actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > Ons Pensioen
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd April 2018, 10:56
Ayse.C*ools Ayse.C*ools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Vosselaar
Posts: 60
Steeds meer zelfstandigen blijven ook na hun pensioen aan het werk

Het aantal zelfstandigen dat nog werkt na hun pensioen is op vijf jaar tijd met een derde gestegen, zo blijkt uit cijfers van ondernemersorganisatie NSZ.
Hoe dat komt? Enerzijds is bijverdienen na het pensioen voor zelfstandigen de voorbije jaren veel soepeler geworden. Maar ook het lage zelfstandigenpensioen is volgens NSZ een belangrijke verklaring.

Gemiddeld krijgt een zelfstandige vandaag 860 euro pensioen per maand, terwijl het pensioen van werknemers gemiddeld 1.200 euro en dat van ambtenaren 2.600 euro bedraagt. “Die grote pensioenkloof tussen de verschillende statuten is anno 2018 absoluut niet meer te verantwoorden, voor zover ze dat ooit al was”, zegt NSZ-voorzitter Christine Mattheeuws aan VRT Nieuws. “Het is essentieel dat de verschillende pensioenstelsels naar elkaar toegroeien en dat dus de ambtenaren fors zullen moeten inleveren qua pensioen.”

Bron: https://www.hln.be/nieuws/binnenlan...-werk~a0f4ab97/ 22 april 2018

Eigen mening:Ik vind het zeker nier slecht om te zien dat er zo veel mensen kiezen om verder te werken na hun pensioen. Ik zou spotaan denken dat deze mensen hun werk oprecht graag doen. Zeker bij zelfstandigen lijkt mij dit gebruikelijk. Zij hebben een eigen zaak kunnen opstarten. Hier afstand van nemen en overgeven aan iemand anders lijkt mij niet eenvoudig. Maar is dit wel de reden waarom er zo veel mensen ervoor kiezen om verder te werken? Of is het het pensioengeld dat een grote rol speelt? Het pensioen in België is bij één van de laagste van de wereld. Vele mensen hebben het moeilijk om met hun 'pensioentje' rond te komen. Misschien is het dan voor sommigen wel de "beste" oplossing om verder te werken. Als dit de reden tot doorzetting is, vind ik dit enorm jammer. Mensen werken hun hele leven al zo hard. Van het pensioen moet je dan ook vollop kunnen genieten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.