actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2012, 13:41
j*ckie.van.der.hoeven j*ckie.van.der.hoeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 26
Abortus voortaan gratis voor Franse vrouwen

Franse vrouwen kunnen binnenkort kosteloos een abortus ondergaan. De Franse Tweede Kamer heeft vrijdag besloten abortus voor alle vrouwen en anticonceptie voor minderjarigen op te nemen in het standaardzorgpakket.

Zorgverzekeraars stonden al in voor een groot deel van de kosten van een zwangerschapsafbreking, en vergoedden de ingreep voor minderjarigen en vrouwen met een smalle beurs al volledig.

De senaat buigt zich nu over het wetsvoorstel, maar maakt naar verwachting geen bezwaar. Frankrijk voert al jaren een uitzonderlijk soepel abortusbeleid.

Bron: De Standaard
Datum: zaterdag 27 oktober 2012, 07u37
Eigen mening:
Ik vind dat dit eigenlijk helemaal niet kan. Hoe absurd is het om een abortus "gratis" te laten ondergaan? Het is zo ook ineens de gemakkelijkste weg die men kan nemen als ze geen kind willen. Op deze manier zouden mensen minder nadenken over de gevolgen van abortus en gaan ze deze beslissingen meer impulsief nemen omdat ze niet meer moeten kijken naar de financiële kant.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th October 2012, 14:46
p4u12767 p4u12767 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 133
Citaat:
Hoe absurd is het om een abortus "gratis" te laten ondergaan?
mijn vraag dan: 'Hoe absurd is het om een kind om de wereld te zetten waar je niet kan voor zorgen?' Denk je echt dat een vrouw een abortus laat doen voor haar plezier? Ik ken iemand die ongewenst zwanger is geraakt (door het niet goed functioneren van een spiraaltje), zij had niet de middelen om een abortus te betalen dus heeft ze haar zwangerschap maar niet verbroken. Ze dacht er niet over na dat een kind opvoeden meer kost dan abortus. Bijgevolg is ze moeten gaan aankloppen bij het OCMW, dat kost de maatschappij ook geld (als we het dan over het kostenplaatje hebben). Ik heb geen cijfers gevonden die erop wijzen dat er daardoor in Frankrijk meer abortussen worden gepleegd.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th October 2012, 16:08
peacheach peacheach is offline
Tine Keersmaekers
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 95
Ik heb een dubbel gevoel bij deze beslissing. Langs de ene kant vind ik het positief dat mensen die niet veel geld hebben en ongewenst zwanger zijn, de baby gratis kunnen laten wegnemen. Zoals Jackie zegt, zou de ingreep ook vaker uit een impulsieve beslissing kunnen voortvloeien, wat niet de bedoeling is. Abortus is niet de ‘gemakkelijke oplossing’.
Langs de andere kant denk ik dat het weleens een omgekeerd effect kan hebben. Doordat de ingreep voortaan gratis gebeurt, kan het zijn dat jongeren (en niet alleen jongeren) onvoorzichtiger zijn in bed en er daardoor meer ongewenste zwangerschappen ontstaan dan voorheen. Het feit dat men ook anticonceptie voor minderjarigen in het standaardzorgpakket wil opnemen is dan weer een positieve noot.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 29th October 2012, 00:42
Lynn.Van.Hoof Lynn.Van.Hoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 45
Ik vind dit nieuws zeer bizar. Mijn eerste reactie was: 'Allez, jong.', maar naarmate ik erover nadacht kwam ik tot de conclusie dat het mes hier langs twee kanten snijdt. Het is inderdaad niet slecht voor mensen die het financieel moeilijker hebben om een kind dat ze niet kunnen voeden gratis weg te laten halen. Toch vind ik dat het dan ook om die reden enkel kan, een beetje zoals de vondelingenschuif vroeger. Tevens vind ik dat vrouwen of meisjes die ongewenst zwanger zijn geraakt bij een verkrachting en het kind willen weghalen ook hier terecht moeten kunnen. Toch vind ik niet dat het voor andere 'gevallen' gratis mag zijn. Sommige mensen zijn inderdaad onvoorzichtig, onverantwoordelijk en denken niet over de gevolgen na, waarom zouden zij dan gratis een leven laten wegnemen? Abortus is sowieso iets dubbelzinnig, misschien moeten ze enkel regelingen treffen voor armere vrouwen of vrouwen die verkracht zijn, maar het gratis maken vind ik misschien toch een beetje te ver gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.