actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2010, 16:52
jurgen jurgen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Lille
Posts: 99
Een algemene globale afkoeling.

Ik kwam enkele dagen geleden een interessante post tegen op een reactiepagina van de nieuwssite van de ZDF. Het gaat me vooral om het tweede stukje. De man heeft het over het afnemen van de zonnevlekkenactiviteit (wat het exact is weet ik ook niet) waardoor de aarde niet zozeer zou opwarmen, maar eerder afkoelen. In het ergste geval heeft dit (op termijn) een kleine ijstijd tot gevolg, zoals in de nieuwe tijd het geval was. Best wel interessant wetende dat we de laatste jaren altijd met de opwarming rond de oren werden geslagen en dit eens een heel andere visie is.

Het gaat er natuurlijk om wat jullie denken. Heeft deze man gelijk, zit er een kern van waarheid in? Of is het flauwe kul en kunnen we onder de globale opwarming niet onderuit?


Vertaald komt het hierop neer (moest er een vertaalfout ofzo inzitten, zeg het dan aub ):

Ik dacht altijd dat het niet meer slechter kon. Maar het kan wel!
Dit jaar was het weertechnisch gezien het allerslechtste.
Een warmte (opwarm)periode van 10 mei tot 9 oktober, het "verlies" van de lente en een met 1/3de ingekorte zomer. Herfstweer zonder zon, regen en 7 tot 13 graden. Maar tegen 2050 zullen we een paar dagen meer zomer krijgen.
Geweldig! Dan ben ik meer dan 80 jaar oud.


Het antwoord van die man:

Die warmteperiode zal vermoedelijk in de volgende jaren altijd zo zijn. Er ontstaat een algemene globale afkoeling door de geringere zonnevlekkenactiviteit. Ik ben zeker geen helderziende, maar ik heb me intensief met de samenhang tussen de zonneactiviteit en het klimaat van de laatste 2000 jaar beziggehouden. De samenhang is duidelijk. Rond het jaar 1000 was het globaal gezien 2-3 graden warmer, toen zaten de vikingen in groenland. Dit was een periode met verhoogde zonneactiviteit. Overigens heeft co2 geen invloed op het weer. Rond 1730 was er de kleine ijstijd (kleinere zonneactiviteit). De Nederlanders schaatsten toen op de grachten en de Engelsen hielden op de Theems kerstmarkten. Op het moment ziet het er uit als het Dalton minimum van 1850. Wie geïnteresseerd is kan zelf googelen en al hout voor de kachel kopen of langlaufski's binnenhalen.



originele reacties
Citaat:
Frust
von: KumpelErstellt am: 15.09.10, 15:57669 mal gelesen
Hallo.
Ich dachte immer es geht nicht mehr schlimmer. Aber es geht!
Dieses Jahr war ja wohl wettertechnisch das Allerübelste.
Heizperiode von Oktober 09 bis Mai 10, Frühlingsausfall und ein um 33% gekürzter Sommer. Herbstwetter ohne Sonne, Regen und 7-13 Grad.
Aber bis 2050 sollen wir ein paar Tage mehr Sommer kriegen.
Klasse! Bin dann Ü80.
Naja bis bald.


Het antwoord:

Die heizperiode wird vermutlich in den nächsten jahren immer so sein. wie bekommen eine generelle globale abkühlung auf grund der verringerten sonnenfleckenaktivität.ich bin zwar kein hellseher, habe mich aber mal intensiv mit dem zusammenhang der sonnenaktivität und dem klima der letzten 2000 jahre beschäftigt. der zusammenhang ist eindeutig. um 1000 war es global 2-3 grad wärmer, da waren die wikinger in grönland (grünland). dies war eine periode mit erhöhter sonnenaktivität. übrigens co2 hat keinen einfluss auf das wetter. 1730 war die kleine eiszeit (verringerte sonnenaktivität). holländer sind auf den grachten schlittschuh gelaufen und die engländer hielten auf der themse weihnachtsmärkte ab. im moment sieht es so aus wie das dalton minnimum von 1850. wems interessiert selber googeln und schon mal holz für den kamin kaufen oder langlaufski zulegen.[/
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th October 2010, 17:10
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 221
Eindelijk iemand die daadwerkelijk iets van klimaatsgeschiedenis gelezen heeft voor hij over Global Warming begint. Danku Duitsland
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th October 2010, 19:35
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Lees ook volgende post: http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=30767

Ik vraag me trouwens wel af hoe die man aan gegevens komt over de zonneactiviteit van 1000 jaar geleden
Ik denk niet dat je zoiets terugvindt in aardlagen ofzo. Als iemand daar iets over weet, hoor ik het graag...
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 19th October 2010, 19:49
jurgen jurgen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Lille
Posts: 99
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Lees ook volgende post: http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=30767

Ik vraag me trouwens wel af hoe die man aan gegevens komt over de zonneactiviteit van 1000 jaar geleden
Ik denk niet dat je zoiets terugvindt in aardlagen ofzo. Als iemand daar iets over weet, hoor ik het graag...


Interessante vraag. Ik weet niet of ik een account kan aanmaken op heute.de, dan kan ik het navragen aan de man zelf.
Ik zal straks eens proberen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 19th October 2010, 21:50
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Ik heb zelf ook snel even gegoogeld en hoewel ik zo één twee drie geen antwoord gevonden heb op mijn vraag, heb ik wel nog een interessant artikel gevonden: http://www.klimaatportaal.nl/pro1/g...&p=0&itemid=366
Het behandelt specifiek de invloed van zonnevlekken op het klimaat, conclusie: weinig tot geen invloed.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.