actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2014, 08:50
Ben.D*Busser Ben.D*Busser is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 90
G20 belooft ‘sterke en efficiënte actie’ tegen klimaatopwarming

G20 belooft ‘sterke en efficiënte actie’ tegen klimaatopwarming
De rijkste en machtigste landen ter wereld ondersteunen “een sterke en efficiënte actie” tegen de opwarming van het klimaat. Dat zijn de wereldleiders zondag overeengekomen op de G20-top in het Australische Brisbane.


‘We steunen sterke en efficiënte maatregelen tegen de klimaatopwarming. We herbevestigen onze steun voor het vrijmaken van financiële middelen voor het Klimaatfonds van de Verenigde Naties’, luidt het zondag in de finale mededeling van de G20-top. Het klimaatfonds moet ontwikkelingslanden helpen zich aan te passen aan de klimaatopwarming. Het is de bedoeling om - in eerste instantie - tegen eind dit jaar 10 miljard dollar te vinden.
Eerder lieten onder meer de Verenigde Staten en Japan al weten dat ze miljarden dollars zullen bijdragen aan het VN-Klimaatfonds.

Verder stellen de wereldleiders tegen 2018 een economische groei in het vooruitzicht van 2,1 procent van het Bruto Binnenlands Product (BNP). De rijkste landen maken zich sterk dat ze ‘de economie kunnen stimuleren en miljoenen nieuwe jobs kunnen creëren’.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141116_01377673

Datum: 16/11/2014

Eigen mening: Eindelijk, het begint door te dringen dat er rekening moet worden gehouden met het klimaat. Meestal wordt er gehandeld als het al te laat is, maar ik hoop we nu nog net op tijd zijn om het klimaat te redden. We worden dan ook allemaal door beïnvloed. Elk land ter wereld zal de gevolgen kennen van de klimaatopwarming. Gebieden, zelfs hele eilanden zullen overstromen, de temperatuur zal overal te wereld stijgen en water zal nog schaarser worden dan het al is.

Tien miljard dollar is al een behoorlijk gedrag om mee te starten. Ik vind het wel verschrikkelijk dat er nog leiders zijn die zich meer bezig houden met een oorlog en niets hebben geleerd uit het verleden, dan zich zorgen te maken over het klimaat. Dat laatste zal ons immers allemaal beïnvloeden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th November 2014, 11:05
Charlotte.L*Dreff Charlotte.L*Dreff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Zoerle-Parwijs
Posts: 30
G20 belooft 'sterke en efficiënte actie' tegen klimaatopwarming

Ik vind dit ook heel goed nieuws om te vernemen. Meestal zitten ze enkel maar te discussiëren en komt er niet echt iets uit de bus. Dat ze nu echt acties gaan ondernemen is dan toch wel een positieve vooruitgang. In tegenstelling tot Ben vraag ik mij echter wel af of het al niet te laat is. Zoals iedereen kan zien is het weer al een aantal jaren drastisch aan het veranderen. Niets is nog wat het geweest is. Zouden we dat zomaar kunnen omdraaien? Volgens mij niet. Volgens mij kunnen we het klimaat hoogstens stabiliseren. Mijn grootste bezorgdheid is dat we hier nooit niet aan gaan voldoen. De hoge mannen van de rijke landen stemmen hiermee in, maar iedereen, elk persoon op aarde zou hierin moeten meegaan, vooraleer we over een stagnering of verbetering kunnen praten... Er zijn altijd mensen die niet willen meedoen, er het nut niet van in zien. Dus ik denk dat onze planeet er nooit in gaat slagen en dat vroeg of laat het klimaat alles gaat overnemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.