actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th January 2005, 03:23
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Angry "Christelijke"(?) lijkenpikkers...

Voorspellers: tsunami is voorbode van het begin van het einde


'Oorlogen, berichten van oorlogen, aardbevingen' - ettelijke evangelische christenen zien in de tsunami een voorbode van een spoedig einde van de wereld. Jezus' wederkomst kán niet lang meer op zich laten wachten, want hij heeft het allemaal zelf voorzegd.


De omvang van de zeebeving in Azië heeft 'bijbelse proporties' aangenomen, schrijft evangelical Bill Koenig op Watch.org.

Koenig heeft de apocalyptische beelden opgevat als een preek uit het bijbelboek Openbaring, getuigend van rampspoeden 'maar zonder twijfel aan Gods bescherming van zijn volk'.

Koenig heeft berichten ontvangen over christenen die, in Azië op vakantie, wonderbaar zijn gered. Dat kan geen toeval zijn. Zoals het ook rechtvaardig is dat juist déze landen zijn gebeukt: ,,Acht van de twaalf getroffen landen -Maleisië, Burma, Bangladesh, Somalië, Malediven, Sri Lanka, India en Indonesië- staan op de lijst van vijftig landen die christenen vervolgen.''

Zo onbevangen optimistisch-evangelisch als Koenig is men hier niet, maar ook van verschillende Nederlandse websites is de adrenaline af te lezen. Op het forum van de vrijgemaakt-gereformeerden woedt een fel debat over een alarmerend bericht: ,,In de Bijbel zijn deze gebeurtenissen voorspeld! Het is eindtijd, Jezus komt spoedig terug om zijn kinderen te halen!''

Het van oorsprong vrijgemaakt- gereformeerde Nederlands Dagblad tekent uit de mond van een betrokkene op dat 'veel Aziatische christenen aan Jezus' wederkomst denken' nu de vloedgolf is weggetrokken.

Ook de zeer conservatieve rooms-katholieke website Profetische Stemmen meldt een tsunami - zoals het een profetie betaamt had de Vlaming 't al voorzien, zij het dat de vloedgolf in de tijdschaal voor het eind der tijden nog niet is ingetekend.

Raptureready.com boekt de tsunami wél meteen in bij het eigen gelijk over de 'rapture', de opname van échte christenen aan het eind der dagen. De overgeblevenen moeten bij zichzelf te rade gaan, hoe ze ervoor staan, in religieus opzicht, meldde maker Todd Strandberg tegenover een Amerikaanse krant. Zo denkt Leo Zijlstra uit Best er ook over. De oud-gezagvoerder op de grote vaart, nu actief in de Vergadering van Gelovigen, voorspelde een tsunami, maar dan op de kusten van Amerika en Europa ('waaronder Nederland'). Hij waarschuwde destijds de toenmalige president Carter voor de dreiging van 'miljoenen doden'.

Nee, zegt Zijlstra nu, hij heeft zich niet vergist met zijn profetie, er komt voorafgaand aan de 'opname' nog een tsunami. Carter is al jaren weg, maar Zijlstra weet zeker dat de ramp nog tijdens deze generatie zal plaatshebben. En daarna 'een geweldige toekomst!'

Uiteindelijk zal eerst in zeven jaar 90 procent van de wereldbevolking gedood worden - daar verbleekt de Azië-tsunami bij.

,,Straks, als al die mensen in de hel zitten, en dat is verschrikkelijk hoor, dan kunnen ze niet zeggen: had God ons de duimschroeven maar wat steviger aangedraaid. Dat dóet God nu, opdat we hem naderbij komen. Ik geloof dat deze ramp eigenlijk een uiting van Gods liefde is.''


Trouw, 05-01-2005
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th January 2005, 03:39
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Als het woord 'onzin' nog geen overtreffende trap had gevonden, dan wel hier...

Onvoorstelbaar hoe sommige mensen hun eigen gelijk proberen te halen op de kap van al die miserie in Azië! En dan nog met het excuus van 'Gods liefde' erbij: hoe ziek moet je zijn!!

Bij de vorige calamiteit (09-11-2001) kreeg ik de dag nadien Getuigen van Jehova aan mijn deur die al direct begonnen zwaaien met 'het einde van de wereld' en dergelijke... En hoewel ik normaal in de omgang met 'andersgelovigen' wel probeer om mij van mijn meer minzame kant te laten kennen, heb ik mij toen écht niet kunnen inhouden en voor het eerst sinds lang een scheldtirade afgestoken waar die mannen echt niet goed van werden en waar zelfs de buren voor naar buiten kwamen...

Ze zijn toen maar afgedropen en maar goed ook, want in de buurt wonen veel oude mensen die zich misschien wel hadden kunnen laten verleiden tot angstgevoelens bij deze onheilsprofeten... Ik houd alvast een paar pannen gereed voor de volgende

Over 'profetisch' gesproken: zit hier de laatste twee uren al te genieten van WDR3 die "Woodstock, 3 Days of Peace and Music" geven... Op dit eigenste moment geeft Jimi Hendrix zijn 'Banners & Stripes' ten beste... Misschien nog niet eens zo'n slechte remedie tegen al dat fundamentalistisch geweld?
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB

Laatst aangepast door Barst : 5th January 2005 om 03:47.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 5th January 2005, 03:52
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Als het woord 'onzin' nog geen overtreffende trap had gevonden, dan wel hier...

[...]
Op dit eigenste moment geeft Jimi Hendrix zijn 'Banners & Stripes' ten beste... Misschien nog niet eens zo'n slechte remedie tegen al dat fundamentalistisch geweld?


Amen en amen.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 5th January 2005, 09:32
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
Oh my God!!! Wat een bullshit
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 5th January 2005, 14:03
Sara Sara is offline
Sara Bosman
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Brasschaat
Posts: 64
Is er iemand die me kan vertellen hoe het juist zit met het feit dat fundamentalist-christen Amerikanen willen dat alle Joden terug naar Israël keren, omdat dat hun Beloofde Land zou vergaan (Israël dus)
en een nieuwe Messias zou komen?

(mijn zusje krijgt les van Ludo Abicht, en die vertelde zoiets, in Amerika blijkbaar heeft die denkwijze blijkbaar veel aanhangers ...)
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 5th January 2005, 14:53
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Straks, als al die mensen in de hel zitten, en dat is verschrikkelijk hoor, dan kunnen ze niet zeggen...

lachen
volgens de inca-tijdrekening begint het 2de millenium eigenlijk pas in ons jaar 2012 dus tzal nog niet rap gedaan zijn met het gezever peins ik... tot 2015 zullen ze volgens mij blijven volhouden dat de wereld nog zal vergaan of iets dergelijks... tja, ieder zijn hobby zeker.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.