actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2004, 19:15
Marie's Avatar
Marie Marie is offline
Admin
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Posts: 51
Arafat - De dunne lijn tussen leven en dood...

Bron : Vrtnieuws.net

Do. 04/11, 11.50u :
Citaat:
Arafat werd vorige week met een bloedaandoening opgenomen in een ziekenhuis in Parijs. Vanmorgen werd hij overgebracht naar de intensieve zorgen.


Do. 04/11, 17.39u :
Citaat:
"Palestijnse leider Arafat zou klinisch dood zijn"

De Israëlische militaire radio heeft gemeld dat de Palestijnse president Yasser Arafat klinisch dood is. Ook een Israëlisch privé-tv-station meldt dat. Beide media citeren "Franse bronnen". Een officiële bevestiging van het overlijden is er nog niet.


De Palestijnse premier Ahmed Korei heeft ontkend dat Arafat dood is.

Vorige vrijdag was Arafat opgenomen in het militair hospitaal van Percy. Hij had maagklachten en ook zijn bloed was niet in orde. In de loop van de dag is zijn toestand erg verslechterd.

Een aantal keer is al gemeld dat hij in een coma lag, al werd dat later ook weer ontkend. In de Palestijnse gebieden is intussen grote ongerustheid. Ook daar zijn de berichten tegenstrijdig.


Do. 04/11, 17.56u :
Citaat:

"Yasser Arafat is nog in leven"

Een woordvoerder van het Franse ziekenhuis waar de Palestijnse president Yasser Arafat verpleegd wordt heeft ontkend dat Arafat dood is.

Dat was eerder gemeld door de Israëli sche militaire radio en een Israëlische privé-tv-station. Beide media citeerden "Franse bronnen".

Arafat is met een bloedziekte opgenomen in een Parijs ziekenhuis. In de loop van de dag is zijn toestand fel verslechterd.

Een aantal keer is al gemeld dat hij in een coma lag al werd dat later ook weer ontkend.


Ik, en met mij nog vele andere mensen denk ik, zit met nog een boel vragen rond het al dan niet overlijden van Arafat. Kan iemand mij bijvoorbeeld vertellen wat de man juist heeft? Virus? Leukemie? Zit er meer achter? Wat is er rol van de Mossad in dit verhaal? Wie gaat Arafat moeten vervangen?

Ik verwacht dat we de komende dagen heel wat antwoorden gaan krijgen op deze zaken, maar sommige dingen zullen we nooit weten.
__________________
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th November 2004, 19:41
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Re: Arafat - De dunne lijn tussen leven en dood...

Citaat:
Zit er meer achter? Wat is er rol van de Mossad in dit verhaal?


Wow wow wow, laat de tinfoil hat-conspiracies best achterwege tenzij dat er enig concreet bewijs opduikt dat het tegendeel bewijst.

Nu ja, Arafat is voor sommigen part of the problem en voor nog andere part of the solution. Ik weet het zelf ook niet, ik denk wel dat het misschien eens tijd gaat worden dat er een nieuwe generatie opstaat die het tij kan keren.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th November 2004, 20:55
Marie's Avatar
Marie Marie is offline
Admin
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Posts: 51
Go kenny go

Onze Kenny kan het weer nie laten
Citaat:
tinfoil hat-conspiracies


Qué? Het is toch al sinds jaar en dag publiek geheim dat de Mossad op Arafat jaagt!

Citaat:

"1997 : Vergissing
Israël zet een opmerkelijke stap. De leider van de Israëlische geheime dienst Mossad krijgt de opdracht om Hamas-leider Khaled Meshal te vermoorden. Twee officieren, verkleed als Canadese toeristen, reizen naar Amman en geven hem midden op straat een dodelijke injectie. Chemicaliën die een hartverlamming veroorzaken. Maar Meshal overleeft de aanslag. Hij herinnert zich: "Het vergif drong mijn huid binnen en de substantie bereikte mijn hersenen. Binnen twee uur voelde ik het effect". Hij wordt afgevoerd naar het ziekenhuis en de Mossad-officieren worden gearresteerd."
Bron : http://www.kro.nl/reporter/dossiers...rcePageID=89873


Citaat:

"Israëlische geheime dienst draait haar hand niet om een moord mee of minder."
Twaalfhonderd mensen heeft de Mossad in dienst. De top bestaat uit 35 katsa's, officieren, die het gevaarlijkste werk doen. Verder beschikt de Mossad in binnen- en buitenland over een netwerk van duizenden sajaniem, burger-vrijwilligers en over talloze oter, informanten.

Dat soort gegevens is eerst de laatste jaren bekend geworden, nadat enkele oud-Mossad agenten uit de school gingen klappen. Zo heeft Israel twee jaar geleden vergeefs pogingen gedaan de publicatie te verhinderen van boeken van een ontslagen agent, Victor Ostrovsky.

Uit wat hij, en andere Mossad-ingewijden, hebben onthuld vallen lange lijsten te construeren van illegale daden van deze geheimedienst. Een greep daaruit:


In 1973 kaapten Mossad-agenten een Italiaans verkeersvliegtuig waarin zij George Habash vermoedden, de leider van het Volksfront voor Palestina.

