actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th October 2012, 20:37
S*lke.Sas S*lke.Sas is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Beerse
Posts: 108
Vader Julie aanvaardt uitnodiging Michelle Martin

Jean-Denis Lejeune gaat in op de vraag van Michelle Martin, de ex-vrouw van Dutroux, om elkaar te ontmoeten. Dat meldt RTL-TVi, dat citeert uit het magazine Paris Match.

De strafuitvoeringsrechtbank moet de voorwaarden van Michelle Martin wel eerst aanpassen voor een mogelijke ontmoeting met Jean-Denis Lejeune, de vader van Dutroux-slachtoffer Julie Lejeune.

Lejeune schreef Michelle Martin net voor haar voorwaardelijke vrijlating een brief met de vraag eindelijk de waarheid te vertellen over wat er precies met zijn dochter is gebeurd. Michelle Martin had via een brief van haar advocaat aan Jean-Denis Lejeune een ontmoeting in het bijzijn van een bemiddelaar voorgesteld.

Maar of de ontmoeting kan doorgaan, is niet zeker. In de voorwaarden van de vrijlating staat dat Martin geen contact mag zoeken met de slachtoffers en hun naasten. Daarom stuurde ze de brief via haar advocaat. Toch kan de strafuitvoeringsrechtbank de voorwaarden wijzigen zodat bemiddeling mogelijk wordt.

Sinds haar voorwaardelijke vrijlating eind augustus verblijft de ex-vrouw van Marc Dutroux in het clarissenklooster van Malonne.

bron: de standaard, 17/10/2012

Eigen commentaar: Ik vind het zeer bewonderenswaardig dat meneer Lejeune Michelle Martin nog maar de kans wil geven om haar verhaal te doen. Zeker wetende dat ze 16 jaar de tijd heeft gehad om te vertellen wat er precies gebeurd is en waarom zij zich tot dergelijke wandaden medeplichtig heeft gemaakt. Hopelijk krijgt hij antwoorden op vragen die hem waarschijnlijk al jaren achtervolgen en wordt hij psychologisch goed ondersteund.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th October 2012, 13:16
Valerie.Pandelaers Valerie.Pandelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vorselaar
Posts: 99
Ik ben er nog altijd niet uit of dit wel de goede keuze zal zijn. Ik kan me voorstellen dat je als ouders wil weten wat iemand met je kinderen gedaan heeft, maar volgens mij is dit psychologisch heel zwaar. Ik kan me niet inbeelden hoe ik me zou gedragen tegenover iemand als Martin, die mijn kinderen zo behandeld zou hebben. Meneer Lejeune zal inderdaad goede psychologische begeleiding moeten krijgen, voor, tijdens en na het gesprek.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th October 2012, 14:41
anne.plessers anne.plessers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Neerpelt
Posts: 96
Rechtbank staat gesprek Martin en Lejeune toe

De strafuitvoeringsrechtbank van Bergen heeft donderdag een van de voorwaarden van de vrijlating van Michelle Martin aangepast, zodat ze met Jean-Denis Lejeune, de vader van de door Marc Dutroux vermoorde Julie, in contact kan komen.

De ontmoeting tussen Michelle Martin, de ex-vrouw van Marc Dutroux, en Jean-Denis Lejeune, de vader van de door Dutroux vermoorde Julie, mag plaatsvinden. Dat heeft de strafuitvoeringsrechtbank van Bergen donderdag beslist.

Michelle Martin had via een brief van haar advocaat aan Jean-Denis Lejeune laten weten dat ze hem wil ontmoeten. Martin stelde een gesprek voor in het bijzijn van een bemiddelaar.

Normaal gezien mocht Michelle Martin geen contact hebben met de slachtoffers of hun rechthebbenden, op welke manier dan ook. Aan die oorspronkelijke voorwaarde wordt nu een uitzondering toegevoegd: bemiddeling die door beide partijen aanvaard wordt. De bemiddeling zal via de vzw Médiante gebeuren.

Martin werd in 2004 veroordeeld tot dertig jaar cel voor haar aandeel in de dood van Julie Lejeune, Melissa Russo, An Marchal en Eefje Lambrecks en de ontvoering van Laetitia Delhez en Sabine Dardenne.

Op 31 juli liet de strafuitvoeringsrechtbank haar voorwaardelijke vrijlating toe. Sinds haar vrijlating eind augustus verblijft Martin in het clarissenklooster van Malonne.

Bron
De Standaard Online 18/10/2012
http://www.standaard.be/artikel/det...121018_00339105

Mening
Ik denk dat vader Lejeune graag wilt weten wat er precies met zijn dochter gebeurd is en dat hij dit dan ziet als een kans daartoe. De vraag is echter of hij antwoord op zijn vragen zal krijgen. Naar mijn mening wordt heel de zaak Dutroux en alles wat er bij komt kijken, zoals dit artikel, nogal breed uitgesmeerd over de media en profiteren mensen zoals Martin hier meer van de aandacht dan dat het nieuws nuttig is voor de mensen.

Laatst aangepast door anne.plessers : 18th October 2012 om 14:45.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 18th October 2012, 17:58
C*arlotte Lodewyckx C*arlotte Lodewyckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 107
Ik vind het persoonlijk zeer moedig van Jean-Denis Lejeune dat hij Michelle Martin wil ontmoeten. Hopelijk kan hij hierdoor een pijnlijke periode afsluiten of de dood van zijn dochter (Julie Lejeune) beter een plaats geven. Ik betwijfel wel of Michelle Martin tijdens het gesprek de waarheid gaat vertellen.
Wat ik vreemd vind, is dat de strafuitvoeringsrechtbank de voorwaarden die ze zelf eerst heeft opgelegd zomaar kan veranderen. Waarom worden er dan nog voorwaarden voor een vrijlating opgesteld?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.