actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #21  
Oud 24th December 2007, 13:49
KristofMertens KristofMertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Arendonk
Posts: 82
Kom op tegen Kanker brengt meer dan 11 miljoen euro op

De actie Kom op tegen Kanker van de VRT heeft liefst 11.513.462 euro opgebracht. Dat heeft Frank De Boosere tijdens de slotshow 'Dank u Vlaanderen' bekendgemaakt. Het geld werd voornamelijk ingezameld door vrijwilligers.

Na de startshow van de campagne op 6 april heeft Vlaanderen niet stilgezeten. Overal ten velde, in elk dorp en elke stad, hebben vrijwilligers de handen uit de mouwen gestoken en uiteindelijk meer dan 11 miljoen euro bij elkaar verzameld. (belga/sam)

Het Laatste Nieuws, 23/12/2007

Dit is toch weer wel een mooi bedrag. Doe zo verder zou ik zeggen tegen al die vrijwilligers. Goed gewerkt.
Met citaat antwoorden
  #22  
Oud 24th December 2007, 20:17
Tine Witvrouwen Tine Witvrouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 93
Citaat:
Orgineel gepost door Lien Boogers
Tinne ik ga volledig akkoord met u!

Door al die artikels zou je al kanker krijgen! Je mag inderdaad niets meer eten, zelfs de lucht die je inademt is kankerverwekkend.


Tine met één N Lien Grrrrr straks krijg ik daar nog kanker van!
Met citaat antwoorden
  #23  
Oud 25th December 2007, 10:48
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Geel
Posts: 125
ooeejjj sry he ... jha zeg me die tine's en al die elien en eliene ...

ik kan dat allemaal niet onthouden zalle!!

vergeef me tine, het spijt me zeer


kwou toch nog even regearen: met mopjes over domme blondjes kan absoluut lachen... (tine dit is nu niet op u gericht hé, ik ben ook blond!)...
maar mopjes over kanker, nee echt daar kan ik niet met lachen!
Als ik iemand zulke mop hoor vertellen, krijg ik precies het gevoel of heel mijn buikstreek blokkeert!
Met citaat antwoorden
  #24  
Oud 26th December 2007, 14:39
Stefanie De Ceuster Stefanie De Ceuster is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Itegem
Posts: 52
DJEEZES LORD.
Tegewoordig krijg je van alles kanker!

Ik ben echt een freak als het op eten aankomt en eet zoveel mogelijk gezond.
Ik eet dus geen vlees, niet gefrituurd en zo heb ik nog een hele waslijst.

Maar een tijdje geleden werd er gevreesd voor een kwaadaardig gezwel in mijn hoofd..en dat terwijl ik altijd zo gezond eet en niet rook en blabla..
Het bleek niet zo erg te zijn als gedacht en er werd niets kwaads terug gevonden.

Maar..Dit bewijst toch maar eens dat hoe gezond je ook leeft, er altijd wel iets is waar je 'kanker' van kan krijgen.
Maar ik vind het nog al stom om je hele (al o zo veel te korte) leven te moeten letten op wat je eet of doet want, OHOOOO je zou er eens kanker van moete krijgen.

Dus ja kan beter genieten van het leven en eten wat je graag wil!
Maar zoals Evy zei, inderdaad, met mate!
Met citaat antwoorden
  #25  
Oud 14th January 2008, 13:28
KristofMertens KristofMertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Arendonk
Posts: 82
Steeds meer niet-rokers krijgen longkanker

Het aantal niet-rokers dat longkanker krijgt, is de laatste jaren sterk gestegen. Longkanker is steeds minder een ziekte die alleen rokers oplopen. Longarts Nico van Zandwijk van het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis in Amsterdam noemt de stijging opmerkelijk.

Van Zandwijk zegt in Het Parool dat vooral niet-rokende vrouwen meer kans op longkanker hebben. De stijging was het eerst te zien in de Verenigde Staten en Japan, maar hij en andere longartsen in Nederland krijgen op hun spreekuur nu ook meer niet-rokers die aan longkanker lijden.

Minder agressieve tumor
In de Verenigde Staten behoort inmiddels een kwart van de mensen met longkanker tot de niet-rokers. Overigens zijn de tumoren die niet-rokers hebben, minder agressief dan die van rokers. De behandeling slaat bij de niet-rokers beter aan. Volgens Van Zandwijk is de toename mogelijk te wijten aan de kwaliteit van de lucht.

Roken blijft overigens de belangrijkste oorzaak van longkanker. Roken is ook de reden dat het aantal vrouwen in Nederland dat aan de ziekte overlijdt sinds 1970 is vervijfvoudigd. In 2006 stierven 9.400 inwoners van Nederland aan de ziekte. In Nederland rookt 28 procent van de bevolking, een percentage dat de laatste jaren niet meer daalt. (anp/ka)

Het Laatste Nieuws, 12-01-2008

Ook meer niet-rokers die longkanker krijgen. Dat is na al deze posts toch geen verrassing meer. Ze vertellen er wel bij dat de tumor bij rokers agressiever is dan bij niet-rokers, en dat bij de laatste de behandeling beter aanslaat. Dit is iets wat volgens mij wel logisch is ook.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.