actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th September 2013, 21:57
K*tleen.Verberckt K*tleen.Verberckt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 84
Opnieuw jonge vrouw verkracht in Gentse Citadelpark

Het Nieuwsblad op zondag 28 september 2013
GENT - In Gent is vrijdagochtend een jonge studente verkracht in het Citadelpark. Het meisje zit op kot in Gent en liep rond zes uur door het park toen ze werd aangerand. Eerder deze maand werd in het park ook al een meisje aangevallen. De politie heeft voorlopig nog geen spoor van de dader.

De studente keerde om 6 uur terug naar haar kot via het park. Een man trok haar in de struiken en verkrachtte haar. Van de dader ontbreekt voorlopig nog elk spoor.

Politie en parket nemen de feiten heel ernstig want het gaat al om de tweede verkrachting in het park deze maand. De sporen in de beide dossiers zullen vergeleken worden. Daaruit zal moeten blijken of het om dezelfde dader gaat.

Het Citadelpark heeft een kwalijke reputatie, in het verleden werden er al meermaals zedenfeiten gepleegd. De politie houdt het park dan ook extra in de gaten, maar zegt dat er voorlopig geen reden is tot paniek.

Mening:
Een verkrachting is een zeer serieuze zaak en ik hoop dan ook dat de politie de dader snel pakt. Ondertussen hoop ik ook dat de twee slachtoffers hulp krijgen van een psycholoog en hun naaste familie. Zodat ze dit snel kunnen verwerken en zo proberen om weer door te gaan met hun leven.
Ik snap niet waarom mensen iemand willen verkrachten, ik vind dan ook dat deze 'verkrachters' psychologische hulp nodig hebben om zelf te kunnen inzien wat voor effect hun daden teweegbrengen bij hun 'slachtoffers' en de rest van de maatschappij.

Verklaring sub-forum:
Ik heb dit artikel bij cultureel- maatschappelijk geplaatst omdat verkrachting iets is dat regelmatig voorkomt in onze maatschappij waardoor deze verkrachte vrouwen zich gaan terug trekken uit de maatschappij. Zij zijn vaak te gekwetst om terug naar buiten te gaan en hun dagelijkse leven opnieuw op te pakken.
Ook heeft een verkrachting invloed op buitenstaande mensen. Bijvoorbeeld zal een jonge vrouw niet meer 's nachts alleen naar buiten willen gaan uit angst voor een gelijkaardig voorval.

Bron:
http://www.nieuwsblad.be/article/de...130928_00764485
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.