actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2009, 14:16
Thomas Cools Thomas Cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 55
Peeters blijft achter belangen-conflict tegen plan-Milquet staan.

12:21 Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) blijft erbij dat Vlaanderen een belangenconflict zal indienen als federaal minister van Werk Joëlle Milquet (cdH) niet akkoord gaat met een compromis rond haar activeringsmaatregelen.

Het voorstel van Milquet houdt in dat bedrijven die een jongere (-26) of oudere (+50) werkloze aanwerven, die voldoet aan bepaalde voorwaarden inzake diploma en werkloosheidsduur, een premie van 1.000 euro per maand krijgen.

"Politiek probleem"

Vlaams minister van Werk Philippe Muyters (N-VA) wil dat er een onderscheid wordt gemaakt tussen jongeren met en jongeren zonder een diploma van het secundair onderwijs. Eerstgenoemden zouden wel snel aan een baan raken.

Als Milquet tegen komende woensdag niet akkoord gaat, dreigt Vlaanderen met een belangenconflict. De Waalse politica had het zaterdag over een politiek probleem.

Peeters en Leterme in actie?

Komt de Vlaamse regering dan onder druk te staan? "Het is Milquet die van een politiek probleem spreekt", aldus Peeters in De Zevende Dag. "Het is niet aan CD&V om dit conflict op te lossen, wel aan Milquet en minister Muyters. Ik wil desnoods wel een gesprek met Milquet en Leterme, maar wij gaan ervan uit dat men op federaal niveau maximaal rekening houdt met onze vragen."

Sven Gatz, fractieleider voor Open Vld in het Vlaams parlement, en kersvers voorzitter Alexander De Croo vragen dat Peeters en Leterme in actie komen, maar zij sluiten niet uit dat de liberalen het belangenconflict zullen steunen.

Bron: GVA.be

Eigen mening: De politiek in België staat weeral op z'n kop door Mevr. Joëlle Milquet. Het is precies altijd dezelfde vrouw die voor problemen zorgt in de politiek. Ik vind dat ze allemaal eens wat water bij de wijn moeten doen. vooral de Waalse politica dan. Zij zijn meestal tegen de Vlaamse politici.
Maar het is weeral gebleken dat ze niet overeen kunnen komen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th December 2009, 15:15
jessica.mink jessica.mink is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Laakdal
Posts: 45
Belangenconflict: "als Open Vld en CD&V geen bocht pakken, dreigt chaos" (sp.a)

Belangenconflict: "als Open Vld en CD&V geen bocht pakken, dreigt chaos" (sp.a)

"Nu het communautaire geëvacueerd is, vormen de sociaaleconomische dossiers de corebusiness van de regering-Leterme. Maar als Open Vld en CD&V deze week hun bocht niet pakken en het activeringsplan van minister van Werk Milquet alsnog bijsturen, dreigt de complete chaos." Dat zegt sp.a-Kamerlid Hans Bonte zondag.

Bonte reageert daarmee op het voornemen van de Vlaamse regering om woensdag, in het Overlegcomité, een belangenconflict in te roepen tegen de plannen van Milquet als ze niet aan het Vlaamse compromisvoorstel tegemoetkomt. Zondag liet ook Open Vld verstaan met het belangenconflict in te stemmen als er geen oplossing komt.

"Ik val hier van de ene verbazing in de andere", zegt Bonte, die daarmee het standpunt van zijn partij vertolkt. "De sp.a heeft de voorbije twee weken bij Open Vld en CD&V bepleit om de plannen van Milquet bij te sturen, maar ze hadden daar geen oren naar. Maar nu gaat het blijkbaar wel erg snel. (Minister-president Kris) Peeters zegt dat die plannen 'haaks' staan op de Vlaamse sociaaleconomische prioriteiten, en nu is ook Alexander De Croo voor het belangenconflict."

