actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th April 2015, 19:07
b*itt.g b*itt.g is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Noorderwijk
Posts: 94
Onbetaalde verkeersboetes automatisch verhoogd met 35 procent

Minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR) heeft een plan klaar dat een eind moet maken aan onbetaalde boetes. Die zullen automatisch met 35 procent worden verhoogd worden indien ze niet binnen dertig dagen betaald zijn. De overheid mag hiervoor alle middelen inzetten, zoals het inhouden op terug te storten belastingen.

Galant wil elke vastgestelde overtreding bestraffen en op die manier de verkeersveiligheid verhogen. In het plan is daarom de onmiddellijke inning voorzien voor alle overtreders, zowel Belgische als Europese.

‘Overtredingen zullen voor iedereen op dezelfde manier behandeld moeten worden om discriminatie tussen Belgische en Europese burgers te vermijden’, zegt de minister.

Focus op Europa

Via een recente richtlijn kunnen Europese landen makkelijker informatie uitwisselen en kunnen de verschillende lidstaten alle EU-burgers vervolgen voor acht soorten verkeersovertredingen. Onder andere overdreven snelheid, gebruik van alcohol of drugs achter het stuur en gsm’en kunnen beboet worden.

Via onderhandelde akkoorden met de buurlanden wil Galant de lijst met overtredingen uitbreiden met bijvoorbeeld foutparkeren. Met Frankrijk is er al zo’n overeenkomst.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150427_01651297
Mening:
Ik vind dit een heel goed initiatief van minister Jacqueline Galant. Als je bij de bank in het rood gaat, betaal je ook al jaren intrest.
Zelf ben ik ook automobilist, en zie ik ook vaak op straat hoe automobilisten een gevaar vormen op de baan. Meestal zijn het ook buitenlandse nummerplaten die onbestraft roekeloos rijden.
Hopelijk brengt deze nieuwe maatregel de overtreders tot inzicht over hun rijgedrag.

Laatst aangepast door b*itt.g : 27th April 2015 om 19:15.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2015, 21:37
K*tleen.Verberckt K*tleen.Verberckt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 84
Net als b*itt ben ik het eens met Jacqueline. Ook ik vind het een goed idee om interest te vragen mocht een boete niet betaald word. Dit zie je inderdaad al bij de bank terugkomen maar tevens ook bij de bibliotheek. Als een boek te laat binnen is, krijg je een boete. Deze boete gaat verhogen des te langer je het uitstelt om deze te betalen. Ik denk dan ook dat de gemeente het recht heeft op het vragen van interest op niet betaalde boetes. Als je een overtreding hebt gemaakt, moet je hier ook de prijs voor betalen. Dit zou ik zelfs je plicht als burger van de maatschappij kunnen noemen. Wel denk ik dat er zeker een waarschuwing uitgestuurd moet worden vooraleer men de boete verhoogt. De betaler moet dus zeker en vast op de hoogte zijn van de mogelijkheden indien hij/zij niet op tijd betaald.

Door deze maatregel hoop ik dat enkele mensen toch twee keer nadenken vooraleer een betreding te begaan zoals te snel rijden. Als mensen de gevolgen zien vergroten kan dit vaak zorgen voor extra voorzichtigheid. Dit is in het verkeer zeker niet overbodig.

Met deze maatregel hopen we dus dat boetes sneller betaald worden en niet blijven liggen. Ik denk dat dit het administratief werk gaat verlagen. Er zijn namelijk een heleboel aanmaningen die hierdoor niet meer verstuurd zullen moeten worden. Tevens zal de staatskas minder verlies leiden omdat de mensen sneller betalen en deze dus sneller gevuld wordt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th May 2015, 22:46
T*ïssa.Vermeiren T*ïssa.Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Apr 2015
Locatie: Oostmalle
Posts: 55
Wat ik vooral graag zie veranderen is dat de buitenlandse chauffeurs (die dikwijls roekeloos rijgedrag vertonen) ook gestraft worden voor hun daden. Als je zelf als bestuurder 10km/uur te snel rijdt, kan je al snel 50euro ophoesten. Maar buitenlanders wisten dat ze toch niet gestraft werden voor hun overtredingen in ons land. Ik vind het goed dat zij nu ook hun deel betalen. Een boete betalen is nooit leuk en ik kan er zelf ook al wel eens op vloeken, maar als we ons in ons eigen land aan de regels moeten houden, moeten anderen dat ook.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.