actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st November 2016, 17:29
Ayse.C*ools Ayse.C*ools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Vosselaar
Posts: 60
Trump aangeklaagd door Democraten wegens 'intimidatie van kiezers'

Democratische kiezers hebben in vier Amerikaanse staten Donald Trump aangeklaagd. Dat doen ze omdat ze zich geïntimideerd voelen.

Trump riep zijn aanhang afgelopen weken op om ‘te gaan patrouilleren bij de stembussen’. Hij doet dat omdat hij ervan overtuigd is dat er mogelijk fraude in het spel zit en dat dit in het voordeel zou zijn van Hillary Clinton, zijn Democratische rivale.

In Pennsylvania, Nevada, Ohio en Arizona, vier*swingstates, hebben Democratische partijgenoten van Clinton nu dus een klacht ingediend tegen Trump wegens intimidatie. Ze vrezen dat de patrouilles van de Trump-kiezers vooral minderheden, die traditioneel vooral op de Democraten stemmen, zal tegenhouden om naar de stembus te komen.
Advertentie

In New Jersey had Trump ook al een klacht aan zijn been. Het Democratische Nationale Comité trok er naar de rechtbank omdat het in’t oog houden van de stembussen tijdens de verkiezingen door de Trump-aanhang in strijd is met een decreet uit 1982 dat verbiedt dat partijen de stembussen monitoren op verkiezingsdag.

Het campagneteam van Trump en Trump zelf hebben nog niet gereageerd op de aanklacht.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161101_02549622 1 november 2016

Eigen mening: Mij verwondert het niet echt dat er weer een klacht tegen Trump wordt neergelegd, deze keer wegens intimidatie. Ik denk dat we niet kunnen ontkennen dat Trump inderdaad regelmatig intimiderend uit de hoek kan komen. Maar ik denk dat we de laatste tijd wel duidelijk hebben kunnen zien welke invloed de informatie van de pers op de peiling heeft. Trump komt in een slecht daglicht door vrouwen die naar buiten komen met verhalen over aanrandingen, en Trump zakt in de peiling. Nu komen er weer negatieve verhalen de kop op steken over Clinton, en zij zakt weer in de peiling. Dus ik denk dat die peiling zeer beïnvloedbaar is. Kiezers doen er tenslotte alles aan om hun favoriet te laten winnen, wat natuurlijk niet slecht is. Hoe meer negatieve informatie over de ander, hoe meer kiezers ze voor hun partij kunnen winnen. Maar de bevolking mag zich naar mijn gevoel niet te hard laten beïnvloeden en moet voor zijn/haar favoriet kiezen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.