actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th October 2012, 16:38
T*omas.Tielemans T*omas.Tielemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lier
Posts: 65
Raadkamer wil Belkacem vrijlaten, parket in beroep

Het parket van Antwerpen heeft beslist om hoger beroep aan te tekenen tegen de beslissing van de raadkamer om Fouad Belkacem vrij te laten onder strikte voorwaarden. De woordvoerder van het ontbonden Sharia4Belgium blijft dus in de cel. Hij verschijnt nu binnen de vijftien dagen voor de kamer van inbeschuldigingstelling die moet oordelen of hij al dan niet blijft aangehouden.

Belkacem had bij een eventuele vrijlating een hele lijst aan voorwaarden moeten naleven van de raadkamer: een contactverbod met vroegere leden van Sharia4Belgium, een internetverbod, een spreekverbod met de pers, een samenscholingsverbod en een verbod op deelname aan betogingen.

Haat
Belkacem zit al sinds begin juni in voorhechtenis op verdenking van het aanzetten tot haat, geweld en discriminatie tegen niet-moslims via een videoboodschap die hij op 1 juni lanceerde naar aanleiding van het nikab-incident in Sint-Jans-Molenbeek.

Twee jaar cel
Een maand eerder had de correctionele rechtbank van Antwerpen hem nog veroordeeld tot twee jaar cel, waarvan één jaar effectief, en 550 euro boete voor gelijkaardige feiten. Belkacem ging daartegen in beroep.

Mening:
Ik vind het niet meer dan logisch dat het parket in beroep gaat tegen deze uitspraak. Het verontrust mij eerder dat de raadkamer pleit voor een vrijstelling als men de man zijn voorgeschiedenis bekijkt.
Als je ziet tot welke acties de man opriep, kan men niet anders zeggen dan dat hij oproept tot haat. Nutteloos geweld moet verdwijnen uit onze maatschappij en als hij dergelijke dingen zegt vraag ik me af wat hij kan betekenen in onze samenleving. Als men hem een celstraf en geldboete oplegt gaat hij in beroep wat zijn volste recht is natuurlijk. Als men na zulke uitspraken dan een vrijlating eist vraag ik me af waar het logische verstand van de mensen gebleven is.

Bron: De Morgen
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...in-beroep.dhtml
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th October 2012, 18:05
Tinne.Joosen Tinne.Joosen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 71
Ik ben het eens met de mening van Thomas maar wil nog even iets aanvullen. Dit las ik op de website van het Nieuwsblad: "Bij een eventuele vrijlating zou Belkacem een hele resem voorwaarden moeten naleven. Contact met vroegere leden van Sharia4Belgium is bijvoorbeeld uit den boze, net als contact met de pers. Hij zou onder meer ook een internetverbod krijgen en werk moeten zoeken."
Ik vind al de voorwaarden die in het artikel van De Morgen stonden al enorm laks, maar 'werk zoeken' is echt wel helemaal te gek voor woorden. Als werk zoeken een vorm van straf is stel ik me toch echt wel vragen...


bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...121030_00352680
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.