Deze week moet in de Kamer worden gestemd over het wetsontwerp van Milquet, "maar ik hoop dat Open Vld en CD&V alsnog hun bocht pakken en haar plan bijsturen", zegt Bonte. "Een belangenconflict schort de activeringsmaatregelen namelijk op en dan wordt er helemaal geen antwoord geboden op de sociaaleconomische uitdagingen. En dat is onaanvaardbaar." (belga/mvl)
13/12/09 14u30 www.hln.be

Mening: Er is weeral onenigheid in de politiek. Wanneer komen ze in de politiek eindelijk is overeen. Sp.a is het niet eens met een belangenconflict in te roepen. Het is toch normaal dat Bonte dit niet gaat steunen. Als Bonte dan een oproep doet luisteren ze niet naar hem. Ik betwijfel of het ooit wle tot een stemming komt. Ze komen toch niet overeen. Als elke partij nu eens de moeite zou doen om eens te luisteren naar de argumenten een andee partij geeft kunnen ze toch wel tot een overeenkomst komen. De de regering eens voort maakt met de staatshervorming want zo is de situatie ook niet meer te houden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th December 2009, 17:06
Sanne Lievens Sanne Lievens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: geel
Posts: 63
Belangenconflict: Leterme geeft geen commentaar

Eerste minister Yves Leterme onthoudt zich van commentaar op het dreigende belangenconflict rond de activeringsmaatregelen van minister van Werk Joëlle Milquet. Dat zegt Letermes woordvoerder.

De Vlaamse regering dreigt ermee woensdag in het Overlegcomité een belangenconflict in te roepen tegen die maatregelen als Milquet niet ingaat op het compromisvoorstel van de Vlaamse regering.

Maakt de regering van Kris Peeters dat hard, dan dreigt er voor Milquet en haar partij cdH een "groot politiek probleem", zo liet ze optekenen.

Open Vld, die deel uitmaakt van de federale regering maar in het Vlaams parlement in de oppositie zit, vindt dat Kris Peeters en Yves Leterme (beiden CD&V) de zaak moeten oplossen. Dat zeiden zowel Vlaams fractieleider Sven Gatz als voorzitter Alexander De Croo zondag.

Maar premier Leterme onthoudt zich dus van commentaar. (belga/mvl)

bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...ommentaar.dhtml

mening:
Als politiekers het iets moeilijker worden gemaakt door de pers komen ze altijd met de woordjes " geen commentaar". Langs ene kant vind ik dit goed want als ze wel iets zouden zeggen, zeggen ze misschien iets wat nog niet zeker is en achteraf blijkt dat het inderdaad niet waar wordt die politieker daar weer op lastig gevallen. Maar in sommige gevallen vind ik dat sommigen er zich wel heel gemakkelijk ervan af brengen door heel vaak geen commentaar te antwoorden. Het volk heeft hun stem uitgebracht en hun de kans gegeven om zich te bewijzen in de politiek, en dan vind ik ook wel dat ze hun best mogen doen om het volk dat op hen heeft gestemd ook wel op de hoogte te houden en een uitleg verschuldigt zijn.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 13th December 2009, 19:14
sara.van.hecke sara.van.hecke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vorselaar
Posts: 63
"Probleem jobmaatregelen ligt bij cdH en CD&V"

Joëlle Milquet
Het probleem dat zich voordoet met de activeringsmaatregelen van minister van Werk Joëlle Milquet, is er in de eerste plaats een van de christendemocratische familie van CD&V en cdH. Dat zegt de MR.

"Het is in de eerste plaats een probleem voor de christendemocraten, die de federale minister van Werk, de premier en de Vlaamse minister-president in hun rangen tellen. We hopen dat ze overleg gaan plegen zodat de meest efficiënte maatregelen genomen kunnen worden op het vlak van tewerkstelling", zegt de woordvoerder van de MR.

Ook Open Vld vindt dat CD&V de problemen moet oplossen, maar Vlaams Minister-President Kris Peeters (CD&V) ziet dat dan weer niet zitten. "Het is niet aan CD&V om dit conflict op te lossen, wel aan Milquet en minister (van Werk, nvdr.) Muyters", zei Peeters in 'De Zevende Dag'.

bron: www.demorgen.be

Ik kan mij ook eerder vinden in de mening van Chris Peeters dat het vooral aan de ministers van werk is om dit conflict op te lossen. Ik hoop dat ze erin slagen om een oplossing te vinden. Dit zal wel alleen kunnen als alle partijen water bij de wijn doen. Op zich moet dit lukken, het lijkt mij geen onoverkomelijk probleem. Een tussenoplossing moet mogelijk zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.