actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2017, 18:55
Sam J*nssen Sam J*nssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Gierle
Posts: 11
Irak begint offensief tegen laatste IS-gebied in het land

Het Iraakse leger is zaterdag in het westen van het land een grondoffensief begonnen tegen een van de laatste gebieden in handen van de terreurorganisatie Islamitische Staat (IS). Eerste doel is het dorp Rawa, deelde de commandant van de operatie, Abd al-Amir Rashid Jarallah, zaterdag mee.

Rawa ligt in de vallei van de Eufraat op 90 kilometer van de Syrische grens. Daar hebben Syrische troepen deze week kortstondig het grensstadje Albu Kamal op IS heroverd. De extremisten slaagden er volgens activisten bij een tegenoffensief in de helft van de stad terug onder controle te krijgen.

Volgens de door de VS geleide anti-IS-coalitie heeft de terreurorganisatie inmiddels 96 procent van zijn vroeger gebied in Syrië en Irak verloren. De jihadisten controleren nu nog enkel woestijngebieden aan de grens tussen beide landen.

bron: https://www.demorgen.be/buitenland/...-land-b73f8b45/
datum: 11/11/2017

mening: Toen ik dit artikel zag trok het direct mijn aandacht. Dit kwam omdat ik zag dat het over het laatste IS-gebied ging in Irak. Ik wist namelijk niet dat Is als zover terug gedreven was. Ik vind dit natuurlijk goed nieuws om eindelijk eens te kunnen lezen dat IS aan het verliezen is in plaats van alleen maar te horen over aanslagen dat gepleegd zijn. Eenmaal Dat ze het laatste IS-gebied in Irak hebben terug genomen hoop ik dat ze de woestijn gebieden ook gaan heroveren zodat IS geen gebied meer heeft om naar terug te trekken. Het is natuurlijk nog steeds spijtig dat met nog maar 4% van hun grondgebied IS nog steeds er in slaagt aanslagen te plegen. Ik heb ook niet het gevoel dat het aantal aanslagen sterk aan het dalen is ondanks al het verzet dat tegen IS strijd. Ik hoop dat wanneer IS geen grondgebied meer heeft, deze aanslagen stoppen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.