actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th October 2017, 18:57
Nathalie H*ybrighs Nathalie H*ybrighs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Ham
Posts: 38
Unhappy Iran bedreigt VS: “Zeg atoomverdrag op en we zullen iets doen wat jullie zal berouwen

Iran heeft de Verenigde Staten gewaarschuwd het atoomverdrag van 2015 niet op te zeggen. “We zullen dan iets doen waardoor de Amerikanen hun besluit zullen berouwen”, zei de Iraanse parlementsvoorzitter Ali Laridschani in Sint-Petersburg. Hij lichtte zijn dreigement niet toe.

Iran heeft volgens hem verschillende scenario’s klaarliggen voor het geval de regering van president Trump het verdrag alsnog afwijst. Iran ergert zich aan allerlei dreigementen van Trump, aldus Laridschani. Bijvoorbeeld de opmerking dat de VS Noord-Korea zullen vernietigen, is ondoordacht. Iran noemt dit uitingen van een onervaren politicus.

“Elke dag staat Trump op, schrijft iets op Twitter en stelt daarmee de wereld weer voor een probleem”, aldus de Iraanse politicus. Hij beschuldigde de Amerikaanse leider van narcisme.

Noord-Korea
Laridschani is in Rusland voor een internationale bijeenkomst van parlementariërs. De ondervoorzitter van het Noord-Koreaanse parlement maakte van de gelegenheid gebruik de VS weer te dreigen: de Amerikanen zullen een hoge prijs betalen, Pyongyang zal Washington tot het uiterste bestrijden en Noord-Korea zal zijn atoomprogramma voortzetten zolang het Amerika als een bedreiging ervaart.

Bron : Het Laatste Nieuws, 16/10/2016
https://www.hln.be/nieuws/buitenlan...ouwen~a17a787c/

Mening : Trump uit inderdaad geregeld zijn zeer uitgesproken mening op een volgens mij heel negatieve, harde manier. Daarom ben ik dan ook niet verbaasd dat anderen, zoals nu Iran dus, ook dreigingen uit naar de VS. Ik denk dat Trump niet alleen Iran maar nog vele andere landen tegen zich opzet als hij het atoomverdrag zou opzeggen. Door het toestaan van het verspreiden van kernwapens gaat Trump de wereld blootstellen aan geweld en wraak. En een oorlog kan zich dan ook heel snel ontketenen. En daarop zit volgens mij niemand te wachten!

Laatst aangepast door Nathalie H*ybrighs : 16th October 2017 om 19:07.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.