In 1978 schoten Mossad-agenten drie Palestijnen dood op de Franse luchthaven Orly-Sud.

Op 6 april 1979 bliezen Mossad-agenten in het Franse La Seyne-sur-Mer twee kernreactoren op die de Fransen aan Irak hadden willen leveren. Tien dagen later openden Mossad-agenten midden op de Brusselse luchthaven Zaventem het vuur op een groepje Palestijnen die een granaat en een molotovcocktail naar een Israelisch vliegtuig wilden gooien.

Het Israelische bombardement in 1981 op een Irakese nucleaire installatie, die op het punt stond in gebruik te worden genomen, was geheel voorbereid door de Mossad.

In 1992 ontdekte de PLO-veiligheidsdienst dat lijfwachten van Arafat betaald werden door de Mossad. Kort daarop werd werd de directeur van de veiligheidsdienst van de PLO, Atef Bseiso, voor zijn hotel in Parijs doodgeschoten.
Bron : http://home.hccnet.nl/r.ruggenberg/mossad.html
__________________

Laatst aangepast door Marie : 4th November 2004 om 21:01.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 4th November 2004, 21:17
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Citaat:
Originally posted by Marie
Onze Kenny kan het weer nie laten


Ik heb de voorbije dagen in Leuven doorgebracht dus ik heb nog wat in te halen. :P

Citaat:
Qué? Het is toch al sinds jaar en dag publiek geheim dat de Mossad op Arafat jaagt!

Bron : http://www.kro.nl/reporter/dossiers...rcePageID=89873


En wat staat er dan op die webpage dat je doet vermoeden dat de Mossad achter Arafat's dood (nu ja...) zit? Het enige dat ik daar
kan lezen is dat Mossad jaagt op HAMAS-leden. Da's niet echt een verrassing...

En ja, natuurlijk houdt Mossad haar oog op Arafat, da's nogal logisch. Maar om nu te zeggen dat ze ervoor gezorgd hebben dat hij in coma ligt en dreigt te sterven, gaat toch net iets te ver.

Trouwens, als de Israeli's Arafat echt dood zouden willen, dan was dat al lang gebeurt.



Ook daar zie ik niet echt iets dat van belang is buiten dan dat de Mossad haar werk goed doet.

Vandaar dus... ;-)
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 5th November 2004, 10:09
Marie's Avatar
Marie Marie is offline
Admin
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Posts: 51
Kenny, what would Ido without ya?!

Citaat:
Trouwens, als de Israeli's Arafat echt dood zouden willen, dan was dat al lang gebeurt.


True, maar het zou niet staan dat Israël zoiets publiekelijk doet (Hoewel, wanneer was het ook weer dat het israëlisch leger o.l.v. Sharon het hoofdkwartier van Arafat in Ramallah zwaar aanviel?).
En daarbij kenny, als de mossad er iets mee te maken heeft, dan gaan ze dat denk ik niet meteen vol enthousiasme aan de rest van de wereld meedelen den, lijkt me dus ook nogal moeilijk om daar bewijzen van te vinden.

Maar misschien moet ik mij hier eerder afvragen hoe het nu verder zal moeten i.p.v. wie hier achter kan zitten. Maar Ik zou er niet van schrikken moest iemand hem het hoekje 'omgeduwd' hebben. Terug komt hij in ieder geval niet...

Vast staat wel dat er barre tijden gaan aanbreken voor de palestijnen. Ze zijn hun leider kwijt en ze zullen nooit meer iemand met zoveel privileges en macht (hoewel zijn populariteit de laatste jaren afnam, blijft Arafat het symbool van de PLO)heeft om hun naar een eigen staat te leiden.

Of dat nu een slecht is voor de wereld is een andere zaak. Zou een nieuwe palestijnse president een nieuw licht kunnen werpen op onderhanelingen of gaat het bloedvergieten door? Ik vrees toch voor dat tweede...
__________________
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 11th November 2004, 09:33
Sara Sara is offline
Sara Bosman
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Brasschaat
Posts: 64
Arafat is dood



CAIRO - Yasser Arafat, de leider van de Palestijnse autoriteiten is dood. Het overlijden van Arafat werd vanmorgen vroeg tijdens een persconferentie in Ramallah bevestigd door Tayeb Abdelrahim, een van Arafats naaste medewerkers. Hij wordt morgen in Ramallah begraven, na een begrafenisplechtigheid in de Egyptische hoofdstad Kairo.

Ook het militaire hospitaal in de Parijse voorstad Clamart, waar Arafat werd verpleegd, heeft zijn dood vanmorgen bevestigd. Generaal-geneesheer Christian Estripeau, verantwoordelijk voor de communicatie van de medische dienst van het Franse leger, deelde mee dat Yasser Arafat donderdag om 2.30 uur is overleden.
Arafat kampte met een bloedziekte. Eerder deze week werd gemeld dat de Palestijnse leider in een diep coma was geraakt en dat hij een hersenbloeding had gekregen. Zijn nieren en lever werkten al langer niet meer.

