actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2014, 08:58
valerie.w*ls valerie.w*ls is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olmen
Posts: 86
82.000 onbetaalde boetes gerecupereerd via belastingen

De fiscus heeft dit jaar al 82.000 onbetaalde boetes, goed voor een totaalbedrag van 30 miljoen euro, kunnen recupereren via de belastingteruggaven. Dat schrijft De Standaard vandaag.

Als iemand nog geld moet terugkrijgen van de belastingen, maar ook nog een onbetaalde boete heeft openstaan, dan heeft de fiscus het recht dat geld af te trekken van die terugbetaling. In 2014 ging het tot nog toe om 82.000 inhoudingen, of de helft meer dan vorig jaar.

Vanaf 1 januari 2013 was daar niet langer de goedkeuring van een politierechter voor nodig.

"Onze diensten hebben tot eind november al 30 miljoen euro kunnen vorderen", zegt Francis Adyns, woordvoerder van de federale overheidsdienst Financiën. "In dezelfde periode vorig jaar was dat bijna 21 miljoen euro, of een stijging met ongeveer 40 procent. Het systeem zit op kruissnelheid."

Bron: De Morgen
Link: http://www.demorgen.be/economie/82-...ingen-a2146397/
Datum:9/12/2014

Mening: Ik vind dit een zeer goed initiatief. Als je een boete krijgt, is die in de meeste gevallen terecht dus vind ik het niet meer dan normaal dat iedereen deze betaald.
Toch zijn er blijkbaar heel wat mensen die zich te goed vinden om deze boete te betalen.
Iedereen gelijk voor de wet, dus ik vind het geen probleem dat achterstallige boetes via de belastingen geďnd worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th December 2014, 11:10
G*lles.Den.Abt G*lles.Den.Abt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Noorderwijk
Posts: 115
Hier ben ik het volledig eens met de mening van Valerie. Iedereen gelijk voor de wet, zo simpel is het. 82.000 onbetaalde boetes is in mijn ogen echt een schande, als je een fout begaat dan moet je de gevolgen maar dragen. Ik begrijp wel dat het niet leuk is te betalen maar wie zijn billen verbrand moet op de blaren zitten. Ikzelf heb ook al boetes gehad voor verkeerd parkeren hier in Vorselaar, maar ik zorg wel dat ze netjes op tijd betaald zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.