actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2010, 12:20
Caroline Verbraeken Caroline Verbraeken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Pulderbos
Posts: 60
Wegpolitie wil meer geld voor controles

Wegpolitie wil meer geld voor controles


06:00 De wegpolitie slaat alarm. "Alcoholcontroles zijn vooral 's nachts en in het weekend nodig. De werkuren van de politie kosten dan meer en daarvoor is er geen geld", luidt het.
De wegpolitie staat in voor de controles op snelwegen, maar kan die 's nachts of in het weekend niet uitvoeren. "Daar zijn geen centen voor", zegt Paul Scherens van de vakbond ACOD. "De wegpolitie moet een opgelegd aantal ademtests uitvoeren. Bij gebrek aan middelen gebeuren die overdag in de week, en elke bestuurder moet blazen. In het weekend zijn geen controles, terwijl ze dan nodig zijn. Twee derde van de ongevallen in het weekend heeft te maken met alcohol."

Alle politiediensten krijgen geld uit het verkeersveiligheidsfonds, ook wel boetefonds genoemd omdat het gevuld wordt met geld van de verkeersboetes. "We horen nu dat de federale politie de voorbije jaren een spaarpotje van 4,5 miljoen heeft aangelegd en dat geld gebruikt voor de aankoop van een helikopter. Dat geld moet normaal dienen om de verkeersveiligheid te verhogen", zegt Paul Scherens.

Bij de federale politie was gisteren niemand bereikbaar voor commentaar.

AK

Bron: www.standaard.be

Mening: Ik vind het niet normaal dat dit kan gebeuren. In het weekend rijden er genoeg mensen rond die gedronken hebben en die ongelukken veroorzaken.
Ik vind het dan ook schandalig dat er zomaar geld van het verkeersveiligheidsfonds kan genomen worden door alle politiediensten. En dan vind ik het al helemaal schandalig dat ze hiermee een helikopter kopen. Gaan ze met de helikopter dronken mensen kunnen tegenhouden?
Het lijkt mij helemaal niet eerlijk, zeker niet nadat ik heb gelezen dat de federale politie hun maandloon met meer den drieduizend euro kunnen verhogen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th November 2010, 16:21
Tanita.Nuyts Tanita.Nuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Tessenderlo
Posts: 24
Ik vind het niet kunnen dat er voor deze controles geen geld wordt vrijgemaakt. De veiligheid van anderen staat op het spel. Deze controles zijn belangrijk om ongevallen te verkomen en toch worden ze als minderwaardig beschouwd want anders hadden ze al lang de moeite gedaan om er geld in te investeren. En als argument gebruiken dat er geen geld is, klopt ook niet helemaal want zoals men kan lezen is er wel degelijk genoeg geld aanwezig geweest voor ze die helikopter hebben aangeschaft.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.