actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th May 2010, 19:37
Geert.Janssen Geert.Janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Olen
Posts: 84
Mama prostitueert dochter van 12 om lening huis af te betalen

Mama prostitueert dochter van 12 om lening huis af te betalen

Een Australische moeder prostitueerde haar eigen dochtertje van 12 om de lening van het huis af te betalen en om twee wagens te kopen. Ze pleit schuldig op haar proces in Hobart.
De 41-jarige moeder gebruikte het geld om de lening van haar huis af te betalen en om twee auto's van het merk Commodore te kopen. De zwaar aan drugs verslaafde vrouw trad samen met Gary John Devine op als pooier van het minderjarige meisje. Devine kreeg tien jaar cel nadat hij had toegegeven het meisje aan meer dan honderd klanten te hebben aangeboden voor seks, in een periode van amper vier weken tussen augustus en september vorig jaar.

De moeder had bij Devine geklaagd over haar geldgebrek. Devine vond er dan niet beter op om de 12-jarige dochter als prostituee te misbruiken om zo geld te verdienen. De moeder ging daarmee akkoord. Het duivelse paar adverteerde de volgende dag met de tekst: "Angela, 18 jaar, nieuw in de stad".

Twee pakjes condooms van mama
Er werd een hotelkamer geboekt door de moeder en Devine kreeg de sleutel ervan. Mamalief kwam af met twee pakjes condooms voor haar dochter om de twee komende dagen door te komen in het hotel, waar ze verkocht werd voor 70 euro per halfuur, en een surplus van 35 euro voor mannen die geen condoom wilden gebruiken. Het arme meisje bracht 1.400 euro per dag op.

Het geld werd verdeeld onder Devine, de moeder en het meisje zelf, dat zelf meteen drugs ging kopen. Devine prostitueerde het slachtoffer nadien bij hem thuis. Mama zorgde opnieuw voor condooms en glijmiddel. Het meisje liep verscheidene seksueel overdraagbare ziektes op.

Commodores voor de meisjes
Het 15-jarige zusje van het slachtoffer had haar moeder gevraagd waar die al die tijd verbleef. Uiteindelijk gaf mama toe dat ze haar dochtertje prostitueerde. "Maar maak je geen zorgen. We verdienen er geld aan en we zullen twee Commodores kopen: eentje voor jou en eentje voor je zus. We zullen ook het huis kunnen afbetalen en het autoraam laten herstellen."

De verdediging van de moeder roept diens drugverslaving en depressie in, waar ze mee kampte tijdens de verschrikkelijke feiten. Het proces werd uitgesteld tot vrijdag. (jv)


Eigen mening:

Dit is gewoon compleet schandalig!
Welke moeder gooit haar kind nu in die praktijken voor dan achteraf dat geld te gebruiken voor de lening van haar huis af te betalen.
Waar ben je dan als moeder mee bezig.
Nu is het te hopen dat deze moeder niet ontoerekeningsvatbaar word verklaard!

Bron: HLN 10/05/10 11u22
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th May 2010, 20:05
chelsy collart chelsy collart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oosterwijk
Posts: 82
VERSCHRIKKELIJK!!

ongelofelijk, dat je zoiets doet als moeder om je huis af te betalen en twee auto's te kopen, schandalig!!

drugs en depressies, excuses excuses. Zo'n mensen zijn monsters, en dit dan nog goed praten door te zeggen dat haar beide dochters dan een auto kregen, oh help!!

Ik kan me niet inbeelden hoe het meisje zich moet voelen, wat een trauma, haar leven zal nooit meer normaal zijn, ze zal de littekens altijd met zich meedragen
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th May 2010, 22:27
Jens_Cools Jens_Cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 65
"In wat voor wereld leven wij?" stel ik me de vraag als ik zulke zaken hoor.
Dit is compleet waanzinnig!

Ik kan begrijpen dat gezinnen in financiële moeilijkheden kunnen zitten en dat dit niet makkelijk moet zijn voor de ouders en hun kinderen.
Ik zou er ook nog mee kunnen leven dat kinderen hun steentje bijdragen en bijvoorbeeld hier en daar ook eens een karweitje opknappen of een bijverdienste hebben en dat ze hiervan een deeltje afgeven aan hun ouders.

Maar het is toch compleet waanzinnig dat een moeder haar kind als prostitué inschakelt om zo het financiële plaatje te doen kloppen. Dan ben je voor mij geen moeder!

Deze vrouw kan dan ook niet zwaar genoeg gestraft worden!

Het meisje in kwestie is getekend voor heel haar leven...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 19th May 2010, 18:37
dominiquevandevliet dominiquevandevliet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Kasterlee
Posts: 80
Ik vind het moeilijk te geloven dat zulke dingen gebeuren. Omdat ik zelf een heel goede band heb met mijn ouders en dus steeds een warme thuis gekend heb, lijkt het me absoluut onmogelijk.
Er zijn vele gezinnen die financiële problemen hebben. De ouders proberen dan alles om met het weinige geld dat ze hebben rond te komen. Je eigen kind prostitueren is wel het laatste wat je als ouder doet. Meer nog, het is compleet onaanvaardbaar dat zoiets gebeurt.
Het arme kind denkt misschien dat het normaal is dat er misbruik van haar gemaakt wordt. Of erger, ze weet dat dit helemaal niet normaal is, maar durft hier met niemand over te spreken.
De vrouw en de pooier moeten hoe dan ook gestraft worden en deze straf kan niet zwaar genoeg zijn.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 22nd October 2010, 10:22
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Dit noem ik nu gewoon schandalig. Zo'n mensen zouden ze voor levenslang opsluiten. Zelfs dit is nog niet genoeg. Het meisje heeft een trauma voor heel haar leven. Dat er zo'n situaties zich voordoen in de maatschappij is gewoon SCHANDALIG! Er zijn andere manieren om hun huis af te betalen. Ten eerste al van de drugs af te geraken. En ten tweede om zelf een baan te vinden om geld te verdienen. Dat de moeder zelf als prostituee gaat werken he. van Zo'n situaties wordt ik echt boos van. Van kinderen moeten ze afblijven. Zij kunnen er niets aan doen dat hun ouders het huis niet kunnen afbetalen. En zeker niet dat de ouders beloven dat ze beide een auto krijgen. Alstublieft zeg!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 8th November 2010, 13:09
Esther Lambrechts Esther Lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wiekevorst
Posts: 89
Angry