De begrafenisplechtigheid van Yasser Arafat vindt morgen plaats in de Faycal-moskee in Kairo, de geboortestad van Arafat. Zijn stoffelijke overschot wordt daarna in een militaire helikopter naar Ramallah overgebracht, waar Arafat zal begraven worden in zijn hoofdkwartier. Dat heeft Nabil Abu Rudeina, belangrijkste raadgever van het hoofd van de Palestijnse Autoriteit, vanmorgen gezegd.

In het Muqata-hoofdkwartier in Ramallah, op de bezette Westelijke Jordaanoever, leefde de Palestijnse leider de laatste drie jaren van zijn leven als een soort gevangene. Alleen voor medische verzorging mocht de doodzieke president enkele weken geleden zijn verblijfplaats verlaten.

Rouwperiode

PLO-leider Yasser Abed Rabbo heeft veertig dagen van rouw afgekondigd. Commerciële instellingen blijven drie dagen dicht, terwijl openbare instellingen hun deuren voor een week sluiten. De vlaggen hangen halfstok en alle festivals zijn afgelast. In de Palestijnse gebieden zond de Palestijnse televisie koranverzen uit.

In een reactie op het overlijden heeft het Israëlische leger de Westelijke Jordaanoever afgesloten, uit angst voor aanslagen. De afsluiting houdt in dat Palestijnen uit de Westoever met geldige werkpassen Israël voor onbepaalde tijd niet binnen mogen.

Bron: De Standaard, 11/11/2004 - afp, nos - kld
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 11th November 2004, 19:21
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student
 
Geregistreerd op: Jul 2004
Locatie: Herentals
Posts: 559
Pas toen ik die kist op tv zag geloofde ik eigenlijk pas helemaal dat ie dood was. Want ik denk dat je niet meer op 1 hand kan tellen hoeveel keer die man eigenlijk dood is verklaard door verschillende organisaties. Iets voor Guiness book of records denk ik. No offense of course en alle respect naar Arafat en zijn aanhangers, familie, ...
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 11th November 2004, 21:45
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
Ik hoop alleen dat de gevolgen van zijn dood niet te veel uit de hand lopen! Wie wordt zijn nieuwe opvolger? Zullen er geen rellen uitbreken of complete chaos optreden onder de bevolking en in het bestuur? Hout vasthouden denk ik!!
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 12th November 2004, 13:12
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Arafat: In Memoriam...

Bij de dood van Arafat


Misschien was het Arafat zelf wel die vorige maand in het Egyptische blad al-Ahram de beste opsomming van zijn verdiensten gaf. ,,We hebben de Palestijnse zaak tot het grootste probleem in de wereld gemaakt. Kijk naar de uitspraak in Den Haag over de muur: 130 landen steunden ons in de Verenigde Naties. 107 jaar na het congres in Bazel (de grondleggende vergadering van het zionisme, red.), negentig jaar na het Sykes-Picot-akkoord (de opdeling van het Midden-Oosten tussen Londen en Parijs, red.), is Israël er niet in geslaagd ons van de kaart te vegen. We zitten nu hier en confronteren ze in Palestina. We zijn geen Indianen.''


Jasser Arafats verdienste is inderdaad dat hij de Palestijnse zaak tot een van de centrale thema's in de wereldpolitiek wist te maken. Hij heeft daarbij geen middel geschuwd, of het nu de spectaculaire kapingen van de jaren zeventig waren of de strijd in en vanuit Jordanië, Libanon en de bezette Palestijnse gebieden. Hij was in de ogen van velen een terrorist, in de ogen van minstens zovelen een vrijheidsstrijder. De gewapende strijd heeft hij nooit echt vaarwel gezegd. Ook niet toen hij voor het vredespad koos en daarvoor in 1994 de Nobelprijs kreeg -al valt het mislukken van die vredesweg niet alleen hem te verwijten.

Arafat was een sober levende man die zijn regime met corruptie instandhield en die loyaliteiten kocht. Hij was een meester in het verdeel-en-heersbeleid, die geen macht onder zich, laat staan naast zich duldde. Arafat wás de Palestijnse strijd, de vader van de natie, die er in een cruciale fase niet in slaagde over zijn eigen schaduw heen te springen. Zo erkende hij Israël, maar haalde dat onderuit door de terugkeer van miljoenen Palestijnse vluchtelingen naar de Joodse staat te blijven eisen.

In die zin biedt zijn dood ook nieuwe kansen. De instituten die onder Arafat alleen in naam bestonden, hebben de afgelopen week veerkracht getoond en bieden de Palestijnen wellicht het meest democratische systeem in de Arabische wereld. Of een nieuw leiderschap uiteindelijk over het gezag en de durf beschikt historische beslissingen te nemen, moet nog blijken. Net zo goed als valt te betwijfelen of de Israëlische regering de wijsheid en de durf heeft die historische stap te zetten. Arafats dood biedt kansen, maar er is weinig reden tot optimisme.


Trouw, 12-11-2004
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.