuzes zouden zich dus tegen hem keren. En daar is hij zelf maar al te goed van op de hoogte. Want hij besluit om de keuze in de handen van premier Michel te leggen.

In mijn ogen was dit voor hem de enige logische beslissing. Door het gewicht van de beslissing te delen met de federale regering is het wel mogelijk de imamschool te sluiten, zonder dat er iemand onder vuur komt.

Laatst aangepast door Arno.V*andenBergh : 14th May 2018 om 23:50.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.