Wat verschrikkelijk om zoiets te lezen, en vooral, wat een egoïstische beslissing van de moeder! Als ze zelf in de prostitutie gestapt zou zijn, was dit een heel ander verhaal. Als moeder in de prostitutie stappen is natuurlijk ook alles behalve goed, maar toch duizend keer beter dan een meisje van 12 ertoe verplichten. Dit meisje is voor haar leven gekraakt.

Dat de moeder ook nog eens onder invloed op de rechtbank aankomt, vind ik absoluut schandalig. Je zou op zijn minst verwachten dat deze moeder toch wel de ernst van de zaak inziet, maar zelfs dit inzicht is ver te zoeken. Volgens mij beseft zij niet eens wat er juist allemaal gebeurt is en is ze gewoonweg hopeloos op zoek naar geld voor haar drugs, en dit tenkoste van haar dochtertje.

Hopelijk krijgt deze vrouw een hele zware straf!
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 8th November 2010, 14:57
sarah.schrauwen sarah.schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Brecht
Posts: 109
Het is schandalig dat een kind geprostitueerd wordt om een huis af te betalen én om twee auto's te kopen. Het feit dat de moeder achter de prostitutie van haar eigen dochter zit, dat vind ik onmenselijk en absoluut onaanvaardbaar! Wie doet nu zijn eigen kind zoiets aan? Gedwongen prostitutie is één van de ergste dingen die er bestaan, hoe zou een kind hier dan mee moeten kunnen omgaan?? Het dochtertje is nu voor de rest van haar leven mentaal gekraakt en lichamelijk zal ze het ook niet gemakkelijk hebben, door de overdraagbare ziektes die ze heeft opgelopen. Ze zal voor de rest van haar leven geconfronteerd worden met de vreselijke beslissing die haar moeder genomen heeft en de gevolgen daarvan.
Normaal gezien ben ik er geen voorstander van dat een moeder bij haar kinderen weggehaald wordt, maar in dit geval is er volgens mij geen andere oplossing. Deze vrouw prostitueert haar dochter en komt dronken op de rechtbank aan, dus zij is absoluut niet in staat om haar kinderen op te voeden en om ze een thuis te geven waar ze recht op hebben. Niet alleen het geprostitueerde dochtertje moet dus weggehaald worden bij de moeder, ook de andere dochter verdient een betere thuis.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 8th November 2010, 16:38
Evelien de Laat Evelien de Laat is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Minderhout
Posts: 32
Dit is gewoonweg schandalig. Je eigen kind prostitueren om je huis af te betalen en 2 auto's te kunnen kopen. Een normale moeder zou hier nog niet eens aan durven denken. Hoe kan je nu je eigen kind zoiets afschuwelijks aandoen??

Als de moeder zo nodig dat geld nodig had, dat ze zichzelf dan prostitueerd, maar je eigen dochter daarvoor laten opdraaien gaat echt toch wel te ver. De dochter zit nu waarschijnlijk met een levenslang trauma en dat is het allemaal niet waard. Je bent niet goed in je hoofd als je nog maar aan zoiets durft te denken.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 30th December 2010, 19:49
lisa.dens lisa.dens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: vorselaar
Posts: 63
Gewoon door dit artikel te lezen krijg ik al kippenvel.
Normale mensen met financiële problemen gaan naar een financieel adviseur. Deze moeder zag dat net ietsje anders.
Welke moeder doet nu zoiets? Je bloedeigen dochter laten prostitueren, zodat je er zelf beter van wordt? Dit kun je toch geen moederliefde noemen!
Het feit dat het voorstel van de partner kwam en dat de moeder er mee akkoord ging, schokeert me nog het meest. Hoe diep kan je vallen? En dan nog doodleuk tegen de zus zeggen dat haar jongere zus geprostitueerd word, maar dat ze zich geen zorgen moet maken en dat ze een auto krijgt, vind ik er gewoon over gaan.
Dat kind is getekend en getraumatiseerd voor het leven, én daarboven op heeft ze er een hoop SOA's aan overgehouden! Die vrouw en haar partner moesten ze opsluiten. De verdediging is in mijn ogen maar flauwtjes. 'Drugsverslaving en depressie' kunnen niet verantwoorden wat deze mensen gedaan hebben.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 8th January 2011, 11:56
dorien.wellens dorien.wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 108
Thumbs down

Wat een schande! Als je als moeder tot zoiets in staat bent, mankeer je wel iets! De straf kan niet zwaar genoeg zijn voor de ouders want het meisje van 12 is getekend voor de rest van haar leven...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.